וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא מקסיקו רוצה להעמיד לדין את קודמיו בשל "שחיתות"

15.9.2020 / 19:40

מנהיג השמאל הפופוליסטי לופס אוברדור ביקש מהקונגרס לקיים משאל עם בקיץ הבא, שבו יוכרע אם חמשת הנשיאים שהיו לפניו יישלחו למשפט. לדבריו, הם אחראים לשחיתות השלטונית ולאלימות המשתוללת. מבקריו אומרים כי הוא מסיט את הדיון ממחדלי הקורונה והפשיעה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופס אוברדור רוצה לקיים משאל עם חסר תקדים על העמדתם לדין של קודמיו בתפקיד, שאותם הוא מאשים בשחיתות ובגניבת משאבי ציבור במשך עשורים ארוכים. הוא שלח היום (שלישי) בקשה רשמית לסנאט כדי שזה יאשר את ההצבעה, שאותו הוא מתכנן לקיים ביוני או באוגוסט בשנה הבאה.

הוא הקריא רשימה ארוכה של בעיות שאותן הוא ייחס לחמשת קודמיו בתפקידו, מ-1988 ועד 2018. הוא האשים אותם בשחיתות השלטונית ובמעשי האלימות ואי-השוויון במדינה הדרום אמריקנית. מועד משאל העם, אם אכן יתקיים, יהיה בסמוך לבחירות אמצע הכהונה, כך שהנושא יהיה חלק מרכזי מהקמפיין של מנהיג השמאל הפופוליסטי.

מבקריו של הנשיא אומרים כי הוא מנסה להסיט את השיח מטיפולו במגיפת הקורונה, מהכלכלה חולה, שצנחה לרמות שלא נראו מאז השפל הגדול של שנות ה-30, ומשיא במספר מקרי הרצח ואלימות הכנופיות. כל חמשת הנשיאים השתייכו למפלגה המהפכנית הממסדית (PRI) או למפלגת הפעולה הלאומית (PAN) השמרנית.

נשיא מקסיקו, לופס אוברדור מנופף לשלום בשדה התעופה במקסיקו סיטי 27 ביולי 2020. רויטרס
מצב הקורונה במקסיקו מהגרועים בעולם. נשיא מקסיקו/רויטרס

"מקסיקו חוותה תקופה שאופיינה בריכוז מוגזם של הון, הרס אדר של האוצר, הפרטת הסחורות הציבוריות, שחיתות כללית, הליכי בחירות מלוכלכים, ומדיניות שהובילה לצמיחה חסרת שליטה באלימות", אמר.

ניסיון מקביל לאסוף חתימות, שברובו אורגן על ידי פעילי מפלגת "מורנה" של הנשיא, יכול להוביל למשאל עם גם כן, אם יגיעו לסף 1.8 מיליון החתימות עד סוף היום.

אחרי שנבחר ב-2018 על בסיס מצע של מאבק בשחיתות, לופס אוברדור אמר שוב ושוב כי הוא באופן אישי יצביע נגד העמדתם לדין של נשיאי העבר - אך הדגיש כי חשוב שהאזרחים יוכלו להכריע בעצמם.

שני הנשיאים הקודמים, אנריקה פנה נייטו ופליפה קלדרון הכחישו שהם עברו על החוק, ושלושת הקודמים טרם הגיבו למאמצים לקדם משאל עם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully