וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל בהתבטאות נדירה: השאירו את השכול מחוץ למחלוקות הפוליטיות

20.11.2020 / 6:00

כוכבי גינה את השימוש במשפחות שכולות ככלי פוליטי, בעקבות הסערה סביב מחאת תומכי נתניהו מול בית משפחת פרקש בקיסריה. "השכול שאמור להיות מעל לכל ויכוח הפך להיות קרדום לחפור בו ואמצעי לניגוח. זה קו אדום ערכי ואנושי שאין לחצות", כתב הרמטכ"ל

בווידאו: תומכי נתניהו הפגינו מול בית משפחה שכולה בקיסריה/מערכת וואלה! NEWS

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי גינה הבוקר (שישי) את השימוש בשכול לצרכים פוליטיים, בעקבות הסערה סביב המחאה שנערכה השבוע מול בית משפחת פרקש בקיסריה. "השכול שאמור להיות מעל לכל ויכוח הפך להיות קרדום לחפור בו ואמצעי לניגוח. זהו קו אדום ערכי ואנושי שאין לחצות", הבהיר בהודעה חריגה שפרסם.

"אל תגעו בשכול", פתח כוכב את דבריו. "מדינת ישראל היא דמוקרטיה תוססת ובועטת. זה מקור עוצמה המתבטא בשיח ציבורי פתוח, ריבוי דעות וחשיבה עצמאית, שחשוב לשמר ולעודד. יחד עם זאת, יש נושאים שחובה להשאיר מחוץ לכל מחלוקת, ובראשם השכול והמשפחות השכולות. הן צריכות לקבל יחס מיוחד ומייחד".

הרמטכ"ל אביב כוכבי בטקס כניסתו לתפקיד של אלוף איתי וירוב כמפקד מפקדת העומק, , 18 באוגוסט 2020. דובר צה"ל
"קו אדום שאין לחצות". כוכבי/דובר צה"ל

בהודעתו, כוכבי טען כי המשפחות השכולות הפכו להיות כלי פוליטי. "בשנים האחרונות, כמו גם בימים האחרונים, נתקלנו במקרים שבהם הותקפו משפחות שכולות, תוך יצירת זיקה ישירה לאובדנם הקשה", אמר.

לדבריו, "הנופלים והמשפחות השכולות הם חלק מצה"ל, וחלק מחומת המגן של כולנו. ידע כל חייל שמשרת בצה"ל או שמסר את חייו למען העם, שהעם ישמור ויגן על כבודו ועל משפחתו. איבדתי חברים ומפקדים רבים ואני מלווה את משפחותיהם מקרוב. אני רואה את תעצומות הנפש שהן מגלות, וכמו כל המפקדים, אני רואה בהן משפחתי שלי. אסור להוסיף דבר לכאבן, וחובה להקל עליהן ככל האפשר".

"בכל הזדמנות עלינו להוקיר את המשפחות השכולות, לשמור עליהן ולחבק אותן", המשיך. "נתווכח, נחלוק איש על רעהו, נבטא מגוון דעות, אבל נשמור על המשפחות. זו חובתנו כלפי עצמנו, על מנת שלא נחליק במדרון הפירוד החברתי, וזו החובה של כולנו כלפיהן - חובה לאומית, ערכית ואנושית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נשמור על המשפחות - זו חובה לאומית, ערכית ואנושית". ההפגנה בבית משפחת פרקש/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההודעה מגיעה ברקע הפגנת תומכי ליכוד מול בית המשפחה בקיסריה ביום שלישי האחרון, שהובילה להתבטאויות של חברי כנסת שונים. המפגינים קראו אז "אתם בושה לעם" ו"האובדן לא מקנה לכם זכות לארח אנכריסטים". ביתה של המשפחה, ששכלה את בנה, טייס חיל האוויר סרן תם פרקש, משמש לאחרונה את המפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

נתניהו התנער מהאמירות שנשמעו. הוא הוסיף כי אחיו יוני, שנהרג במבצע אנטבה, היה מתבייש בהן. גם ראש הממשלה החליפי בני גנץ גינה את ההפגנה, וחברו לכחול לבן ח"כ אסף זמיר (כחול לבן) הפנה את האשמה לראש הממשלה: "זו מורשת נתניהו. הכל מותר. אין גבול". מהצד השני, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כתב כי "המתקפה המכוערת של תומכי נתניהו על משפחתו של סרן תם פרקש, היא שפל חדש ובזוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully