וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי אסייג, חוקר ראש הממשלה, הודיע על פרישה מהמשטרה

12.11.2020 / 13:12

תנ"צ אסייג בן ה-58, שעמד בראש היחידה שעסקה בפרשת הצוללות ותיק 4000, הודיע למפקדיו על כוונתו לפרוש. זאת, לאחר 34 שנים במשטרה, בסופן כיהן כמפקד היחידה הכלכלית בלהב 433. גורמים במשטרה: "חש מיצוי לאחר שירות ארוך"

בווידאו: דיון בבג"ץ בעתירת בני הזוג אלוביץ' על הדלפת הקלטות מתיק 4000/צילום: רוני כנפו

מפקד היחידה הכלכלית בלהב 433, תת-ניצב אלי אסייג, הודיע היום (חמישי) למפקדיו על כוונתו לפרוש מן המשטרה. אסייג, בן 58, עמד בראש היחידה שחקרה את פרשת הצוללות ואת תיק 4000 וחקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ניצב אסייג התגייס למשטרה בשנת 1986 כחוקר ביחידה המרכזית תל אביב, ובדצמבר 2017 מונה לראש היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית. בשנתיים האחרונות המשטרה מתנהלת ללא מפכ"ל קבוע, ומינויים רבים לא יצאו אל הפועל. לפי גורמים במשטרה, אסייג חש תחושת מיצוי לאחר שנות שירות רבות, וייתכן שפרישתו הגיעה לאחר שהבין שלא יוכל להתקדם בתקופה הקרובה.

תנ"צ אלי אסייג המפקד הנכנס של היחידה הארצית לחקירות כלכליות. ראובן קסטרו
חש תחושת מיצוי. אסייג/ראובן קסטרו

אסייג היה מעורב בשתיים מתוך ארבע הפרשות במסגרתן נחקר ראש הממשלה, שבשלוש מהן הוגשו כתבי אישום.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully