וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנק עלה על מוביל במהלך אימון בבקעת הירדן - והתהפך; הנהג נפצע קל

22.11.2020 / 18:47

בתיעוד מהתקרית נראה נהג הטנק כשהוא עולה על המוביל, וממשיך לנסוע גם לאחר שסומן לו לעצור, עד להתהפכות מוחלטת. קצין בטיחות צבאי אמר כי "אם החייל המכווין לא היה קופץ ברגע האחרון - הוא היה נהרג". מדובר צה"ל נמסר כי הנושא יתוחקר

בווידאו: תיעוד של טנק מתפך במהלך עלייה על מוביל בבקעת הירדן/מערכת וואלה! NEWS

טנק צבאי התהפך היום (ראשון) כשעלה על מוביל בבסיס צה"ל בבקעת הירדן. נהג הטנק נפצע באורח קל והועבר לטיפול רפואי. בתיעוד מהתקרית נראה הטנק עולה על המוביל, וממשיך בנסיעתו למרות הוראת המכווין לעצור. נהג הטנק לא האט עד להתהפכות מוחלטת של 180 מעלות. מדובר צה"ל נמסר כי האירוע מתוחקר, וכי מפקד האוגדה הנחה לעצור את תנועת הרכבים הקרביים הממוגנים באוגדה עד לתוצאות התחקיר הראשוני.

מתחקיר האירוע, כפי שהגיע לידי וואלה! NEWS, עולה כי במחנה תבץ שבבקעה בשעה 16:30 סיים גדוד מילואים אימון באש חיה. לאחר מכן בוצעה העמסה של הטנק על אחד המובילים. במהלכה, נהג הטנק היה בזווית שלא אפשרה לו לראות את המכווין הקרקעי שעמד על המשאית, ולכן לא יכול היה להבין את מצבו ביחס מוביל. כשהנהג התיישר ויצר בשנית קשר עין עם המכווין, הוא לא האט ונסע בזווית לא נכונה עד התהפכות המוחלטת שמאלה.

לאחר ההתהפכות, הנהג נחלץ ופונה לטיפול לקבלת טיפול רפואי עם מכות יבשות. לדבריו, ידית הגז נתפסה בעת העליה למוביל. עקב התקרית, מפקד החטיבה הנחה לעצור כל תנועת כלי הרכב הכבדים במרחב החטיבה עד להודעה חדשה.

טנק מתפך במהלך עלייה על מוביל 22 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
"אם החייל לא היה קופץ - הוא היה נהרג". התהפכות הטנק, היום/אתר רשמי, -

קצין בטיחות צבאי הסביר כי האירוע יכול היה להסתיים בטרגדיה. "אם החייל שכיוון את הטנק לא היה קופץ ברגע האחרון - הוא היה נהרג", אמר. "אם הטנק לא היה נופל לצד, הוא היה מוחץ את החייל שהיה בתא הנהג של המוביל".

לדבריו, "מדובר בכוח מילואים. אנו לא פוסלים את האפשרות שידית הגז נתפסה. עכשיו צוות הבדיקה יבחן אם בוצע רענון לנהג הטנק, לחייל שכיוון את ההעמסה ואת כל התהליך הבטיחותי. זה אירוע חמור שעמידה בכללים ונוהלים היו מונעים אותו".

עוד בוואלה!

כלי רכב אוטונומיים ורחפנים מתאבדים: הפרויקט הסודי להגנת גבול הרצועה

לכתבה המלאה

גורם צבאי מסר כי "נבדקת האפשרות שהייתה בעיה טכנית במערכת ההילוכים של הטנק, שככל הנראה מנעה מהנהג לבלום בזמן. כבר בהתחלה התקשה הנהג לשלב להילוך קדמי. לאחר שהוא עלה על המוביל, תוך שהוא לוחץ על הגז בחוסר פרופורציה לרגישות הנדרשת, הוא התנגש בגב המוביל ומהעוצמה הוא נטה על צדו והתהפך".

נכון לשעה זו, נבדקים כמה כיוונים חקירה. בין היתר, צה"ל חוקר אם הייתה בעיה במוביל עצמו, בגלגלים, במרכב או בתנאי הדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully