וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב ממרכז הארץ נעצר בחשד שביצע עבירות מין בתלמידיו

13.11.2020 / 16:17

המשטרה עצרה את הרב בעקבות תלונות שהתקבלו מצד כמה מהתלמידים. בין השאר, החוקרים החלו בגביית עדויות בכדי לבחון את נסיבות המקרה

בווידאו: הפגנת מחאה בעקבות האונס באילת/צילום: שלומי גבאי

רב בבית מדרש באזור המרכז נעצר היום (שישי) בחשד לעבירות מין בתלמידיו הקטינים. המשטרה עצרה את הרב, לאחר ששני תלמידים הגישו תלונה נגדו בתחנת המשטרה בעיר. בין השאר החלו החוקרים בגביית עדויות לבחינת נסיבות המקרה.

השתלשלות האירועים החלה לאחר שבמשטרה התקבל דיווח על קטטה שפרצה בשעות הבוקר במוסד התורני. שוטרים שהגיעו למקום עיכבו לחקירה שניים מהמעורבים - ולאחר מכן הם שוחררו. זמן קצר לאחר מכן הגישו שניים מתלמדיו של הרב, אחד מהם קטין, תלונה בגין ביצוע מעשים מגונים.

זמן קצר לאחר מכן חוקרי משטרה הגיעו למתחם בו מתגורר הרב ועצרו אותו בחשד למעשים. החוקרים החלו בגביית עדויות בניסיון לבחון את נסיבות המקרה. בין השאר נבדק אם יש קשר בין התלונות לקטטה שפוזרה מוקדם יותר.

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
רב נעצר בחשד לעבירות מין בתלמידיו/ראובן קסטרו

בחודש שעבר בית המשפט העליון דחה את ערעורו של הרב ישעיהו ריזקאן, שהורשע לפני חמש שנים בכמה מקרים של אונס ובמעשה מגונה בצעירה בת 17. בכך, השאיר העליון על קנו גם את העונש שהוטל אז על ריזקאן - שמונה שנות מאסר בפועל.

המעשים אירעו בעת שריזקאן, אז בן 61, שימש רב בקהילה חרדית בבית כנסת בבני ברק, ואילו הנפגעת היא בת למשפחה חרדית הנמנית על החצר שבראשה עמד. היא העידה כי לפני האירועים היא לא קיימה יחסי מין מעולם, וכי לא למדה עליהם או על משמעותם, ולמעשה כלל לא נהגה לשוחח עם גברים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully