וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי האיחוד האירופי סיירו בשכונת גבעת המטוס, פעילי ימין: "אנטישמים"

הנציגים ערכו סיור בשכונה שבמזרח י-ם, כדי להביע התנגדות לבניית מאות יחידות דיור מעבר לקו הירוק. זאת, לאחר פתיחת המכרז לבנייה בגבעת המטוס, שנדחה תקופה ממושכת. פעילי "אם תרצו" וסגן ראש העיר מחו על הביקור, וצעקו: "האיחוד האירופי תומך בטרור"

בווידאו: במהלך סיור נציגי האיחוד האירופי בגבעת המטוס קראו לעברם פעילי ימין "אנטישמים"/צילום: רוני כנפו

נציגים של האיחוד האירופי הגיעו היום (שני) לסיור בגבעת המטוס שבמזרח ירושלים יחד עם עמותת עיר עמים, כדי להביע את התנגדותם לבניית שכונה חדשה מעבר לקו הירוק. זאת, לאחר שאתמול נפתח המכרז לבניית 1,257 יחידות דיור בשכונה הסמוכה לבית צפאפא.

למקום הגיעו כמה פעילי ימין מתנועת "אם תרצו", וכן סגן ראש עיריית ירושלים אריה קינג וחבר המועצה יהונתן יוסף, ששמחו נגד נוכחות נציגי מדינות האיחוד והפריעו לביקור. הם הניפו שלטים עם הכיתוב "גבעת המטוס זה הבית שלנו", וחלקם אף צעקו לעבר הנציגים "אנטישמים", "לכו הביתה" ו"האיחוד האירופי תומך בטרור".

ביקור נציגי האיחוד האירופי בגבעת המטוס, 16 בנובמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"זה הבית שלנו". פעילי ימין מוחים בגבעת המטוס, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

נציג האיחוד האירופי למזרח ירושלים, הגדה ועזה, סוון קון פון בורגסדורף, מסר הצהרה ליד מטה האו"ם בירושלים, לאחר שפעילי הימין לא אפשרו לו לשאת דברים בגבעת המטוס. "זו הפעה הראשונה מזה 23 שנה שפרויקט בנייה כזה גדול מאושר באזור שהחוק הבינלאומי רואה כשטח כפלסטיני", אמר. "ולכן החלטנו לא רק לפרסם הצהרה, אלא לבוא בעצמנו לראות מה זה אומר".

הוא התייחס לכך שהמכרז פורסם אחרי שג'ו ביידן נבחר לנשיא ארצות הברית וייסגר בשבוע שבו יושבע. "אנחנו מאוד מודאגים מכך שהפרויקט הזה יקודם" אמר, וציין כי השכונה תפגע ברציפות בין ירושלים לגדה המערבית ותקשה על הפלסטינים.

עוד בוואלה!

הקו האדום נשבר: תכניות הבנייה הרגישות בירושלים קמות לתחייה

לכתבה המלאה
ביקור נציגי האיחוד האירופי בגבעת המטוס, 16 בנובמבר 2020. רוני כנפו
"בנייה שלא תואמת את החוק הבינלאומי - לא יכולה להתקדם". נציג האיחוד האירופי, היום/רוני כנפו

"גורם נוסף משמעותי הוא שההחלטה היא בצומת קריטי, כלומר אחרי שנבחר נשיא אמריקני חדש, ולראות שלוח הזמנים מפתיחת המכרז ועד לסגירתו בשבוע ההשבעה נותן לחלק את הרושם שהרשויות רוצות לקבוע עובדות בשטח לפני שייכנס לתפקיד", הוסיף.

הוא קרא לישראל לחזור בה מהבנייה בגבעת המטוס, ומסר: "חשוב להראות אחידות בקהילה הבינלאומית שכל פרויקט כזה, כל בנייה שאינה תואמת את החוק הבינלאומי - אינה יכולה להתקדם".

ביקור נציגי האיחוד האירופי בגבעת המטוס, 16 בנובמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"אזור שהחוק הבינלאומי רואה בו שטח כפלסטיני". גבעת המטוס, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

לקראת הסיור של נציגי האיחוד האירופי, פעילי תנועת שלום עכשיו תלו שלט בכניסה לגבעת המטוס עם הכיתוב "כאן ייקבר חזון שתי המדינות". מתחת לכיתוב מצוין כי "אדריכל הפרויקט הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו", ולצידו "האדריכל החליפי בני גנץ". לפי שלום עכשיו, "נותן החסות של הפרויקט הוא נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ, ולצערנו, אין אחראי בטיחות לפרויקט המזיק והמסוכן לעתיד האזור".

"בנייה בגבעת המטוס פוגעת באינטרס הישראלי שהוא סיום הסכסוך עם הפלסטינים וחלוקה לשתי מדינות", נמסר מהארגון. "הקמת השכונה תמנע את האפשרות לרצף טריטוריאלי למדינה פלסטינית עתידית, מכה אנושה לאפשרות שאי פעם יהיה כאן שלום ופתרון של שתי מדינות לשני עמים. השטח צריך להישאר ריק ועתידו חייב להיקבע במסגרת משא ומתן".

בתנועה הוסיפו כי "הממשלה שהוקמה לטפל בקורונה מנצלת את ימי הדמדומים של ממשל טראמפ לקבוע עובדות בשטח. אנו קוראים לגנץ ולחברי הממשלה שעוד יש בלבם טיפת אחריות לעתיד של כולנו - לעשות כל מה שביכולתם כדי למנוע את האסון הזה ולעצור את המכרז לפני שיוגשו הצעות".

פעילי תנועת 'שלום עכשיו' תלו  שלט בכניסה לגבעת המטוס שמעבר לקו הירוק בירושלים, 15 בנובמבר 2020. שלום עכשיו, אתר רשמי
"הבנייה תמנע את האפשרות לרצף טריטוריאלי למדינה פלסטינית עתידית". גבעת המטוס, היום/אתר רשמי, שלום עכשיו

בסיור בגבעת המטוס השתתף גם ח"כ סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת), שגינה את פתיחת המכרז לבנייה בשכונה. "‏ממשלת ישראל מקדמת בנייה בגבעת המטוס, מעבר לקו הירוק, בניגוד לחוק הבינלאומי ותוך חבלה באפשרות להסדר", מסר. "היום ביקרנו שם עם עם נציגי האיחוד האירופי, וסבלנו כולנו מתוקפנות ואלימות פעילי הימין הקיצוני הפועלים בשליחות ממשלת נתניהו".

ח"כ אבו שחאדה הוסיף כי "‏כיבוש הוא קולוניאליזם. הקולניאליזם הגלובלי נגמר, רק בישראל הוא ממשיך והורס את החיים של מליוני פלסטינים. ‏יש לפרק את פרויקט ההתנחלות ולכבד את החוק הבינלאומי, יש לאפשר לפלסטינים חירות, ריבונות וזכויות אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully