וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרר לאמבטיה וייחל שתמות: שוטר שהיכה פעיל זכויות אזרח מואשם בתקיפת אשתו

4.11.2020 / 13:30

שוטר הסיור לשעבר ליאור חתם מואשם כי תקף את הפעיל החברתי ג'עפר פרח ופצע אותו, ושבעה מפגינים נוספים. כתב אישום נוסף שהוגש נגדו בגין עבירות אלימות שונות כלפי אשתו, שוטרת בימ"ר חוף, חושף דיוקן של אדם אלים. במח"ש ידעו על החשש לאלימות עוד בטרם הפגיעה בפרח

החל הדיון בעניינו של ליאור חתם, השוטר שתקף את פעיל זכויות האזרח, ג'עפר פרח. במהלך הדיון אמר פרח כי "תרבות השקר בתחנת חיפה מביישת"/צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים הגישה אתמול (שלישי) כתב אישום נגד השוטר ליאור חתם בגין עבירות של תקיפה ואיומים. חתם בן ה-36 מואשם כי הטריד את אשתו, גם היא שוטרת ביחידה המרכזית של מחוז חוף, וכן איים כי ירצח אותה. על פי אישום אחד, הוא בעט בה כשהיא בעילפון. על פי כתבי האישום המיוחסים לו, חתם ביצע את העבירות לפני ואחרי תקיפתו של פעיל זכויות האזרח ג'עפר פרח המיוחסת לו.

השניים נישאו באפריל 2016 ולאחר שנה נולדה להם בת משותפת. כחצי שנה מאוחר יותר, עזבה אשתו של חתם את הדירה בעפולה בה גרו והתינוקת עמה. אולם, לטענת מח"ש, הוא הטריד אותה גם אחר כך.

באחד האירועים, כך על פי כתב האישום, חתם בעט באשתו כמה פעמים על מנת לעוררה לאחר שנפלה לאחור והכרתה נחלשה. משלא הצליח, הוא גרר אותה לאמבטיה, הכניס אותה פנימה ורחץ אותה במים קרים בעודה לבושה בבגדיה, תוך שהוא מקלל אותה ומייחל למותה.

השוטר ליאור חתם בבית משפה השלום חיפה, 13 בינואר 2020. שלומי גבאי
חייך בבית המשפט. השוטר לשעבר ליאור חתם בדיון באישומים נגדו, ינואר/שלומי גבאי

מכתב האישום עולה כי במח"ש ידעו על החשד לאלימות שיוחס לו, וביוני 2017, כשנה לפני התקיפה המיוחסת לו נגד פרח, במהלכה שבר את רגלו, היחידה תפסה את נשקו האישי של חתם. על פי כתב האישום, חתם אף פנה לאשתו ואיים עליה כי אם לא תבקש מחוקרת מח"ש להשיב לו את נשקו, הוא "לא יתעסק בלתקן את הנישואים". אשתו אכן התקשרה למח"ש והפצירה בחוקרת כי תשיב לו את האקדח.

על פי כתב האישום, המתח בין בני הזוג פרץ לאור גילויה של האישה בטלפון הנייד כי חתם בגד בה, עוד במהלך הריונה. כאשר עימתה אותו עם פרט זה, ניתץ השוטר לשעבר את הטלפון.

ג'עפר פרח בביתו יום לאחר ההפגנה בחיפה שהובילה לפציעתו לאחר עימות עם שוטרים  21 במאי 2018. שלומי גבאי
הפעיל החברתי ג'עפר פרח לאחר אירוע התקיפה בו הואשם חתם, בשנה שעברה/שלומי גבאי

במח"ש טוענים כי כשבוע לאחר לידת התינוקת, התרחש אירוע אלימות נוסף, במהלכו ניער חתם את אשתו כשניסתה למנוע ממנו לצאת את ביתם, ובעקבות כך היא התגלגלה במורד המדרגות יחד עם עגלת קניות שהייתה מוצבת מחוץ לדירה, בעוד הוא יוצא מהבניין, מדלג מעליה ואינו מגיש לה עזרה. בנוסף, הוא מואשם כי במועד אחד ,סטר לה, טלטל אותה, השליך אותה על המיטה וזרק גלולות שלה דרך החלון.

האירוע האחרון דווח למח"ש ובעקבותיו הורחק חתם מאשתו. בין האמירות שמייחס לו כתב האישום: "את מבינה רק בהפחדות, רק במכות רצח; עובדה שזרקתי עלייך מגירה וסתמת את הפה".

ההטרדות המיוחסות לו התרחשו גם בחודש שלאחר התקיפה של ג'עפר פרח. מכתב האישום עולה כי ביום אחד ב-2018 הוא התקשר אליה 22 פעמים ממספר טלפון לא מזוהה שברשותו, וניתק את השיחה. זאת, "באופן שיש בו כדי לפגוע, להפחיד, להטריד ליצור חרדה או להרגיז שלא כדין", נכתב בכתב האישום.

באירוע קודם, חתם מואשם כי במהלך הפגנה שהתקיימה ללא אישור בחיפה, בעת שהיה אמון על שלומם של העצורים בתחנה, הוא תקף שמונה עצורים, בהם ג'עפר פרח, מנהל מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערביים בישראל.

על פי כתב האישום, חתם תקף את העצורים בעודם ישובים על הרצפה וכבולים באזיקים. חלקם טענו בפניו כי הותקפו על ידי שוטרים במהלך ההפגנה, ואילו חתם השיב בתגובה כי "היום נעשה עליכם חפלה" ו"אני אזיין אתכם". כמו כן, הוא שיגר לעברם קריאות גזעניות. בעקבות האירוע, נפתחה נגדו חקירת מח"ש והוא הוצא לחופשה כפויה.

ג'עפר פרח: "המשטרה המשיכה לגבות אותו גם כשנחשד בתקיפות"

פעיל זכויות האזרח שהותקף על ידי חתם, ג'עפר פרח, מסר בתגובה לפרסומים כי "האופן שבו חיכו שנתיים עם הגשת כתב האישום ונתנו לשוטר אלים להמשיך לשרת במשטרה ולתקוף עצורים ערבים היא תעודת עניות למערכת אכיפת החוק. גם אחרי שהוא תקף את אשתו, תקף שמונה עצורים ערבים ושבר לי עצם בברך, כל מערכת המשטרה גיבתה אותו ואפשרה לו להמשיך לשאת תג שלא מגיע לו"

פרח סיפר כי "מפקד תחנת חיפה אמיר גולדשטיין ומספר שוטרים נוספים אף העידו לטובתו בבית המשפט והפיצו נגדי שקרים במשך השנתיים האחרונות". בנוסף להם, הוסיף פרח, "המפכ"ל לשעבר יצא להגנתו", זאת, "גם כשידעו שהוא חשוד בתקיפת אשתו". הוא קרא לתחנת משטרת חיפה לעשות "בדק בית" ואמר כי "משהו מאוד רע" מתרחש שם.

השוטר ליאור חתם המואשם בגין עבירות של תקיפה ואיומים על אשתו. 5 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
"המשטרה גיבתה אותו ואפשרה לו להמשיך לשאת תג שלא מגיע לו", ליאור חתם/אתר רשמי, -

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "מדובר בשוטר לשעבר שפוטר מהשירות לפני כחצי שנה. כבר במאי 2018 לפני המקרה השני ועוד הרבה לפני סיום החקירות בעניינו, הוא הוצא לחופש כפוייה ובהמשך הושעה, זאת במקביל להליך שהתנהל נגדו במח"ש. יובהר כי התנהלותו במקרים חריגים אלו שנבדקו וטופלו, אינה מייצגת בשום צורה ואופן את שוטרי משטרת ישראל בכלל ותחנת חיפה בפרט, ובגינם הוא גם פוטר מהמשטרה. תחנת משטרת חיפה והעומד בראשה, משרתים נאמנה ובמסירות את כלל התושבים והאזרחים בגזרת התחנה, ללא הבדל בין דת, מגדר, מוצא או לאום וכך ימשיכו לעשות גם בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully