וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: הדלפת הפגישה החשאית בסעודיה - צעד חסר אחריות

23.11.2020 / 14:50

שר הביטחון מתח ביקורת מרומזת על רה"מ, לאחר שנודע כי קיים פגישה עם יורש העצר בן סלמאן - ללא ידיעתו. "אזרחי ישראל צריכים להיות מוטרדים", אמר בישיבת סיעה. נתניהו סירב להתייחס לנושא ישירות, אך הוסיף: "לא חסכתי מאמץ כדי להרחיב את מעגל השלום"

בווידאו: גנץ מותח ביקורת על הדלפת טיסת נתניהו לסעודיה/צילום: ערוץ הכנסת

שר הביטחון בני גנץ עקץ היום (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר הדיווחים כי האחרון ערך פגישה חשאית עם יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן ושר החוץ האמריקני מייק פומפאו - על אדמת ערב הסעודית - וללא ידיעתו.

"הדלפת הטיסה החשאית לסעודיה הינה צעד חסר אחריות", אמר גנץ בישיבת סיעה. "מעולם לא נהגתי כך ולא אנהג כך, ובהקשר הזה אזרחי ישראל צריכים להיות מוטרדים". בהצהרתו, התייחס לחוסר היציבות הפוליטית והבהיר: "נבוא בשלום לקידומו של תקציב וממשלה מתפקדת, אך גם נדע אחרת. אם לא נחזור למסלול של עשייה, נצא למערכה מחדש בשדה הבחירות של מדינת ישראל".

יו"ר כחול לבן בני גנץ בישיבת סיעה, 19 באוקטובר 2020. אלעד מלכה
"נבוא לקידום התקציב, אך גם נדע אחרת". גנץ/אלעד מלכה

בישיבת סיעת הליכוד, יו"ר הקואליציה מיקי זוהר שאל את נתניהו אם נסע לערב הסעודית, וראש הממשלה לא הכחיש זאת. "מעולם לא התייחסתי לדברים הללו, לא מתכוון לעשות זאת עכשיו. רק אומר שלאורך שנותיי לא חסכתי מאמץ כדי לחזק את מדינת ישראל ולהרחיב את מעגל השלום, אני מקווה שהמעגל הזה יילך ויתרחב", הבהיר.

לפיד: נגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת בשבוע הבא

במקביל, סיעות יש עתיד-תלם קיימו ישיבת סיעה, במהלכה יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר כי בכוונתן להגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת בשבוע הבא. הוא הוסיף כי לא ינהל משא ומתן בנוגע למהלך, ואף קרא לסיעות נוספות להצטרף אליו. "הגיע הזמן לשים סוף לכהונת נתניהו", אמר.

"ב-2 בדצמבר, יום רביעי הבא, אנחנו נעלה להצבעה חוק לפיזור הכנסת. לא נמשוך אותו ברגע האחרון. לא ננהל על זה משא ומתן, החוק יעלה להצבעה", אמר לפיד, והוסיף - "הגיע הזמן לבחירות. מהממשלה הזו לא ייצא כלום. מדובר באוסף פוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם, בג'ובים שלהם, במריבות העלובות שלהם, הם לא עובדים בשביל אזרחי ישראל - אלא רק בשביל עצמם. הכסא לפני הכל", הוסיף.

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, כנסת, 27 יולי 2020. יאיר לפיד, אתר רשמי
נערך לבחירות. לפיד/אתר רשמי, יאיר לפיד

לפיד המשיך ותקף את הממשלה: "בשיאו של משבר בריאותי וכלכלי, יש לנו ממשלה בהפרעה. מושחתת, מקולקלת, לא מצליחה לטפל בכלום. כל היום מריבות, השמצות, ג'ובים למקורבים. פוליטיקה מהסוג הכי מביש. אני קורא לכל סיעות הבית: זה רגע המבחן שלכם: 2 בדצמבר, יום רביעי הבא. אם מדינת ישראל חשובה לכם, נשים סוף לממשלה הגרועה בתולדות המדינה. נשים סוף לכהונתו של נתניהו".

בסיעת ישיבה שקיימה ש"ס, יו"ר המפלגה, השר אריה דרעי, "חשבתי שממשלת אחדות תהיה טובה לעם ישראל, אבל לאור ההתנהגות בזמן האחרון יש לי ספק אם יש הצדקה או תועלת להמשיך בשותפות הזו", המשיך דרעי. "הגענו לשעת אמת, אנחנו בשעת נעילה של הממשלה. כעת, חייבים לשים הכל בצד ולהתמקד בטיפול בקורונה, בהצלת חיים ובפרנסה של אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully