וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריחה הגדולה: עשרות נמלטו מכלא בלבנון, 5 נהרגו בתאונה של רכב המילוט

21.11.2020 / 22:01

69 אסירים ברחו ממתקן מעצר ליד ביירות, וייתכן שהם קיבלו סיוע מבפנים. חמישה מהם נהרגו כשהתנגשו בעץ, 15 נתפסו וארבעה הסגירו את עצמם, בעוד הרשויות מנהלות מצוד אחרי היתר. מאז התפרצות הקורונה, פרצו מהומות בכמה בתי כלא במדינה

בווידאו: זירת תאונת הדרכים במחוז בעבדא, לבנון/עריכה: שאול אדם

חמישה אסירים נמלטים נהרגו ועשרות נוספים ברחו ממתקן כליאה בבעבדא שליד ביירות - כך הודיעו היום (שבת) שירותי הביטחון במדינה. בהודעה לא צויין כיצד 69 האסירים ברחו, אך גורם בתביעה במדינה אמר כי החוקרים לא שוללים אפשרות של סיוע מצד הסוהרים. לדברי גורם ביטחוני, המתקן משמש להחזקת עצורים שטרם נשפטו.

סוכנות הידיעות הממלכתית במדינה מסרה מוקדם יותר כי האסירים נמלטו מהכלא עם שחר, לאחר שפרצו את דלתות תאים. חמישה נהרגו כשמכונית שגנבו התנגשה חזיתית בעץ. לפי הודעת צבא לבנון, מעוצמת הפגיעה נפצע אחד מהם ופונה לבית החולים.

מבין הבורחים, 15 נתפסו וארבעה הסגירו את עצמם לידי שירותי הביטחון. נשיא המדינה, מישל עאון, תודרך על ידי שר הפנים על הבריחה והורה להגביר את פעולות החיפוש ולחקור את האירוע.

זירת תאונת הדרכים באזור ביירות לאחר שאסירים נמלטו מבית הכלא ונהרגו בתאונה 21 בנובמבר 2020. רויטרס
חמישה נהרגו. זירת התאונה, היום/רויטרס
שוטרים מחוץ לבית הכלא בבעבדא, לבנון, 21 בנובמבר 2020. רויטרס
מצוד אחרי הנמלטים. שוטרםי מחוץ למתקן הכליאה, היום/רויטרס

באפריל התריע ארגון אמנסטי אינטרנשיונל מפני התפשטות נגיף הקורונה בבתי הסוהר בלבנון, ואמר כי ברבים מהם פרצו מהומות. בעקבות זאת, משפחות של אסירים הפגינו אז בקריאה לשחרורם.

בעוד שממשלת לבנון נקטה כמה צעדים להתמודדות עם הבעיה, בהם שחרורים מוקדמים, רשויות החוק במדינה עדיין צריכות לתעדף את שחרורם של אלה שריצו חלק ממושך יותר מתקופת מאסרם, ולזרז את הבדיקה בעניינם של עצורים לפני משפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully