וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 4 ננשך על ידי תנין בחוות תנינים בערבה; מצבו קשה

עודכן לאחרונה: 21.11.2020 / 21:22

הילד ננשך בידו בעת בילוי עם משפחתו בחוות התנינים קרוקולוקו, ופונה במסוק מד"א לניתוח בבית החולים סורוקה. אמו סיפרה: "שמענו צעקות, ומיד משכו אותו מהפה של התנין. הוא איבד הרבה דם". המשטרה מסרה כי נסיבות האירוע בבדיקה. בעל החווה ייחקר באזהרה

בווידאו: זירת נשיכת בן ה-4 בחוות תנינים בערבה/צילום: תיעוד מבצעי מד״א, עריכה: שאול אדם

ילד בן ארבע ננשך בידו היום (שבת) על ידי תנין במהלך ביקור בחוות התנינים קרוקולוקו שבערבה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי, והוא פונה במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשמצבו קשה. מבית החולים נמסר כי הוא עבר ייצוב בחדר הטראומה, והובהל לחדר הניתוח. המשטרה בודקת את נסיבות האירוע, וזימנה את בעל החווה לחקירה באזהרה מחר.

אמו של הילד, חנאן ג'פאלי, שחזרה מבית החולים את האירוע הקשה. "יצאנו לטיול רגיל של שבת, אל חוות התנינים הקרובה אלינו. נכנסנו, נהנינו, ורצינו לצאת", סיפרה. "הוא כנראה רצה להגיד לתנין שלום, אז הוא חזר וליטף אותו - והתנין פשוט נשך אותו. שמענו צעקות, הם החזיקו את הילד וממש משכו אותו מהפה של התנין. נתתי לו טיפול והרגעתי אותו. הוא איבד הרבה דם, אני מקווה שיהיה בסדר".

תנין שנשך ילד בן חמש בחוות התנינים בערבה. 21 בנובמבר 2020. ללא, אתר רשמי
"ממש משכו אותו מהפה שלו". התנין הנושך, היום/אתר רשמי, ללא

קב"ט מועצה אזורית הערבה התיכונה, אורי לב, תיאר את השתלשלות האירועים. "הילד הגיע בליווי אמו, סבתו הנכה והמטפלת לביקור באתר, בו שהו עוד מבקרים. ההנחיות שניתנו בכניסה לאתר הן לא להתקרב לגדר ולבריכות ולצפות ממרחק של מטר אחד לפחות", מסר. "ההנחיות תורגמו לילד בערבית על ידי אמו".

חובש מד"א גדי גוהר ופרמדיק מד"א דני אביב סיפרו כי "כשהגענו למקום ראינו ילד כבן ארבע בזרועות אמו. הוא סבל מפציעה בידו והיה כאוב, ראינו סימני נשיכה. אנשים במקום העניקו לו עזרה ראשונה בתידרוך פרמדיק ממוקד מד"א ועצרו לו את הדימום. בסיוע כוח רפואי של צה"ל, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל טיפול תרופתי לכאב. העברנו אותו למסוק מד"א שנחת בסמוך ופינה אותו לבית חולים סורוקה כשמצבו בינוני עד קשה".

ילד בן חמש נפצע מנשיכת תנין בחוות תנינים בערבה. 21 בנובמבר 2020. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
פינוי הילד במסוק לבית החולים סורוקה, היום/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

לב הוסיף כי "הילד שוטט לבדו לכמה רגעים, התקרב לבריכת התנינים הצעירים בניגוד להנחיות - והכניס את ידו מבעד לגדר. אחד התנינים הצעירים תפס בשיניו את כף ידו ושרט אותה". לדבריו, "הילד נמשך במהרה על ידי המטפלת שהבחינה במתרחש. מתנדבי מד"א מספיר הגיעו מהר לאזור, חבשו את היד המדממת ואף עשו לילד חוסם עורקים".

תנין - חמל. לא ידוע, יניב כליף
התנין שתפס בשיניו את כף ידו של הילד ושרט אותה, היום/יניב כליף, לא ידוע

רופא במערך לכירורגיה אורטופדית בסורוקה, ד"ר יורי קלסוב, עדכן כי מצבו של הילד לאחר ניתוח שעבר כעת מוגדר יציב. "בשעות הצהריים הגיע אלינו לחדר טראומה ילד שננשך על ידי תנין לאחר ביקור בחוות תנינים. הילד עבר הערכה של צוות מולטידיסיפלינרי בחדר טראומה ולאחר מכן עבר לחדר ניתוח בדחיפות, עקב פגיעה חמורה בגפה עליונה בחדר ניתוח", אמר.

"הוא עבר טיפול על ידי מנתחים מהמערך האורטופדי ומומחי כלי דם, שביצעו הערכה של אספקת דם. בתום הניתוח נראה כי היד חיונית, בוצע תיקון לשברים מרובים ובוצע תיקון ראשוני לפגיעה ברקמות הרכות. לאחר מכן, הילד הועבר במצב יציב להמשך טיפול במסגרת טיפול נמרץ ילדים", הוסיף. לדבריו הילד צפוי לעבור ניתוחים נוספים בהמשך.

  • עוד באותו נושא:
  • תנינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully