וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חיסוני פייזר ומודרנה עשויים להיות מוכנים לאישור והפצה בתוך שבועות

18.11.2020 / 20:56

שר הבריאות של ארצות הברית אלכס אזר חיזק את ההערכות כי חיסוניהם של החברות יהיו מוכנים לחלוקה עוד השנה. לפי גורמים רשמיים בממשל, החיסונים יהיו מוכנים להפצה בתוך 24 שעות מרגע קבלת האישור. מערך השינוע והקירור לא יביא לדחיית קבלתם על ידי האזרחים

בווידאו: ארה"ב מודיעה שחיסוני פייזר ומודרנה עשויים להיות מוכנים בתוך שבועות/צילום: רויטרס

חברות פייזר ומודרנה, עשויות להיות מוכנות לאישור והפצה של החיסונים שפיתחו נגד קורונה בתוך שבועות - כך אמר הערב (רביעי) שר הבריאות של ארצות הברית, אלכס אזר. בכך, הוא חיזק את ההערכות לפיהן חיסון נגד קורונה יהיה מוכן לחלוקה לאזרחים במדינה עוד השנה.

לפי גורמים רשמיים בממשל, החיסונים יהיו מוכנים להפצה בתוך 24 שעות מרגע קבלת האישור הרשמי על ידי הרשויות. הם אמרו כי הקמת המערך הנדרש לשינוע וקירור החיסונים, שיופצו ברחבי ארצות הברית, לא לא יהווה מכשול בפני אזרחי ארצות הברית, שיוכלו להגיע ולהתחסן.

מתנדב בניסוי לבדיקת החיסון של חברת מודרנה נגד קורונה מקבל זריקה של החיסון עם תחילת השלב השלישי והאחרון של הניסוי הקליני. AP
מתנדב בניסוי לבדיקת החיסון של חברת מודרנה/AP

במקביל להודעתו של שר הבריאות האמריקני, חברת ביונטק הגרמנית, שותפתה של פייזר האמריקנית, יצאה בהודעה דומה לפיה הרגולטורים באירופה ובארצות הברית עשויות לאשר את החיסון שפיתחה החברה באמצע דצמבר.

בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס אמר המנכ"ל אוגור סאהין כי אם הכל ילך כשורה, מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) יוכל להעניק אישור חירום לקראת סוף המחצית הראשונה של דצמבר, או בתחילת המחצית השנייה.

בעניין יבשת אירופה, הוא אמר: "אישור האיחוד האירופי יכול להיות להינתן במחצית השנייה של דצמבר. זה יהיה תלוי בבקשות שנקבל והאם כל התנאים מתקיימים".

מקררים המכילים חיסונים לקורונה במפעל של פייזר, בלגיה. רויטרס
נמצא יעיל ב-95%. מקררים המכילים חיסונים לקורונה במפעל של פייזר/רויטרס

פייזר הודיעה היום כי מתוצאות שלבים מתקדמים בניסוי עולה כי החיסון לקורונה שהיא מפתחת נמצא יעיל ב-95%. עוד הוסיפו בחברה כי החיסון עמד בתנאי הבטיחות במשך חודשיים, ובעקבות זאת יגישו בקשת חירום למנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA).

החברה האמריקנית, שמפתחת את החיסון עם השותפה הגרמנית שלה BioNTech, אמרה כי הוא נמצא יעיל בצורה עקבית בקרב קבוצות גיל ודמוגרפיה מגוונות, ללא תופעות לוואי משמעותיות. זה סימן לכך שהחיסון יוכל לשמש אזורים נרחבים בעולם. היעילות בקרב בני 65 ומעלה, שהם בקבוצת גיל פגיעה במיוחד לווירוס, הייתה יותר מ-94%.

התוצאות הסופיות מגיעות רק כשבוע אחרי שהתוצאות הראשוניות מהניסוי הראו כי החיסון יעיל ביותר מ-90%. ביום שני הודיעה מודרנה, חברה אמריקנית נוספת, כי החיסון שלה יעיל בכ-94.5%.

מזכיר הבריאות ושירותי האנוש של ארה"ב, 
אלכס אזר מעיד בפני ועדת המשנה בסאנט בנושא הקורונה 2 באוקטובר 2020. רויטרס
סיפק הערכה אופטימית. אזר/רויטרס

הנתונים הטובים מהצפוי של שני החיסונים, שניהם עם הטכנולוגיה החדשה mRNA, העלו תקווה לכך שסוף המגיפה, שהרגה 1.3 מיליון איש והרסה כלכלות וחברות ברחבי העולם, נראה באופק. עם זאת, אספקה רחבה של החיסונים נמצאת במרחק של חודשים ארוכים.

פייזר חזרה על הציפיה שלה לייצר כ-50 מיליון חיסונים השנה, שיספיקו ל-25 מיליון איש, ועד 1.3 מיליארד חיסונים בשנה הבאה.

חיסון נוסף שפותח לאחרונה הוא "ספוטניק 5" הרוסי, שחרף הספקנות המקורית כלפיו זוכה ליותר הערכה לאחרונה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר שהוא שוחח על אספקתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully