וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדאעש טוענים: פוצצנו צינור גז בין ישראל למצרים

רויטרס ואמיר בוחבוט

19.11.2020 / 20:21

ארגון הטרור קיבל אחריות על התקרית באמצעות חשבון הטלגרם שלו. עם זאת, הוא לא סיפק ראיות התומכות בטענתו. אירוע דומה שיוחס למדינה האיסלאמית התרחש בסיני בתחילת השנה. שברון: אספקת הגז נמשכת כסדרה

בווידאו: דאעש קיבל אחריות על מתקפת הטרור בווינה/צילום: רויטרס

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על פיצוץ של צינור גז המחבר בין ישראל למצרים - כך נמסר הערב (חמישי) בהודעת הארגון, שפורסמה בחשבון הטלגרם שלו. עם זאת, בדאעש לא סיפקו ראיות נוספות.

פיצוץ נוסף שיוחס לארגון אירע בצינור המעביר גז בין ישראל למצרים בחודש פברואר. לפי גורמי ביטחון במצרים, לפחות שישה חמושים רעולי פנים הטמינו אז את חומרי הנפץ מתחת לצינור בעיירה ביר אל-עבד, בחלק הצפוני של סיני. צינור זה מעביר גז לאל-עריש, בירת המחוז של צפון סיני ולמפעל צמנט במרכזו של חצי האי.

פיצוץ בצינור המוביל גז לישראל ולירדן סמוך לאל-עריש. סיני, פברואר 2012. רויטרס
פיצוץ בצינור המוביל גז לישראל, בסיני/רויטרס

גורמים רשמיים במצרים, שדיברו בעילום שם, מסרו כי בעקבות הפיצוץ בתחילת השנה נראו להבות אש גדולות בשמי האזור, והרשויות עצרו את זרימת הגז כדי לכבות את השריפה. עם זאת, אף קבוצה איסלאמיסטית לא לקחה אחריות על הפגיעה.

זה למעלה מעשור, פעילי מחוז סיני של הארגון תקפו כמה פעמים את צינור הגז מישראל למצרים. בשבוע האחרון, התבטאו גורמים במערכת הביטחון על בעיית המשילות במחוז סיני, שבאה לידי ביטוי בסדרה של פיגועים קשים כנגד כוחות ביטחון המצריים. יצויין כי ישראל מספקת גז למצרים לשימוש מקומי ואף לייצוא.

מחברת שברון נמסר בתגובה: הזרמת הגז מתמר ולוויתן נמשכת כסדרה. לא היתה הפסקה באספקת הגז ללקוחותינו בישראל או באיזור. 
 

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully