וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות חרדים התגודדו סביב 2 חיילים במאה שערים; שוטרי יס"מ חילצו אותם

המשטרה עדכנה כי הם הוזעקו לשכונת בית ישראל בירושלים, שם מאות הקיפו שני חיילים וכמה אזרחים שנכנסו לאזור. בתיעוד מהמקום, נראים שוטרי היס"מ מפנים בריצה את החיילים והאזרחים שנקלעו למקום, שמאחור רודפים אחריהם קבוצת חרדים

בווידאו: חילוץ חיילים משכונת מאה שערים/צילום: ישי ירושלמי ומחאות החרדים הקיצוניים

מאות חרדים בשכונת מאה שערים בירושלים התגודדו הערב (חמישי) סביב שני חיילים וכמה אזרחים. המשטרה, שהוזעקה למקום, ניסתה לפזר את ההמון ולסייע לחיילים ולאזרחים לצאת מן האזור. על פי תיעודים משכונת בית ישראל בעיר, נראים שוטרי יס"מ מחלצים בריצה את שני החיילים, כשמאחור נראים קבוצה של חרדים רודפת אחריהם.

בתיעוד לאחר פינוי החיילים, נראים שוטרי היס"מ חוזרים למקום, תוך כדי שהמקיפים אותם מקללים ומגדפים אותם. בתיעוד אחר מהמקום, נראים מבנים וחלונות שניזקו בשל זריקת חפצים של ההמונים במקום. במשטרה מסרו כי "פעילות השוטרים במקום נמשכת על מנת להשיב את הסדר הציבורי על כנו".

הפגנת חרדים בשכונת מאה שערים 12 בנובמבר 2020. מחאות החרדים הקיצוניים, אתר רשמי
המונים התגודדו סביב שני חיילים בשכונה בעיר. המונים במאה שערים, הערב/אתר רשמי, מחאות החרדים הקיצוניים

האירוע מגיע כחודש לאחר ההפגנות על ההסתה נגד הציבור החרדי בעיר וביתר חלקי הארץ. בחודש נובמבר אלפי חסידי גור הפגינו בערד במחאה על ההסתה נגד הציבור החרדי. זאת, בעקבות כמה הצתות של חנויות בבעלות חסידים בעיר בשבוע קודם לכן. החסידים הפגינו תוך שמירה על מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם ועטיית מסיכות, וקראו לחדול מהפגיעה בקהילה החסידית ולהכיר בלגיטימיות של התושבים החרדים בעיר.

"חסידי גור מתגוררים בעיר עשרות שנים, והם מהווים מודל לדו-קיום וחיים משותפים. משום מה, יש מיעוט קטן אבל צעקני וקולני, שלא מוכנים להכיר בלגיטמיות קיומם של התושבים החרדים בעיר", מסר דובר הקהילה החרדית בערד, בונים נאגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully