וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BBC תחקור ריאיון שנוי במחלוקת עם הנסיכה דיאנה שנערך שנתיים לפני מותה

19.11.2020 / 9:49

הרשת מינתה שופט בדימוס שיוביל את החקירה, בעקבות טענות שלפיהן העיתונאי מרטין באשיר השתמש בהצהרות מזויפות ובטענות כוזבות כדי לשכנע אותה להתראיין ב-1995. אז היא חשפה את הרומן של צ'ארלס עם קמילה, שהוביל לגירושים. חברתה טוענת: "זה תרם למותה בתאונת דרכים בפריז"

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

הנהלת BBC אישרה את מינויו של שופט בכיר בדימוס שיוביל חקירה עצמאית סביב ריאיון טלוויזיה שנוי במחלוקת עם הנסיכה דיאנה בשנת 1995 - כך הודיעה אתמול (רביעי) הרשת.

הודעת הרשת הגיעה לאחר שאחיה של דיאנה, צ'רלס ספנסר, העלה במהלך החודש האחרון טענות מחודשות, שלפיהן מרטין באשיר, עיתונאי ה-BBC שראיין את הנסיכה, אמם של וויליאם והארי, השתמש בהצהרות מזויפות ובטענות כוזבות כדי לשכנע אותה להסכים לקיום הריאיון.

החקירה תבחן אם הצעדים שננקטו על ידי רשת ה-BBC ובאשיר היו מתאימים, ובאיזו מידה פעולות אלה השפיעו על החלטתה של דיאנה להעניק את הריאיון. השופט שנבחר לעמוד בראש החקירה הוא ג'ון דייסון, שופט בית המשפט העליון לשעבר. ברשת ציינו כי הוא "דמות מכובדת ומוכרת, שתוביל תהליך יסודי".

אחיה של דיאנה מאשים כי בשבועות שקדמו לריאיון, שנערך לפני 25 שנים, טען באשיר טענות כוזבות ומשמיצות על בכירים בבית המלוכה, במטרה לרכוש את אמונה של אחותו. בין הטענות של באשיר היו שהטלפון של דיאנה תחת האזנה וכי שומר הראש שלה זומם נגדה.

הנסיכה דיאנה לונדון 1997. GettyImages
ריאיון שנוי במחלוקת. הנסיכה דיאנה/GettyImages

בנוסף לכך, ספנסר טען כי באשיר הראה לו "הצהרות בנקאיות כוזבות", שמראות כי שולם שכר לשני עוזרים בכירים בבית המלוכה, כדי שיפקחו על דיאנה. ספנסר דרש שייערך בירור, ושהרשת תתנצל. ה-BBC ביצע חקירה פנימית, בעת שהתלונות הופיעו לראשונה, וציין כי באשיר הודה שהזמין מסמכים מזוייפים, אולם התאגיד טען כי המסמכים לא שיחקו תפקיד בהחלטתה של דיאנה לקחת חלק בריאיון. מנכ"ל הרשת, טים דייבי, אמר כי BBC "נחוש להגיע לחקר האמת על האירועים הללו".

הריאיון, שבו דיאנה אמרה את המשפט המפורסם "אנחנו שלושה בנישואים האלו", בהתייחסה לרומן של הנסיך צ'ארלס וקמילה פארקר, נצפה על ידי מיליוני אנשים בעולם וזעזע את הארמון. דיאנה התגרשה מצ'ארלס, יורש העצר, שנה לאחר מכן, ונהרגה בתאונת דרכים בפריז ב-1997 בזמן שחמקה מצלמי פפרצי. צ'ארלס התחתן עם קמילה ב-2005.

רוזה מונקטון, חברתה הקרובה של דיאנה, טוענת כי הריאיון, שהוביל לגירושים, תרם למותה. "בין ההחלטות האלו הייתה העובדה שדיאנה איבדה את התואר המלכותי שלה. אילו שמרה עליו, היא הייתה עם ליווי מלכותי כשהייתה בפריז ב-31 באוגוסט 1997", אמרה לדיילי מייל והוסיפה כי "כמעט בטוח שהיא לא הייתה בידיו חסרות היכולת של נהג שיכור שהועסק על ידי מוחמד אל-פיאד, בעלי מלון ריץ' שבו היא ובנו דודי סעדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully