וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי במקסיקו גילה שרידי אדם. הוא שילם על כך בחייו

יזראל ואסקס רנגל הגיע לחקור דיווחים על גופות בצד הכביש בעיר סלמנקה, ונמצא ירוי כשהמשטרה הגיעה למקום לאחר מכן. מקסיקו היא מהמדינות המסוכנות בעולם לעיתונאים - יותר ממאה נרצחו מאז שנת 2000, רבים מהם דיווחו על שחיתות או על קרטלי הסמים

רויטרס

עיתונאי במקסיקו נורה למוות במרכז המדינה בזמן שהוא דיווח על גילוי של שרידי אדם בצד הכביש בעיר סלמנקה. יזראל ואסקס רנגל עבד באתר המקומי אל סלמנטינו, והוא הגיע ביום שני כדי לחקור את הדיווחים על שרידי אדם, ככל הנראה לפני כוחות הביטחון. השוטרים שהגיעו למקום מצאו את העיתונאי בן ה-31 פצוע קשה מירי, והוא מת כעבור כמה שעות בבית החולים.

מושל מדינת גואנחואטו, שבה שוכנת העיר, הורה לתובע הכללי לחקור את הרצח והבטיח כי הרשויות יגנו על המשפחה ויתמכו בה.

מקסיקו היא אחת המדינות המסוכנות ביותר בעולם עבור עיתונאים, שיותר ממאה מהם נרצחו מאז שנת 2000. רבים מהם דיווחו על שחיתות או על קרטלי הסמים.

האתר שבו הוא עבד אמר כי הוא נפל קורבן ל"מתקפה פחדנית ומזעזעת, בזמן שהוא ביצע את עבודתו המכובדת בתור עיתונאי". כלי תקשורת אחרים במדינה הביעו אף הם זעזוע מהרצח של ואסקס, שנסע למקום במכונית עם סמל של האתר, ולכן היה אמור להיות מזוהה בתור כתב, אמרו באתר אל סלמנטינו.

עיתונאי שנרצח במקסיקו. אתר רשמי, אתר רשמי
המכונית שלו הייתה עם סמל האתר שבו עבד. יזראל ואסקס רנגל/אתר רשמי, אתר רשמי

אתרים של שרידי אדם וקברים המוניים אינם חריגים בנוף של גואנחואטו. לפני פחות משבועיים, שרידי 59 גופות - רובן של אנשים צעירים - אותרו בקברים לא מסומנים בסלווטיירה, מרחק של שעה נסיעה בלבד מסלמנקה.

האלימות במדינה גברה אחרי שפרצה מלחמה בין שתי קרטלים חזקים - סנטה רוזה דה לימה וחליסקו הדור החדש.

הקרטלים מעורבים בעיקר בגניבת דלק מצינורות הנפט הגדולים העוברים במדינה וכן ממכירת סמים לתושבים מקומיים וסחיטת בעלי עסקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully