וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הורים של ילדי מהגרים שהופרדו בידי ממשל טראמפ טרם נמצאו

שנתיים אחרי שמדיניות "אפס הסובלנות" השנויה במחלוקת של הנשיא הוקפאה, 545 ילדים נותרו עדיין ללא הוריהם למרות צו משפטי שהורה לאחד ביניהם. חלק מההורים כבר גורשו בחזרה למדינות מוצאם במרכז אמריקה. הבית הלבן: "רבים לא רצו לקחת את ילדיהם". ביידן: "שערורייה"

רויטרס

עורכי דין וארגונים המנסים לאחד בין בני משפחות מהגרים שהופרדו בגבול ארצות הברית-מקסיקו לא הצליחו לאתר עד כה את הוריהם של 545 ילדים.

שופטת פדרלית הורתה לאחד בין אלפי משפחות שהופרדו בגבול ב-2017 ו-2018 על ידי ממשל טראמפ בעקבות עתירה של האיגוד האמריקני לזכויות אזרח (ACLU), אך לפי מסמכים שהוגשו השבוע חלק מההורים גורשו בטרם אותרו ילדיהם.

"החיפושים המפרכים בשטח", נכתב, אחרי ההורים שגורשו לארצות מוצאם - רבים מהם למדינות מרכז אמריקה - הפכו סבוכים יותר בשל מגיפת הקורונה.

הנשיא הרפובליקני דונלד טראמפ יישם במאי 2018 את מדיניות "אפס הסובלנות" השנויה במחלוקת, שבמסגרתה הועמדו לדין משפחות שנתפסו חוצות את הגבול באופן בלתי חוקי וילדיהן הופרדו מהן. אחרי סערה בינלאומית, טראמפ עצר את המדיניות הזו חודשים ספורים לאחר מכן.

מהגרים עושים את דרכם ממקסיקו, לארה"ב. רויטרס
בית משפט הורה לאחד 4,200 ילדים שהופרדו מהורים. מהגרים בדרכם לארה"ב/רויטרס

בסך הכול, הממשלה זיהתה יותר מ-4,200 ילדים שהצו של השופטת דיינה סאברו עשוי להיות תקף לגביהם. ועדה שהוקמה לאיתור בני המשפחה התמקדה בניסיון להגיע למשפחות של ילדים שהממשלה סיפקה לגביהם מספרי טלפון של נותני חסות או הורה. ואולם, נכון ל-20 באוקטובר, לפי העתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בסן דייגו, לא ניתן היה להגיע להוריהם של מאות ילדים.

"יצרנו קשר עם המשפחות הללו, והאמת העצובה היא שרבות מהן סירבו לקבל את ילדיהן בחזרה", אמר דובר הבית הלבן, בריאן מורגנשטרן, לעיתונאים ביום רביעי. הוא לא התייחס לטענה כי לא ניתן היה להשיג למאות הורים.

יריבו הדמוקרטי של טראמפ בבחירות ב-3 בנובמבר, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, אמר כי מדובר ב"שערורייה".

מרבית הילדים שנעצרו לפני יותר משנתיים, שוחררו ממתקני מעצר לנותני חסות בארצות הברית, שלעתים קרובות היו בני משפחה.

עוד בוואלה!

הנשיא ששבר את כל המוסכמות: סיכום הכהונה הראשונה של טראמפ

לכתבה המלאה

אף שהיוזמה להפרדת משפחות מהגרים הוכרזה לראשונה באפריל 2018, התגלה כי הממשל החל בה עוד ב-2017, כחלק מתכנית סודית. לאחר שצצו תמונות והקלטות של ילדים ישנים בכלובים ובוכים, נאלץ הנשיא לסגת. בתחילה הוא הגן על המדיניות הזו, ואמר כי הוא לא רוצה לקחת ילדים מהורים, "אך שאתה מעמיד לדין הורים שמגיעים באופן לא חוקי - כפי שצריך לעשות - צריך לקחת את הילדים".

ב- ALCU אמרו כי הם ימשיכו לחפש את המשפחות עד שכולן יתאחדו. "הילדים האלו הופרדו לפני שנים, חלקם היו תינוקות", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully