וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצלמה לא עבדה, החשודים שתקו: חשוד ברצח כפול מואשם בסעיפים מקלים

עודכן לאחרונה: 11.11.2020 / 17:14

מחמוד ג'ברין נאשם כי יצא לפני כחודשיים למסע ירי במועדון בנצרת כנקמה על שהורחק ממנו. למרות שחלק מהאירוע תועד, לא הצליחו במשטרה להשיג די ראיות כדי להאשימו ברצח. אחד ההרוגים מהירי הוא אחיו של החשוד, וההרוג השני הוא מאבטח במועדון. סנגורו: "אין לו קשר לרצח"

בווידאו: זירת החשד לרצח בתל דן/צילום: דוברות משטרת ישראל

מחמוד בן עאוני אסליה ג'ברין בן ה-30 מאום אל-פחם הואשם היום (שני) בבית המשפט המחוזי בנצרת בגין ירי בתוך מועדון בעיר, בשעה בה שהו בו מבלים רבים, ובסופו המאבטח ואחיו של החשוד מצאו את מותם. בכתב האישום מופיעים סעיפים חמורים כגון נשיאה והובלת נשק, ניסיון לחבול בכוונה מחמירה, ירי בשטח בנוי, שיבוש הליכי חקירה ועוד - אך לא אישום בהרג שני בני אדם.

מדובר באירוע ירי שהתרחש ביום שישי, 18 בספטמבר. לפנות בוקר הוזעקו שוטרים לקטטה ב"מועדון VIP" בנצרת, שכללה ירי לעבר שני אנשים שנפגעו ופונו לבית החולים בעיר. שוטרים שהגיעו לזירת הירי החלו באיסוף ממצאים ופתחו בחקירה. בעוד החקירה מתנהלת, התקבלה הודעה מבית החולים כי הרופאים נאלצו לקבוע את מותם של שני הפצועים.

שני ההרוגים הם ניזאר זטמה, תושב נצרת בן 38, נשוי ואב לשלושה ילדים, ומוחמד עאוני ג'ברין, בן 22 מאום אל-פחם. האחרון הוא אחיו של מחמוד ג'ברין, שנגדו הוגש היום כתב האישום.

זירת הרצח בנצרת - 18 לספטמבר 2020. -, אתר רשמי
אין אישום ברצח או הריגה. זירת הירי בנצרת/אתר רשמי, -

מחקירת המשטרה עלה כי במועדון התקיימה מסיבה סגורה, שבמהלכה הרחיק הבעלים של המועדון את הנאשם בשל התנהגותו. עוד העלתה החקירה כי הנאשם הזעיק את אחיו, שהגיע לאחר חצי שעה מאום אל-פחם, כשהוא מלווה בחבר.

האחים נפגשו מחוץ למועדון והנאשם נכנס לתוכו כשהוא רעול פנים ואוחז באקדח, יורה כלפי מעלה וצועק בשמו של הבעלים, שקודם לכן הוציא אותו מהמועדון. באותה עת היו במקום כ-50 בני אדם שבילו ורקדו, ועם תחילת הירי נוצרה המולה במקום. על פי כתב האישום, ג'ברין יצא לכיוון הפסאז' שבקדמת המועדון.

עוד בוואלה!

חשד לרצח כפול בנצרת: צעיר וגבר נורו למוות במועדון

לכתבה המלאה

בניגוד למה שהתרחש בתוך המועדון, שהיה די ברור מצילומי מצלמות האבטחה במקום, מה שקרה בחוץ לא תועד משום שהמצלמה לא עבדה. בדרכו של היורה החוצה, נורו ונפגעו המאבטח וכן אחיו של הנאשם.

הנאשם והחבר שהגיע עם אחיו, פינו את האח הפצוע במכוניתם לבית החולים הצרפתי בנצרת, משם הוא פונה במצב אנוש לבית החולים האנגלי בעיר, ושם נקבע מותו. החשוד נמלט ונעצר רק אחרי שמונה ימים, בעת ששהה בדירת מסתור בקלנסווה. כמו כן, נעצרו ארבעה בני אדם נוספים שחשודים כי סייעו לו לאחר המעשה.

הראיות לא קישרו ישירות את הנאשם לירי

חקירת החשודים ובחינת הממצאים שנאספו בזירת הירי לא סיפקו די ראיות שיכולות להביא להרשעתו של ג'ברין בירי שהביא להרג אחיו ושומר המועדון. הנאשם עצמו לא הודה במעשה וגם שאר החשודים לא שיתפו פעולה בחקירה. גם הממצאים שנאספו בידי חוקרי המעבדה לזיהוי פלילי לא הצליחו לקשור באופן ישיר את הנאשם לירי.

במשטרה מסרו כי "חוקרי המשטרה אספו ראיות רבות להוכחת אשמתו של הנאשם, הראיות כללו עדויות שמסרו עדים לאירוע, ראיות פורנזיות המגובות בעדות מומחים ותצלומים ממצלמות אבטחה. כלל הראיות הועברו לפרקליטות מחוז נצרת, שהגישו נגדו כתב אישום חמור, בין היתר, בעבירות של נשיאה והובלת נשק, ניסיון לחבול בכוונה מחמירה וירי בשטח בנוי. כתב האישום מלווה בבקשה למעצר עד תום ההליכים".

סניגורו של הנאשם, עורך הדין עאדל בויראת, אמר כי "הסיבה להגשת כתב האישום נעשתה תחת לחץ ציבורי". לדבריו, "מאז נעצר החשוד, מעצרו הוארך במשך חודש וחצי. אין לו קשר לרצח וכתב האישום שהוגש מדבר בעד עצמו ואכן לא מיוחס לו קשר לארוע רצח. בבית המשפט נוכיח שגם אין לו כל קשר להאשמות הקיימות בכתב האישום".

נוכח המעצר הממושך של החשוד, סביר להניח שבית המשפט לא היה מוסיף להאריך את מעצרו, אם לא היה מוגש נגדו כתב אישום. כשלא הצליחו לבסס אישום ברצח, הגישו את כתב האישום המקל. חקירת הרצח תימשך כשג'ברין עצור בזמן שהמשפט מתנהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully