וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת העבודה באשדוד: בעלי המפעל חשודים בהמתה בקלות דעת, מעצרם הוארך

18.11.2020 / 11:56

בבית משפט השלום באשקלון דנו השופטים בהארכת מעצרם של השניים, בעלי החברה המחזיקה במפעל המתכות שם נהרגו שני עובדים. מחקירת המשטרה עלה כי הפיצוץ נגרם בעקבות ריתוך של מכל גז, ואין חשד לפלילים. משפחת אחד ההרוגים דורשת פרטים נוספים

בווידאו: הוארך מעצר בעלי המפעל באשדוד, השניים חשודים בהמתה בקלות דעת/צילום: שי מכלוף

בית משפט השלום באשקלון האריך היום (רביעי) בשבוע את מעצרם של שני בעלי מפעל המתכות באשדוד בשבוע, שבו אירע אתמול הפיצוץ הקטלני שגרם למותם של שני עובדים ולפציעתם של שניים נוספים. השניים חשודים בהמתה בקלות דעת. בתאונה נהרגו אחמד סובחי ריאן, בן 55 מבית נובא שליד חברון ועובד זר, כנראה מטורקיה.

נציג המשטרה אמר בדיון כי עדיין לא יודעים מה קרה בדיוק, וטען כי לאחד החשודים, מנהל המקום, יש אחריות ישירה לכל מה שקרה במפעל. לדבריו, המפעל פועל בצורה לא תקינה ובאופן שמסכן חיי אדם. עוד אמר הנציג, כי ישנו חשש במשטרי משיבוש הליכי החקירה. השופטים קיבלו את בקשת התביעה והאריכו מעצרם בשבוע, עד לשלישי.

עורך הדין ירום הלוי, המייצג את החשודים, טען שיש רישיון מזה שנים לעבודות, והוסיף כי "לא יתכן שהמשטרה תבקש הארכת מעצר כשלא ידועה סיבת הפיצוץ". לדבריו, |לא ברור אם זה היה מיכל גז או משהו אחר נפיץ. מי הביא את החומר הנפיץ, מה עשו איתו. הם תודרכו מאה פעם על נוהלי בטיחות". הסנגור הוסיף כי בכוונתו לערער על החלטת בית המשפט השלום בערכאה מחוזית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשודים בדיון הארכת מעצרם, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

חובשים ופרמדיקים שהגיעו לזירה אתמול קבעו את מותם של ההרוגים, ופינו פועל נוסף שנפצע באורח בינוני לבית החולים אסותא בעיר. על פי הצוותים - פצוע נוסף בתאונת העבודה פונה באורח עצמאי לבית החולים. מפרטי החקירה עולה כי הפיצוץ נגרם בעקבות ריתוך של מכל גז, וכי אין חשד לפלילים.

אחיו של סובחי, חאלד, שנכח במקום הפיצוץ, אמר כי המשפחה מעוניינת בעוד פרטים לגבי השתלשלות האירועים. "קיבלנו הודעה על הפיצוץ, ונסענו לבית החולים", סיפר. "כשהגענו, ראינו שאין שם אף אחד ואז הגענו לפה. אנחנו רוצים שיתנו עוד פרטים, היו לו הרבה ילדים והוא עבד פה שנים".

זירת פיצוץ הגז במפעל באשדוד 17 בנובמבר 2020. -, פלאש 90
זירת התאונה באשדוד, אתמול/פלאש 90, -

בעיריית אשדוד דחתה טענות שנשמעו, לפיהן המפעל פעל ללא רישיון. בהודעה שמסרה העירייה צוין כי "במהלך 2013, לאחר ביקורות שבוצעו על ידי גורמי האכיפה מטעם אגף רישוי עסקים בעירייה, כשהתברר כי קיימים מפגעי בטיחות, פעלה העירייה במסגרת הוצאת צו מנהלי לסגירת המקום שבהמשך הפך לצו שיפוטי וכתב אישום".

בהמשך הודעתם, בעירייה ציינו כי "לאחר שכלל הליקויים תוקנו ואף התקבלו אישורים מצד גורמי הכבאות, משטרה, איכות הסביבה ומשרד הכלכלה, הפיקה העירייה לחברת שאול גואטה בע"מ רישיון עסק לצמיתות, כך שלפרסומים לפיהם המפעל פעל ללא רשיון אין בסיס כלל ועיקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully