וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להנחיות ולמרות קריאת בניו: מאות חרדים תועדו בקבר הרב עובדיה בי-ם

עודכן לאחרונה: 20.10.2020 / 23:33

תלמידי הרב עלו לבית העלמין סנדריה לציון השנה השביעית למות הרב ותועדו במקום בצפיפות כשחלקם ללא מסיכות. בשבועיים האחרונים יצאו שני בניו, הרב יצחק יוסף והרב דוד יוסף, בבקשה שלא לעלות לקבר בשל הגבלות הקורונה. במקום פרצה מהומה בין מאות המתפללים לשוטרים

בווידאו: מאות עלו לקברו של הרב עובדיה בניגוד להנחיות/צילום: אליץ, עריכה: איתי עמרם

מאות חרדים עלו הערב (שלישי) לקברו של הרב עובדיה יוסף בבית העלמין סנהדריה בירושלים, בניגוד להגבלות הקורונה, ולמרות קריאות מצד בניו של הרב שלא לעלות לקבר. זו השנה השביעית בה מציינים את מות הרב. במקום פרצה מהומה בין המשטרה למתפללים בקבר. השוטרים מגבילים את הכניסה בהתאם לכמות האנשים בתוך מתחם בית העלמין.

בשבועיים האחרונים יצאו שני בניו, הרב הראשי לישראל הראש"ל יצחק יוסף והרב דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, בקריאה שלא לעלות לקברו של הרב עובדיה יוסף, בשל התפשטות נגיף הקורונה. הם קראו להדליק נר לזכרו בבתים אך לא לקיים התקהלויות סביב קברו.

תיעוד תלמידי הרב עובדיה יוסף בקברו בניגוד להנחיות הקורונה, 20 אוקטובר 2020. צ, צילום מסך
תיעוד מתפללים בקבר הרב עובדיה בירושלים/צילום מסך, צ

תלמידיו של הרב תועדו מצטופפים סביב קברו וברחבת בית העלמין. חלקם תועדו ללא מסיכות סמוך למתפללים נוספים.

למרות זאת, הגיעו מאות מתלמידי הרב והתפללו על קברו. יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, צייץ בטוויטר כי "‏לצערנו, לא נוכל לקיים השנה עלייה המונית לציונו של מרן רבינו עובדיה יוסף בן גורג'יה זצוק"ל". הוא קרא במקום זאת "להדליק נר ולהקדיש לימוד ואמירת תהילים לזכרו", מתוך תקווה ש"יעמוד מרן בפני בורא עולם להעתיר על כל עם ישראל, להסיר מעלינו את המגיפה הארורה", כלשונו.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully