וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה: פצועים בפיגוע בטקס זיכרון למלחמת העולם ה-1

מטען התפוצץ בבית הקברות הלא מוסלמי בעיר ג'דה, שבו השתתפו דיפלומטים זרים, בהם צרפתים. זאת המתקפה השנייה בעיר בתוך פחות מחודש, על רקע המחאה הסוערת בעולם המוסלמי נגד איורי מוחמד

בווידאו: זירת הפיגוע בניס צרפת/צילום: רויטרס

כמה בני אדם נפצעו היום (רביעי) בפיצוץ מטען במהלך טקס לציון סוף מלחמת העולם הראשונה בעיר ג'דה שבערב הסעודית, בהשתתפות דיפלומטים אירופים. גורם יווני אמר לרויטרס כי ארבעה בני אדם נפצעו קל, אחד מהם אזרח המדינה, בעוד שמושל מחוז מכה אמר כי שני בני אדם נפצעו - עובד בקונסוליה היוונית ואיש ביטחון.

הפיגוע בבית הקברות הלא מוסלמי בעיר הוא השני בג'דה בתוך פחות מחודש, אחרי שלפני כשבועיים דקר אזרח סעודי מאבטח בקונסוליה הצרפתית בעיר. באותו היום נרצחו שלושה בני אדם בפיגוע בכנסייה בעיר ניס. משרד החוץ של צרפת גינה בתוקף את "ההתקפה הפחדנית והלא מוצדקת", שמגיעה בהמשך למחאות הסוערות ברחבי העולם המוסלמי נגד צרפת בשל איורי מוחמד.

גורם המעורה בנושא אמר כי הפיגוע התרחש בשעות הבוקר, כשכמה משלחות מהאיחוד האירופי וממדינות אחרות השתתפו באירוע שארגנה השגרירות הצרפתית. בהודעת השגרירות, שכללה גם את שגרירויות המשלחות הנוספות, נקראו הרשויות הסעודיות "לשפוך אור כמה שניתן על המתקפה הזאת, ולזהות ולעצור את האחראים".

כוחות בעיר ג'דה, ערב הסעודית. רויטרס
יעדים צרפתיים על הכוונת. כוחות משטרה בג'דה/רויטרס

הרשויות הסעודיות אמרו כי המצב תחת שליטה אחרי הפיגוע, ודרכים המובילות לבית הקברות שבמרכז ג'דה נחסמו על ידי משטרת התנועה. השגרירות הצרפתית בריאד קראה לאזרחיה השוהים בערב הסעודית להיות "דרוכים ביותר". גם אלו השוהים באיחוד האמירויות הערביות נדרשים לנקוט משנה זהירות.

בפריז, הנשיא עמנואל מקרון, היעד להפגנות הזעם והחרם על מוצרים צרפתיים בעולם המוסלמי אחרי הגנתו בדבר הצגת הקריקטורות, השתתף בטקס לציון 102 שנה לשביתת הנשק עם גרמניה.

נשיא צרפת הבטיח להיאבק באסלאם הקיצוני, אחרי שהמורה סמואל פאטי נרצח בפרברי פריז בחודש שעבר לאחר שהציג את האיורים על מוחמד כחלק מדיון על חופש הביטוי. ראשו נערף על ידי צעיר צ'צ'ני שהושפע מקמפיין רשת נגד המורה.

אתמול אירח מקרון פסגה של מנהיגי אירופה שנועדה להתוות גישה משותפת למאבק באסלאם הקיצוני, אחרי פיגוע הירי בלב וינה בשבוע שעבר, שבו נרצחו ארבעה בני אדם על ידי תומך דאעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully