וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצרפת נרשם זינוק בתחלואה; בשבדיה הזהירו: אל תתכננו חופשות בחג המולד

מדינות ביבשת הבהירו לתושבים לקראת החופשה המתקרבת כי עליהם לשקול יציאה או חזרה מארצותיהם, ברקע ההתמודדות עם גל שני של תחלואה. בפורטוגל הוחלט להחמיר את מגבלות התנועה לנוכח העלייה בהדבקה ובאירלנד עשויים לסגור את הגבולות במדינה

בווידאו: עוצר לילי יוטל ב75% משטחי פורטוגל בגלל העלייה בתחלואה בקורונה/צילום: רויטרס

מדינות באירופה התריעו בפני אזרחיהן מתכנון חופשות בחג המולד, שייערך בסוף דצמבר. זאת, ברקע ההתמודדות עם גל שני של תחלואה ביבשת. בשבדיה מסתמנות הגבלות תנועה במדינה, באירלנד אומרים לאזרחים השוהים בחו"ל כי מוקדם מדי להזמין כרטיסים ובפורטוגל מקשיחים הגבלות.

במקביל, צרפת מתמודדת עם עלייה חדה במקרי התחלואה, עם יותר מ-1.9 מיליון מקרי קורונה מאובחנים, כך עולה מנתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. ביום חמישי הודיעו רשויות הבריאות בצרפת על שיא של 32,638 חולים מאושפזים.

ראש ממשלת צרפת, ז'אן קסטקס, אמר כי "מוקדם מדי" לומר אם האזרחים יכולים לקנות כרטיסי רכבת לנסיעה בחג המולד. הוא הוסיף כי לא יהיו הקלות בסגר למשך שבועיים לפחות. "זה יהיה לא אחראי לרכך את הסגר עכשיו", אמר במסיבת עיתונאים. ואולם, מספר ההדבקות היומי היה נמוך, יורד מ-2,500, הממוצע בשבעה הימים האחרונים.

סגר בניס, צרפת, 12 נובמבר 2020. רויטרס
עלייה חדה בתחלואה. תושב ניס עם מסיכת מגן במהלך הסגר בגל שני, אתמול/רויטרס

היום, ההגבלות בצרפת מאפשרות לאנשים לצאת מבתיהם רק לטובת עבודה, אם הם לא יכולים לעבוד מהבית, לקנות מוצרים חיוניים, לפנות לסיוע רפואי, או להתאמן, ורק במשך שעה ביום. כל החנויות, המסעדות והברים - סגורים, אך בתי ספר ומעונות נותרו פתוחים.

בשבדיה, האפידמיולוג הראשי, אנדרס טגנל, אמר לאזרחים להיערך לאפשרות של הגבלות במעברים בין מחוזות במהלך חג המולד. החלטה תתקבל ככל הנראה בתוך שבוע או שבועיים, ולדבריו, השבדים צריכים להיות מוכנים שהדברים עדיין יכולים להשתנות "ממש לפני חג המולד".

טגנל הוסיף כי "החלק הארי" של מקרי ההדבקות החדשים מגיע ממסיבות פרטיות. לדבריו, הוא מקווה שהאיסור על הגשת אלכוהול בפאבים ובברים לאחר השעה 22:00, אשר יחול מסוף השבוע הבא, לא יוביל לעלייה במפגשים חברתיים. ביום חמישי הודיעו הרשויות על 40 מתים, המספר היומי הגבוה ביותר במדינה מזה חמישה חודשים.

מרכז העיר שטוקהולם, שבדיה, קורונה, 10 נובמבר 2020. רויטרס
להיערך לאפשרות של הגבלות תנועה בחגים. מרכז שטוקהולם, השבוע/רויטרס

סגן ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר, אמר כי הוא עדיין לא מייעץ לאזרחים האירים המתגוררים מחוץ למדינה להזמין טיסות לאירלנד לתקופת החג, והוסיף כי "מוקדם מדי" לתת עצות כאלה.

בפורטוגל הרחיבו משמעותית את מספר הערים והיישובים הכפופים לעוצר לילי. מיום שני, רוב המדינה תהיה תחת ההגבלות החריפות ביותר שהטילה עד כה הממשלה.

באיטליה חל סגר ברוב אזורי המדינה, אך ישנן קריאות להחריף את ההגבלות בעוד מספר ההדבקות ממשיך לגדול. ביום חמישי דווח על 636 מקרי מוות נוספים של חולי קורונה. השר לעניינים אזוריים אמר שאנשים צריכים לחגוג את חג המולד רק עם בני משפחה קרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully