וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכנסת אישרה לקריאה ראשונה את ביטול העלאת שכר הח"כים

9.11.2020 / 11:09

שכר חברי הכנסת צפוי היה להתעדכן בינואר 2021 בהתאם לשינוי בשכר הממוצע במשק, אך הצעד יוקפא בצל משבר הקורונה ובכך, על פי ההערכות, ייחסכו שישה מיליון שקלים. ההצעה המקורית כללה קיצוץ של 10% בשכר שרים, ח"כים, שופטים ובכירים נוספים, אך לא קודמה בשל מחלוקת בממשלה

בווידאו: הצהרת שר האוצר על הפחתת שכר השרים והח"כים/צילום: לע"מ

ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינצבורג (כחול לבן) אישרה היום (שני) פה אחד לקריאה ראשונה את הצעת החוק לביטול עדכון שכר חברי הכנסת בשנת 2021, בצל משבר הקורונה. נציג האוצר טען בדיון כי ההצעה תחסוך שישה מיליון שקלים.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "נוכח המשבר הכלכלי שהביאה מגפת הקורונה בישראל ורצונם של חברי הכנסת להשתתף בנטל הכלכלי, מוצע לקבוע כי על אף העובדה ששכר חברי הכנסת צפוי היה להתעדכן בחודש ינואר 2021 בהתאם לשינוי שחל בשכר הממוצע במשק, השכר יוקפא ולא יתבצע בו עדכון בשנה זו".  

מליאת הכנסת 24 באוגוסט 2020. אורן בן חקון, אתר רשמי
השכר יוקפא. מליאת הכנסת/אתר רשמי, אורן בן חקון

ההצעה המקורית שהייתה אמורה לעלות לאישור בממשלה הייתה רחבה יותר, ונועדה גם לקצץ את שכר השרים, הח"כים, השופטים ובכירים נוספים במשק ב-10%, וכן, גם להקפיא את שכרם בשנה הקרובה - אך זו לא קודמה בשל העימות הפוליטי המתמשך בין הליכוד לכחול לבן. עם זאת, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), התחייב כי אם תקודם ההצעה להקפאת שכר חברי הכנסת, הוא יקדם הקפאה של שכר השרים, השופטים, מבקר המדינה ושאר בכירים בשירות הציבורי.

החקיקה אומנם תקפיא את שכרם של כלל חברי הכנסת, אך קרוב ל-30 חברי כנסת כבר הודיעו שיוותרו על העלאה בשכרם בשנה הקרובה. ח"כ שלמה קרעי אמר בדיון כי יתמוך בהצעה "אבל יו"ר הוועדה גינצבורג זורה חול בעיני הציבור". לדבריו, "ההצעה הזו יחד עם ההצעה שאולי תבוא בוועדת הכספים הן פלסטר שיותיר כאלף בעלי משרות נוספות במגזר הציבורי שצמודים לשכר הממוצע במשק, שיקבלו העלאה מטורפת בינואר הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully