וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים אישרה את הקפאת שכרם של ראש הממשלה, שרים ושופטים

18.11.2020 / 11:29

בהתאם להחלטה, יבוטל עדכון משכורתם של בכירי רשויות השלטון לשנת 2021 בצל המשבר הכלכלי בעקבות התפשטות הנגיף. עדכון השכר מתקבל במסגרת החלטת ועדת הכספים, ואינו מצריך אישור נוסף. יו"ר הוועדה גפני: "יש אנשים שלא יכולים להביא לחם לשולחן, זה גובל במידת סדום"

בווידאו: הדיון בוועדת הכספים נדחה בעקבות חוסר הסכמות בין הליכוד לכחול לבן/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

ועדת הכספים אישרה היום (רביעי) ביטול עדכון משכורתם של נושאי משרה ברשויות השלטון לשנת 2021, בהם נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים, סגני שרים ונושאי משרה שיפוטית. זאת, בצל המשבר הכלכלי שפרץ עם התפשטות נגיף הקורונה.

בהתאם להחלטה, שהתקבלה במסגרת בקשת יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), לא יעודכן שכר היסוד של נושאי משרות אלה לפי השינוי בשכר הממוצע במשק. בהמשך לכך, לעדכון שכרם בשנת 2022 יובא בחשבון השכר הממוצע האחרון שפורסם בשנת 2020.

עדכון השכר מתקבל במסגרת החלטת ועדת הכספים, שבגדר חקיקת משנה, ולכן אינו מצריך אישור נוסף, והוא נכנס לתוקף עם פרסום החלטת הוועדה ברשומות.

ועדת הכספים אישרה את ביטול עדכון משכורתם של נושאי משרה ברשויות השלטון לשנת 2021, 18 בנובמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ועדת הכספים, היום/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הכספים הסביר כי "ההחלטה היא לא לעדכן את שכר נושאי התפקידים הללו נוכח המצב, כדוגמה לציבור". לדבריו, "רציתי להוריד את זה מסדר היום כי הבנתי מהאוצר שהולכים להביא לממשלה קיצוץ בשכר הנבחרים, אמרתי למה שנצביע פה פעמיים? ואז התברר לי שהם לא מביאים את הקיצוץ הזה לממשלה, כי יש בעיה, ויכוח בין כחול לבן לליכוד ולא מביאים את זה לוועדת השרים, ולכן הקיצוץ לא על סדר היום. לכן אנחנו לא יכולים לחכות".

"יש אנשים שלא יכולים להביא לחם לשולחנם, לא יכול להיות שיגיע 1 בינואר, ונבחרי הציבור, מקבלים תוספת גדולה, בגלל שחלק גדול מהעובדים בחל"ת. זה גובל במידת סדום", מחה גפני.

ועדת הכספים אישרה את ביטול עדכון משכורתם של נושאי משרה ברשויות השלטון לשנת 2021, 18 בנובמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"לא יכולים לחכות". גפני בוועדת הכספים, היום/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

ועדת הכנסת, בראשות ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), אישרה השבוע לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שמטרתה לבטל את עדכון שכר חברי הכנסת לשנת 2021 בשל המשבר הכלכלי. לפי ההערכות, ההצעה זו בלבד תחסוך כשישה מיליון שקלים, וחברי הכנסת שמשכורתם הייתה אמורה לעלות בכ-4,000 שקלים, לא יקבלו העלאה זו. ההצעה דורשת גם את אישור המליאה.

הצעת החוק המקורית של שר האוצר ישראל כץ נועדה לא רק לבטל את עדכון השכר הקרוב, אלא גם לקצץ את שכר הפוליטיקאים והשופטים ב-10%, בעקבות המשבר. למרות זאת, ההצעה הזו לא תקודם לבסוף בעקבות המשבר הפוליטי בין הליכוד לכחול לבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully