וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמזו: בוחנים את האפשרות לחייב מורים להיבדק לקורונה

7.11.2020 / 15:00

בביקור בכפר קרע, חשף ממונה הקורונה כי תהליך החיוב עלה מול גורמים משפטיים ונמצא כרגע בבדיקה. "לא מוסרי לא להיבדק ולעמוד מול תלמידים", הסביר. לדרישתו של ראש המועצה לשעבר לחייב את כלל האזרחים בכך, השיב: "הלוואי"

בווידאו: גמזו אומר שנבחנת האפשרת לחייב מורים לבצע בדיקות קורונה/צילום: שלומי גבאי, עריכה: שאול אדם

ממונה הקורונה רוני גמזו הודיע היום (שבת) כי נבחנת האפשרות לחייב את כלל צוותי ההוראה להיבדק לנגיף הקורונה. "תהליך החיוב עלה מול גורמים משפטיים וכרגע הוא נמצא בבדיקה", אמר בביקור בכפר קרע בהשתתפות מחליפו פרופ' נחמן אש. "זה לא דבר פשוט לחייב, זו פעולה רפואית, ואנו לא נוטים לחייב בפעולות רפואיות".

קודם לכן, אמר גמזו כי "ההחלטה מלפני שבועיים היא שכל מורה, גננת, סייעת וכל סגל הוראה חייב בדיקת קורונה. אני לא יכול לחייב בחוק, אני יכול לחייב במוסר. אני אומר לכל מורה, סייעת או גננת: זה לא מוסרי בעיני לא לבצע בדיקות קורונה ולהיות מול תלמידים. יש לנו מספיק בדיקות, יש 70 אלף אנשי הוראה - לכו להיבדק. אני חושב שהפעולה הפשוטה של בדיקה מחייבת את כולם".

במהלך מסיבת העיתונאים, דרש השופט בדימוס מוחמד מסארווה, לשעבר ראש המועצה המקומית כפר קרע, לחייב בחקיקה את כל אזרחי ישראל הבגירים להיבדק לקורונה לפחות אחת לחודש. לכך, השיב גמזו: "הלוואי, אבל בישראל לא ניתן לחייב טיפול רפואי".

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו במסיבת עיתונאים בכפר קרע. 7 בנובמבר 2020. שלומי גבאי
"כל מורה, גננת וסייעת חייב בדיקת קורונה". גמזו בכפר קרע, היום/שלומי גבאי

בהמשך דבריו, ביישוב שהפך הבוקר לירוק, התייחס גמזו למצב התחלואה בחברה הערבית. "לצערנו בחברה הערבית יש יותר מחלות כרוניות, יותר תחלואה ויותר השמנה, וכתוצאה מכך מספר החולים הקשים יותר גבוה", הסביר. "אני אוהב את מנהגי החברה הערבית. גם הקורונה אוהבת את מנהגי החברה הערבית. מתאים לה מאוד, המגע הפיזי, אופן קיום המנהגים החברתיים".

"אני פונה לכל אדם שחושב על חתונה: בתקופה הזו החיים צריכים להימשך בלי המנהגים האלו. לכן אני לא יוצר מתווה חתונות", הוסיף. "קשה לראות מה שראיתי בברטעה (יישוב שחלקו מצוי בתחומי ישראל וחלקו בגדה המערבית - י"א). בימים הקרובים נממש את האיסור על כניסת ישראלים לשטחי A ו-B. עדיף שתיפסק. הקבינט קיבל החלטה. שר הביטחון ידון בזה ביום-יומיים הקרובים".

עוד בוואלה!

הדיירים החולים נשארו בבית האבות, ההתפרצות לאחר מכן גבתה 40 קורבנות

לכתבה המלאה
השופט בדימוס מוחמד מסארווה, לשעבר קונסול ישראל באטלנטה ולשעבר ראש המועצה המקומית כפר קרע, במסיבת עיתונאים בנושא הקורונה בכפר קרע. 7 בנובמבר 2020. שלומי גבאי
דרש לחייב אזרחים בבדיקת קורונה אחת לחודש. מסארווה/שלומי גבאי

עו"ד מועאוויה כבהה, מרכז הוועדה המייעצת למיגור הקורונה בחברה הערבית במשרד הבריאות, הצטרף לדבריו של גמזו. "אנחנו צריכים לבוא ולהודות שנכשלנו. השטח אומר אחרת, מה שאנחנו אומרים לכם בחדרי הישיבות זה לא מה שאומר השטח. בואו נודה באמת, אנחנו צריכים לשנות אסטרטגיה ולעשות את זה נכון".

ממונה הקורונה הנכנס פרופ' נחמן אש במסיבת עיתונאים בכפר קרע. 7 בנובמבר 2020. שלומי גבאי
ממונה הקורונה הנכנס פרופ' נחמן אש בכפר קרע, היום/שלומי גבאי

משרד הבריאות עדכן אתמול כי 4,591 בני אדם אובחנו בקורונה בשבוע החולף - נתון נמוך בכ-10% מהשבוע שקדם לו, אז אובחנו 5,018 נדבקים בנגיף. כמו כן, 128 בני אדם מתו השבוע - ירידה משמעותית לעומת השבוע שעבר, אז מתו 192 בני אדם. ומספר המתים הכולל מהנגיף עומד כעת על 2,639.

מספר המונשמים הוא 147 - ירידה של 43 בני אדם לעומת השבוע הקודם, אז עמד המספר על 190. בשבוע שעבר מספר המונשמים ירד ב-33 בני אדם. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מגמת הירידה במספר החולים במצב קשה, שהחלה בשבוע שעבר, נמשכת. לעומת 410 חולים כאלה בשבוע הקודם, כעת ישנם 327 - ירידה של 83 חולים. לשם השוואה, בשבוע הקודם מספר החולים הקשים ירד ב-160.

מספר החולים הפעילים הוא 8,958, ירידה של 2,296 מהשבוע שעבר, אז עמד הנתון עד 11,254. כמו כן, בבתי החולים מאושפזים 549 חולי קורונה - ירידה של 189 מהשבוע הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully