וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות באוגנדה לאחר מעצרו של כוכב פופ המתמודד לנשיאות, 37 מפגינים נהרגו

20.11.2020 / 18:00

כוחות הבטחון התעמתו עם מפגינים ברחבי המדינה, במחאה על מעצרו של בובי וויין, ממבקריו החריפים של הנשיא הוותיק מוסווני. הכוחות שנפרסו בבירה ובערים נוספות פתחו בחלק מהמקרים באש חיה. המשטרה: "המפגינים נהגו באלימות, ותקפו אזרחים שתומכים בשלטון הנוכחי"

בווידאו: מהומות באוגנדה לאחר מעצר המתמודד לנשיאות/צילום: רויטרס

37 בני אדם נהרגו במהומות שפרצו בבירת אוגנדה קמפלה ובערים נוספות במדינה במחאה על מעצר המועמד לנשיאות וכוכב הפופ הפופולרי בובי וויין - כך מסרה היום (שישי) המשטרה המקומית. בנוסף, נעצרו כ-600 אזרחים. לטענת המשטרה, וויין תכנן לקיים עצרות רבות משתתפים בניגוד להגבלות הקורונה.

וויין נעצר ביום רביעי, ומוקדם יותר היום התייצב המועמד לנשיאות בבית המשפט שהאשים אותו בכוונת הפצה של נגיף הקורונה, ולאחר מכן הוא שוחרר בערבות. הוא תקף בבית המשפט את הנשיא הוותיק יוורי מוסווני ואמר כי "זה הוא שאמור להיות כאן בגין הריגת אזרחים חפים מפשע".

כוחות צבא נפרסו באזור ביומיים האחרונים במטרה לסייע למשטרה להדוף את המוחים. לפי דיווחים, נעשה שימוש באש חיה על ידי כוחות הביטחון כלפי המפגינים, יחד עם גז מדמיע וזרנוקי מים. המפגינים, רובם צעירים, הבעירו צמיגים וחסמו כבישים ברחבי המדינה. מהמשטרה נמסר כי הם נהגו באלימות ותקפו תושבים שאינם תומכים במפלגתו של וויין בן ה-38.

הפגנות אוגנדה. AP
מהומות ברחבי המדינה. מפגין הרוג באוגנדה/AP

"מה שראינו בימים האחרונים, כלומר אלימות, ונדליזם, ביזה, הפחדות ואיומים, הם פשעים שבוצעו נגד אנשים שאינם תומכים במפלגתו של וויין", אמר דובר המשטרה, פרד אננגה. "זה לא משהו שאנחנו יכולים לסבול".

בובי וויין, מועמד האופוזיציה באוגנדה, בבית המשפט 20 נובמבר 2020. רויטרס
בובי וויין בבית המשפט, היום/רויטרס

הבחירות באוגנדה, מדינה בת 42 מיליון תושבים, מתוכננות להתקיים ב-14 בינואר וכרגע נראה כי וויין מהווה איום רציני לנשיא מוסווני, בן 76, שמקווה לנצח אותן ובכך להשלים 40 שנות כהונה. המועמד לנשיאות צבר בשנים האחרונות אהדה רבה בקרב צעירים, בעיקר הודות לשיריו, שרבים ממילותיהם אופיינו בביקורת נוקבת על הממשלה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully