וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר דחיות רבות: נפתח המכרז לבניית 1,257 יחידות דיור במזרח ירושלים

עודכן לאחרונה: 15.11.2020 / 16:54

רשות מקרקעי ישראל פרסמה את חוברת המכרז לבניית מאות יחידות הדיור בשכונת גבעת המטוס שמעבר לקו הירוק, לאחר שנדחה שוב ושוב במשך שנים. לפי החוברת, את ההצעות ניתן להגיש עד ל-25 בינואר. שר החוץ של האיחוד האירופי: "מודאג מאוד מהמהלך". שלום עכשיו: "מכה לשלום"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

רשות מקרקעי ישראל פרסמה היום (ראשון) את חוברת המכרז לבניית 1,257 יחידות דיור בשכונת גבעת המטוס שבדרום מזרח ירושלים. זאת, לאחר שהמכרז נדחה תקופה ממושכת. על פי חוברת המכרז, את ההצעות ניתן להגיש עד ל-25 בינואר - ימים ספורים אחרי השבעתו של ג'ו ביידן לנשיאות ארצות הברית.

בשנת 2014 אישרה הוועדה המחוזית את התכנית לבניית כ-2,600 יחידות דיור, אולם התכנית הוקפאה במשך שנים בשל לחצים בינלאומיים והמכרז לתכנית שאושרה לא פורסם. התכנית תכלול עשרה מתחמים ו-38 יחידות דיור ציבורי ובנייה למסחר.

שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל גינה את פרסום המכרז, ואמר כי הוא "מודאג מאוד מהמהלך, שצפוי לפגוע בסיכוי להקים מדינה פלסטינית בעלת רצף טריטוריאלי". נציגות של האיחוד האירופי תבקר מחר בבוקר בשכונה.

גבעת המטוס, ירושלים 5 ביולי 2016. ליאור מזרחי / פלאש 90, אתר רשמי
"מהלכים שיסנדלו את עתידנו". גבעת המטוס, מזרח ירושלים/אתר רשמי, ליאור מזרחי / פלאש 90

סגן ראש עיריית ירושלים, אריה קינג, בירך על פתיחת המרכז. "בשעה טובה, באיחור של יותר מעשור המכרז לבניית שכונת גבעת המטוס התפרסם וחובה על כל יהודי לברך על כך ולהודות לממשלה על שביצעה זאת", מסר. "בניית השכונה בהקדם האפשרי זו משימה אסטרטגית וציונית מהמעלה הראשונה, היא תבטיח את חיבור שכונות גילה וחומת שמואל לתלפיות וקטיעת הרצף הערבי בין בית צפאפא לבית לחם".

בשלום עכשיו תקפו את הממשלה בעקבות פתיחת המרכז. "המשמעות של הבנייה הזאת היא מכה אנושה לאפשרות שאי פעם יהיה כאן שלום ופתרון של שתי מדינות לשני עמים", נמסר. "הממשלה הזאת הוקמה כדי לטפל בקורונה ומנצלת את ימי הדמדומים של ממשל טראמפ לקבוע עובדות בשטח ולחבל בסיכוי לשלום". עוד אמרו בשלום עכשיו כי "עדיין אפשר לעצור את האסון הזה ואנו מקווים שחברי הממשלה שעוד יש בלבם טיפת אחריות לעתיד של כולנו יעשו מה שביכולתם כדי לעצור את המכרז לפני שיוגשו הצעות".

גבעת המטוס, ירושלים 5 ביולי 2016. ליאור מזרחי / פלאש 90, אתר רשמי
"הממשלה מנצלת את ימי הדמדומים של ממשל טראמפ כדי לחבל בסיכוי לשלום". גבעת המטוס/אתר רשמי, ליאור מזרחי / פלאש 90

אביב טטרסקי מעמותת עיר עמים אמר כי מדובר מהיפרדות מפתרון שתי המדינות. "המכרז בגבעת המטוס עלול להיות סנונית ראשונה בשורה של מהלכים שנתניהו יקדם בשלהי ממשל טראמפ שיסנדלו את עתידנו", מסר. "ההיפרדות מפתרון שתי המדינות היא גם קיבוע של משטר לא דמוקרטי בישראל, וזו תהיה המורשת של נתניהו".

בפברואר האחרון, לפני הבחירות, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על קידום אלפי יחידות דיור בשכונת גבעת המטוס. מאז, פתיחת המכרז להגשות נדחתה פעם אחר פעם. פרסום המכרז וקידום התכניות שאישר נתניהו התעכבו במשך זמן רב בגלל התנגדות לשכתו וחשש מלחץ בינלאומי.

המפה של שלום עכשיו עם התכניות להקמת יחידות דיור בהר חומה. -, אתר רשמי
מפת "שלום עכשיו" של תכניות הבנייה בגבעת המטוס/אתר רשמי, -

במפה של שלום עכשיו נראות תכניות הבנייה בגבעת המטוס, בהן תכנית א' המיועדות ליהודים בלבד. הקהילה הבינלאומית הפעילה במשך שנים לחץ נגד בנייה בגבעת המטוס בשל הטענה שהיא תקטע רצף טריטוריאלי בין השכונות הפלסטיניות במזרח ירושלים, וקידומה עשוי לגרור ביקורת על ישראל באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully