וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד האמירויות תבטל עונשים מקלים לרצח על "כבוד המשפחה"

המדינה הצהירה כי פשעים על רקע זה יטופלו בדומה לשאר המקרים. בנוסף, תקנות הירושה המפלות נשים לפי חוקי השריעה ישונו, והאישום הפלילי על צריכת אלכוהול וקיום יחסי מין מחוץ לנישואים יבוטל. "נאמץ את עקרונות הסובלנות"

בווידאו: איתיחאד איירווייס טסה לראשונה מת"א לאבו דאבי/צילום: זיו ריינשטיין

איחוד האמירויות הערביות הודיעו אתמול (שבת) על ביטול העונשים המקלים בגין רצח על "כבוד המשפחה" ותיקון חוקי הירושה לתושבים, כחלק מרפורמה בחוקים הנוגעים למשפחה ולאדם הפרטי במרכז הסחר במזרח התיכון.

על פי נתוני ארגוני זכויות אדם, אלפי נשים ונערות נרצחות ברחבי המזרח התיכון ודרום אסיה מדי שנה על ידי בני משפחתן שזועמים על "פגיעה בכבודם". המניעים יכולים לכלול בריחה מהבית, התיידדות עם גברים או כל חטא אחר שמנוגד לערכים השמרניים שהם מחילים על נשים.

ממשלת האמירויות הצהיר על כוונתו לבטל סעיפים משפטיים, שאפשרו לשופטים לגזור עונשים רחמניים במקרים הנוגעים לפשעים על רקע "כבוד המשפחה". "פשעים אלה יטופלו כעת על ידי בתי משפט כפרשות רצח רגילות", הודיע הממשל.

גבר ואישה בקניון בדובאי, איחוד האמירויות, 27 במאי 2020. Jon Gambrell, AP
אלפי נשים נרצחות מדי שנה. דובאי, איחוד האמירויות/AP, Jon Gambrell

לתושבי המדינה תהיה גם את הזכות לבחור להישפט לפי חוקי הירושה בכל מקרה שיראו לנכון, במקום חוקי השריעה - חוקי הדת האסלאמיים. הסדרי ירושה וגירושין באיחוד האמירויות הערביות ובמדינות אחרות במפרץ מבוססים על השריעה, למרות שמרבית האוכלוסייה מתבססת על זרים. ההסדרים חלים גם בדובאי, המרכז הפיננסי והמסחרי במדינה.

תחת חוקי השריעה, שיעור הירושה של נשים הוא לרוב חצי מזה של הגברים, והן עלולות להיות מוצאות מהסדרי ירושת אדמה ורכוש.

לפי סוכנות הידיעות הרשמית של איחוד האמירויות הערביות, בה נמסרה ההודעה, המדינה תפעל לביטול האישום הפלילי על מעשים שאינם גורמים נזק לאחרים, דוגמת צריכת אלכוהול וקיום יחסי מין בהסכמה מחוץ לנישואים. מערכת המשפט תהיה זו שתגדיר אילו מעשים נכנסים תחת הקטגוריה.

אישה צועדת בגשם, דובאי, איחוד האמירויות,9  במאי 2016. Kamran Jebreili, AP
שיעור הירושה שנשים מקבלות הוא חצי מזה של הגברים, דובאי, איחוד האמירויות/AP, Kamran Jebreili

ההודעה באה בעקבות חתימת חוזה השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות, שכולל שיתוף פעולה בתחומים שונים, ובהם תעופה והשקעות מסחריות. ההסכם צפוי להביא תיירים ישראלים רבים לאמירויות, שהפכה למעצמה צבאית לצד יעד לחופשות ומקום לעשיית עסקים.

"הרפורמות המשפטיות הן חלק מהמאמצים לשיפור החקיקה וההשקעות במדינה, זאת במטרה לגבש 'עקרונות סובלניים'", הצהירה הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully