וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר באדום ונהיגה בפראות: תיעוד שיירת האדמו"ר מבעלז

15.11.2020 / 11:45

לביקור השנתי של מנהיג החסידות בקבר אביו הצטרפו עשרות מחסידיו, שחלקם תועדו נוהגים באופן מסוכן תוך התעלמות מרמזורים וחציית המהירות המותרת, וזאת כדי להיות קרובים לאדמו"ר. בחסידות מתנערים: "מה זה קשור לבעלז ולאדמו"ר?"

בווידאו: תיעוד שיירת האדמו"ר מבעלזא נוהגת בפראות ומבצעת עבירות/צילום: באדיבות שמעון כהן, עריכה: עמית שמחה

שיירת רכבים ובה עשרות חסידים, בראשות האדמור מבעלז, רבי ישכר דב רוקח - מהמנהיגים הבולטים במגזר החרדי - תועדה בטבריה כשלפחות כמה מהנהגים נוסעים בפראות ומבצעים עבירות תנועה. בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נראית שיירת האדמו"ר בדרכה לביקור בקבר אביו בעיר, לציון יום פטירתו, בחמישי האחרון. למנהיג החסידות, שמתעלמת במופגן מהנחיות הקורונה, הצטרפו עשרות חסידים לנסיעה, שמתקיימת בקביעות כמדי שנה.

בסרטון, נראים חלק מהרכבים בשיירה, שבראשה רכב האדמו"ר, חוצים רמזור אדום ונוסעים תוך ביצוע עבירות תנועה רבות, כמו נסיעה במהירות גבוהה ואי מתן זכות קדימה.

מדובר בנסיעה קבועה המתקיימת מדי שנה ביום פטירת אביו של האדמו"ר, רבי מרדכי רוקח, שהיה ידוע בכינויו "האדמו"ר מהר"ם מבילגורייא". לנסיעת האדמו"ר לבית הקברות בטבריה הצטרפו בשנים קודמות מאות מחסידיו, ואלה התפללו יחד על קברו. השנה, ניסו בחסידות לשמור על שקט יחסי סביב הנסיעה, בשל מגבלות הקורונה, ובין היתר לא נתנו לה ביטוי באתרי התקשורת.

מתפללי חסידות בעלז בבית הכנסת בישיבה בירושלים, 20 באוקטובר 2019. יונתן זינדל, פלאש 90
נהגו בפראות וחצו רמזורים אדומים. מתפללי חסידות בעלז בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

בתיעוד של שיירת הרכבים נראו החסידים נוהגים בפראות וזאת רק כדי להיות בקרבת רכבו של האדמו"ר במהלך הנסיעה. "מה זה קשור לבעלז ולאדמו"ר?", מסר דובר החסידות בתגובה.

חסידות בעלז היא חצר גדולה במגזר החרדי. לאחרונה היא ספגה ביקורת חריפה על כך שלא שמרה במופגן על ההנחיות במשבר הקורונה. האדמו"ר אף תועד בעצמו בכמה אירועים כשהוא ללא מסיכה ושוהה בצפיפות לצד מאות מחסידיו.

במקרים אחרים, האדמו"ר הוביל מנייני תפילה ואירועים גדולים נוספים, בניגוד לחוק. בגל הראשון, הנגיף פגע קשות בקהילה, והיו לא מעט חסידים שמתו בתקופה זו.

שיירת האדמו"ר מבעלזא תועדה נוהגת בפראות ומבצעת עבירות תנועה

15.11.2020. אין, אתר רשמי
"מה זה קשור לבעלז ולאדמו"ר?", תהו בחסידות. התיעוד מטבריה, בחמישי/אתר רשמי, אין

התפיסה של האדמו"ר היא שהנזק הרוחני שנגרם בגלל ההגבלות וההנחיות בתקופת הקורונה גרוע יותר מהסכנה לבריאותם של חסידיו. בכירים בחסידות הסבירו כי ניתן להקפיד על ההנחיות באחריות אישית, בין היתר בשהייה בבידוד, אך זאת מבלי לדווח לרשויות או לשבש את חיי השגרה בקהילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully