וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים מרוצים מהפסד טראמפ, אך לא מצפים לנסים מביידן

8.11.2020 / 10:50

הרשות ניתקה את היחסים עם הממשל האמריקני לפני שלוש שנים, בעקבות המדיניות הפרו-ישראלית שלו. אבו מאזן בירך את הנשיא הדמוקרטי הנבחר, אך ברמאללה זהירים לגבי העתיד. "מצפים שהמדיניות ההרסנית והמסוכנת של טראמפ תיפסק"

בווידאו: תגובות פלסטינים לניצחון ביידן בבחירות בארה"ב/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

במשך שלוש שנים המתינו הפלסטינים לשינוי בהנהגה בארצות הברית כדי לאתחל את היחסים עם וושינגטון. הבוקר (ראשון) בירך יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן את ג'ו ביידן על ניצחונו, ועתה עומדת בפניו ההחלטה החשובה אם להמשיך את הקשרים הפוליטיים עם ארצות הברית.

"אני מברך את הנשיא הנבחר ג'ו ביידן על ניצחונו", מסר אבו מאזן. "אני מצפה לעבוד עם הנשיא הנבחר ועם הממשל שלו".

ב-2017 ניתק אבו מאזן את היחסים עם הנשיא דונלד טראמפ, כשהאשים אותו בהטיה פרו-ישראלית עם החלטתו להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר את השגרירות האמריקנית לעיר בניגוד למדיניות האמריקנית המסורתית.

"אנחנו לא מצפים לשינוי נסי, אבל לפחות אנחנו מצפים שהמדיניות ההרסנית המסוכנת של טראמפ תיפסק", אמרה חנן עשרוואי, חברת הוועד הפועל של אש"ף. "הם צריכים לשנות כיוון ולהתמודד עם הסוגיה הפלסטינית על בסיס של חוקיות, שוויון וצדק, ולא על בסיס של תגובה לאינטרסים הלובי הפרו-ישראלי וכדומה".

ג'ו ביידן, ונשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן מנופפים לתקשורת לקראת פגישתם במוקטעה 10 במרץ 2010. AP
ביידן נפגש עם אבו מאזן ברמאללה, 2010/AP

ברמאללה, חאג' מוחמד, סנדלר במקצועו, היה מאושר למשמע ההפסד של טראמפ, על אף שהוא נהנה ממכירת נעליים עם שמו של הנשיא הרפובליקני עליהן - סימן לחוסר כבוד בתרבות הערבית.

"אנחנו מקווים שהממשל האמריקני ישנה את המדיניות שלו ביחס לפלסטינים ולא יתמוך בכיבוש", אמר. צעדים אחרים של ממשל טראמפ שהרתיחו את הפלסטינים היו קיצוצים בסיוע, הפסקת התקצוב של סוכנות הפליטים הפלסטינים (אונר"א) וסגירת הנציגות הפלסטינית בוושינגטון.

בינואר פרסם טראמפ את תכנית השלום שלו למזרח התיכון, שכללה סיפוח של חלקים מהגדה המערבית על חשבון שטחים שבהם אמורה לקום מדינה פלסטינית עתידית.

ביידן הבטיח להשיב את הסיוע לגדה ולרצועת עזה והביע התנגדות בעבר להרחבת ההתנחלויות ותמיכה בפתרון שתי המדינות. עם זאת, הוא לא צפוי להשיב את השגרירות האמריקנית מירושלים לתל אביב והוא בירך על הסכמי הנורמליזציה עם איחוד האמירויות הערביות, בחריין וסודאן, שלהם התנגדו הפלסטינים.

פלסטינים שורפים את תמונתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית דג'אן, 6 בנובמבר 2020. רויטרס
פלסטינים שורפים תמונה של טראמפ בבית דג'אן, אתמול/רויטרס

מנהיג חמאס, אסמאעיל הנייה, קרא לביידן "לתקן את המדיניות הלא צודקת של ארצות הברית שהפכה אותה לשותפה לאי-צדק ולתוקפנות". חמאס מוגדר ארגון טרור על ידי ארצות הברית.

האני אל-מסקי, פרשן פוליטי פלסטיני, אמר כי יהיה להם קשה להמשיך בחרם על ארצות הברית, על אף שהציפיות מביידן צנועות.

"המדיניות של ביידן עשויה למצוא חן בעיני הפלסטינים, אבל הוא לא יתערב בסכסוך בשל הממשלה (הימנית) בישראל, שתהיה מכשול גדול עבורו. הוא לא יהיה מוכן להפעיל לחץ על ישראל", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully