וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבין הוחזר ללייבור, מנהיג המפלגה: "יום כואב נוסף ליהודים"

18.11.2020 / 10:20

שלושה שבועות אחרי שהושעה בשל זלזול בדוח על האנטישמיות, איש השמאל הקיצוני הוחזר למפלגת האופוזיציה הבריטית. עם זאת, יו"ר המפלגה לא יאפשר לו לשוב לפרלמנט: "נחוש שנהיה מקום בטוח ליהודים". הארגונים היהודיים גינו: "ההר שעל הלייבור לטפס עליו הפך גבוה יותר"

בווידאו: קורבין מביע זלזול בדוח אנטישמי/צילום: רויטרס

מנהיג הלייבור לשעבר ג'רמי קורבין הוחזר אתמול (שלישי) לשורות המפלגה אחרי שהושעה בעקבות זלזולו בדוח ביקורתי על טיפולו בתופעת האנטישמיות במפלגה. בחודש שעבר הודיעה נציבות השוויון וזכויות האדם של בריטניה כי יש ראיות לכך שמפלגת האופוזיציה הגדולה בבריטניה כשלה בהכשרת חוקרי אנטישמיות, התערבה בהליך הפוליטי ורדפה גורמים שונים.

איש השמאל הקיצוני בן ה-71 טען כי יריביו והתקשורת הפריזו בהיקף תופעת האנטישמיות במפלגה, ואמר כי מאמציו להתמודד עמה נחסמו על ידי "הבירוקרטיה המפלגתית". קורבין בירך על החלטת הוועדה הביצועית הלאומית של המפלגה להחזירו לשורותיה אחרי שלושה שבועות, ואמר כי צריך להתמקד בהחלפת הממשלה השמרנית של בוריס ג'ונסון. "התנועה שלנו חייבת להתאחד עכשיו כדי להתנגד ולהביס את הממשלה השמרנית והמזיקה הזאת", אמר.

ג'רמי קורבין, מנהיגה לשעבר של מפלגת הלייבור וראש האופוזיציה בפרלמנט הבריטי עוטה מסכה כאשר יוצא מביתו בצפון לונדון 29 באוקטובר 2020. רויטרס
המפלגה מפולגת. קורבין/רויטרס

מחליפו בתפקיד, קיר סטארמר, ניסה לפתוח דף חדש מתקופת קורבין, בניסיון להחזיר מצביעים לאחר ארבעה הפסדים רצופים בבחירות הכלליות. הוא הבהיר כי קורבין לא ישוב להיות חבר פרלמנט. "אני יודע שזה יום כואב נוסף עבור הקהילה היהודית ועבור חברי הלייבור שנאבקים קשה באנטישמיות", צייץ. "אני נחוש לחלוטין להפוך את מפלגת הלייבור למקום בטוח עבור היהודים".

ארגוני הקהילה היהודית בבריטניה תקפו את השבתו של קורבין למפלגה. "ההר שעל הלייבור לטפס כדי להשיב את אמון הקהילה שלנו רק הפך לגבוה יותר", מסרו לפני שסטאמר הודיע כי לא יאפשר לקורבין הפרו-פלסטיני לחזור לספסלי הפרלמנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully