וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים אורן קובי נאשם בהלבנת הון, סחיטה באיומים ותקיפה

19.11.2020 / 11:20

קובי, המוכר בעולם הנדל"ן, נאשם שהקים תוך כדי הליכי פשיטת רגל מערך חברות הרשומות תחת שמות אחרים, תוך ניסיון להסוות את שליטתו בהן ולהסתיר מנושיו את עשרות המיליונים שהרוויח באמצעותן. בנוסף, הוא נאשם שתקף אשה שנרשמה כמנהלת כמה מהחברות, ואיים להפיץ סרטון שלה

בווידאו: מעצר חשודים בהונאת קשישים/צילום: משטרת ישראל, עריכה: ניר חן

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) נגד איש העסקים אורן קובי, הפעיל בתחום הנדל"ן, וחברות שבבעלותו, בגין עבירות סחיטה באיומים, תקיפה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, הונאת נושים, הסתרת נושים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות מס, ועוד. לחלק מהעבירות הללו מיוחסים בכתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, יותר ממקרה אחד.

קובי הקים בשנת 2012 את קבוצת "אדמה" שעסקה בסיחור אופציות בלעדיות לקניית קרקע חקלאית. הקבוצה הציעה לקהל הרחב השקעה בנדל"ן חקלאי, אך בשנת 2016 קרסה, ובעקבות זאת נכנס קובי להליכי פשיטת רגל ופירוק, כשנושיו תובעים ממנו ומהקבוצה מעל ל-244 מיליון שקלים.

נגד קובי וחברות בבעלותו כבר עומד כתב אישום חמור שהוגש על ידי הפרקליטות בינואר האחרון בפרשת אדמה, בנוסף לניר ישראלי וסימה דן. זאת, בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון, מסירת מידע כוזב במטרה למנוע דיווח ועבירות על פי פקודת מס הכנסה.

אורן קובי. תמר מצפי, אתר רשמי
אש העסקים אורן קובי/אתר רשמי, תמר מצפי

על פי כתב האישום הנוכחי, תוך כדי שהוא מצוי בהליכי פשיטת רגל, הקים קובי מערך חברות באותו התחום שבו עסקה קבוצת אדמה, וכדי לעקוף את ההגבלות על פעילותו העמיד בראשן את א"א ואישה נוספת. על פי כתב האישום, קובי שאף להסוות את שליטתו בחברות הללו, כדי לייצר לעצמו הכנסות ולהסתיר אותן מנושיו. בסך הכל, העריכו בפרקליטות כי באמצעות החברות הוא הרוויח כ-72 מיליון שקלים, שהועברו לחשבונות בנק ייעודיים, שבאמצעותם הוא רכש בין היתר מכוניות יוקרה. זאת, כשהוא חותם במקביל על הסכם עם נושיו, המבוסס על הצהרות שקריות בנוגע לנכסיו ומקורות הכנסתו.

עוד בוואלה!

אורן קובי הוא איש העסקים החשוד בהונאה והלבנת הון בהיקף של עשרות מיליונים

לכתבה המלאה

לקובי מיוחסים מעשים עברייניים מתחומים נוספים. כך, בכתב האישום נטען כי אותה א"א, שהייתה רשומה כבעלי חמש חברות במערך של קובי והפכה לעדת מדינה בתיק, מודרה מקבלת ההחלטות, ונסחטה באיומים כאשר התנגדה לאופן ההתנהלות. עוד נטען כי קובי אף איים לכאורה להפיץ סרטון אינטימי שלה, ותקף אותה בשני מקרים שונים כדי לגרום לה לשתף איתו פעולה.

בכתב האישום מציינים כי הוא שלח לה, בין היתר, הודעות כגון: "מחר אם אין צ'קים חדשים של ... אני אקפל אותך לקופסא"; "אני שם אותך ואת אמא שלך בסגולה ליד אבא שלך ביום ראשון; חכי תראי מי זה אורן קובי הפעם... אני אראה של מי החברה הזו בפעם האחרונה"; "ושוב תביני, קשה לך להפנים זה שהקמתי את העסק ושמתי על שמך". בכתב האישום מייחסים לו גם תקיפה של עובד מכירות, ואיומים על שני אנשים נוספים.

  • עוד באותו נושא:
  • אורן קובי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully