וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם שבדיה נכנעה לקורונה, ותגביל משמעותית את מספר המתקהלים

המדינה שנקטה גישה מקלה ביחס למגיפה תותיר לעד שמונה אנשים בלבד להתכנס בציבור, בשל זינוק במספר הנדבקים. ראש הממשלה: "חסר תקדים, אך הכרחי". צעירים גדשו את מקומות הבילוי, טרם כניסת האיסור על מכירת אלכוהול אחרי 22:00

בווידאו: שבדיה ממשיכה בשגרה בעוד שאירופה חווה גל שני של קורונה/צילום: AP

שבדיה, שידועה בגישתה המקלה למאבק בנגיף הקורונה, הטילה אתמול (שני) מגבלה על התכנסויות ציבוריות של עד שמונה אנשים, זאת בשל זינוק משמעותי במספר המקרים החדשים במדינה. מדובר בפעם הראשונה שמגבלה כזאת מוטלת בשבדיה, בה הותרו עד כה התכנסויות של 50 עד 300 בני אדם, בהתאם לסוג האירוע. המגבלה תיכנס לתוקפה בעוד כשבוע, החל מה-24 בנובמבר.

במסיבת עיתונאים אתמול, הגדיר ראש הממשלה סטפן לופבן את הצעד בתור "חסר תקדים", אך "הכרחי" לריסון הנגיף והאטת קצב ההתפשטות שלו.

בשישי, היום האחרון בו דיווחה שבדיה על נתוני תחלואה כלל ארציים, אובחנו 5,990 מקרים חדשים במדינה, מה שהעלה את מספר הנדבקים מאז פרוץ המגיפה ל -177,355, מהם 6,164 מתו מהנגיף.

ספרייה ריקה בשל הגבלות הקורונה במאלמו, שבדיה. 16 בנובמבר 2020. רויטרס
ספריה ריקה במאלמו, בשל מגבלות הקורונה, אתמול/רויטרס

האיסור החדש חל רק על כינוסים ציבוריים כמו אירועי ספורט ותרבות, שכן לממשלה בשבדיה אין סמכות לאסור כינוסים פרטיים בבתים.

בתי ספר ומסעדות למשל, שכבר פועלים תחת מגבלה של עד שמונה סועדים לכל היותר בשולחן, יישארו פתוחים. גורמי המקצוע במדינה המליצו לתושבים שלא להתרועע עם אף אחד מחוץ לביתם, וראש הממשלה הדגיש בפני האזרחים את החשיבות של הגבלת המגעים החברתיים.

"זה יחמיר. מלא את חובתך וקח אחריות להפסקת התפשטות הנגיף," אמר לוון אמש. "אל תלך לחדר כושר, אל תלך לספריה, אל תערוך מסיבות. בטל."

מרכז העיר שטוקהולם, שבדיה, קורונה, 10 נובמבר 2020. רויטרס
בסוף גם שבדיה נאלצה להגביל התקהלויות. שטוקהולם, לפני שבוע/רויטרס

בשבוע שעבר הודיעה הממשלה כי ברים ומסעדות לא יורשו להגיש אלכוהול לאחר השעה 22:00, החל מה-20 בנובמבר ועד סוף פברואר. כלי תקשורת במדינה דיווחו כי מועדונים וברים רבים היו עמוסים בסוף השבוע האחרון, כשבני נוער ניצלו את ההזדמנות האחרונה לצאת במסיבות בשעות הלילה המאוחרות.

לדברי לוון, הצעדים החדשים שננקטו לאחרונה היו נחוצים כי פחות שבדים ממלאים עכשיו אחר המלצות הממשלה לעומת בתחילת המגיפה. "באביב ראינו הענות גדולה. זה הספיק להשתמש בהמלצות כדי לגרום לרוב האנשים לשמור על מרחק ולבטל את התוכניות שלהם. עכשיו יש פחות הענות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully