וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת דנה באיכוני שב"כ: "פער לא נוח בנוגע ליעילותם"

23.11.2020 / 13:00

הוועדה בראשות ח"כ האוזר דנה בבקשת הממשלה להאריך את השימוש באיכונים במאבק נגד התפשטות הקורונה. יו"ר הוועדה צידד בהמשך השימוש בטכנולוגיה הפולשנית, שנמצאה כמוגבלת ביכולותיה, כל עוד אין חלופה אזרחית ראויה. ח"כ קיש: "כשתהיה חלופה אפקטיבית - נפסיק את השימוש"

בווידאו: ועדת חוץ וביטחון דנה באיכוני שב"כ והעלתה שאלות לגבי יעילותם/צילום: ערוץ הכנסת

ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) התכנסה היום (שני) לדיון בבקשת הממשלה להאריך את השימוש באיכוני שב"כ במסגרת המאבק נגד התפשטות נגיף הקורונה. במהלך הדיון בוועדה היו"ר האוזר צידד בהארכת השימוש בטכנולוגיה הפולשנית, חרף פגיעתה בפרטיות ובחופש התנועה, ובצל הטענות לירידה ביעילותה.

"הוועדה שמה לה למטרה לצמצם את הפגיעה בחופש התנועה והעיסוק" וכן גם את "הפגיעה בכלכלת המשק", אמר האוזר. עם זאת, האוזר הודה כי אין חלופה אזרחית שתמלא את המקום של האיכונים.

גם סגן שר הבריאות, יואב קיש, התייחס לאפקטיביות של השימוש באיכונים של השירות ואמר כי "הכלי של השב"כ הוא סופר דומיננטי במאמץ למאבק בקורונה. אנחנו נבקש את הארכת החוק לשימוש באיכונים כל עוד אין חלופה. ברגע שתהיה חלופה אפקטיבית ברמות האלה, אנחנו נפסיק את השימוש בכך".

יו"ר ועדת החוץ וביטחון, ח"כ צבי האוזר, בדיון הוועדה בנושא תכנית "מגן הצפון". 22 בספטמבר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"לצמצם את הפגיעה בחופש התנועה והעיסוק". האוזר/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

בדיון עלה כי כ-73 אלף איש נדרשו להיכנס לבידוד בשבוע שבין 12 ל-18 בנובמבר, מתוכם כ-9,000 אותרו בעקבות כלי השב"כ. לטענת יו"ר הוועדה ח"כ האוזר, "אנו מגיעים לכ-9,000 אנשים שמאוכנים רק על ידי השב"כ ונכנסים לבידוד. כלומר, השב"כ מאתר 15% בסך הכל מהמבודדים ובאשר לחולים הוא מאתר רק 5% בשבוע".

לדבריו, "יש פה פער, דעתי איננה נוחה ממנו, מעיד על בעייתיות בהמשך שימוש. צריך לבחון את יעילות הכלי לעומק".

דיון ועדת החוקה, 11 באוקטובר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"כשתהיה חלופה, נפסיק את השימוש בכך". קיש/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

הוועדה התכנסה כדי לדון בהחלטת הממשלה להאריך את השימוש באיכונים בשלושה שבועות נוספים. על פי החוק, ועדת החוץ והביטחון יכולה לאשר את ההכרזה, לא לאשר אותה, או לאשר אותה לתקופה קצרה יותר.

בתוך כך, קבינט הקורונה יתכנס בהמשך היום להמשך הדיונים על הידוק ההגבלות שיאפשרו את המשך פתיחת המשק והלימודים. בין הנושאים המרכזיים בהם יעסקו השרים: היערכות מערכת החינוך לקראת חידוש הלימודים ושימוש באמצעים דיגיטליים לניתור וקטיעת שרשרת ההדבקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully