וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגר כללי הוטל ביוון, והמדינה תהפוך לאדומה מהשבוע הבא

5.11.2020 / 11:12

משרד הבריאות עדכן שהמדינה ככל הנראה לא תיחשב עוד כירוקה, ובקרוב תחול חובת בידוד של 14 יום על החוזרים ממנה לישראל. זמן קצר לאחר ההודעה, ראש ממשלת יוון הכריז על סגר של שלושה שבועות. בעדכון הקרוב יצאו מהרשימה גם איטליה, גרמניה, לטביה, ליטא וסרביה.

בווידאו: שר החוץ היווני על הסכם חידוש הטיסות עם ישראל/דוברות משרד החוץ

משרד הבריאות הודיע היום (חמישי) כי יוון ככל הנראה לא תיכלל ברשימת המדינות הירוקות הבאה, שתיכנס לתוקף בעוד חמישה ימים. זאת, בעקבות עלייה חדה במספר הנדבקים בקורונה, שאף הובילה להטלת סגר כללי במדינה לאחר פרסום העדכון. כתוצאה מכך, תחול חובת בידוד של 14 יום על החוזרים מהמדינה לישראל החל מ-17 לחודש.

המשרד הוסיף כי הודעה מסודרת בנושא תצא רק לאחר חתימת המנכ"ל חזי לוי על הצו המורה על השינוי. "ממליצים לעקוב אחר הודעות ממשלת יוון והתקשורת היוונית לגבי המגיפה והצעדים הננקטים להתמודדות עמה".

נוסעים בנמל התעופה בן גוריון לקראת ראש השנה, 17 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
החוזרים מיוון יידרשו להיכנס לבידוד. נוסעים בנתב"ג לפני כחודשיים/ראובן קסטרו

זמן קצר לאחר הודעת המשרד, ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס הכריז על סגר של שלושה שבועות ברחבי המדינה, במטרה לעצור את התפשטות הנגיף. התקנות ייכנסו לתוקף במדינה ביום שבת הקרוב.

על פי הנתונים הרשמיים, ביוון אובחנו עד כה 46,892 בני אדם בנגיף הקורונה, 36,230 מתוכם חולים פעילים. 673 מתו מהנגיף. אתמול נרשמו ברחבי המדינה מספרי שיא של 2,646 נדבקים ו-18 מתים ביממה.

אדם עוטה מסיכה באתונה, יוון, 31 באוקטובר 2020. רויטרס
סגר של שלושה שבועות. אתונה, בשבת/רויטרס

ההודעה מגיעה לאחר שלפני שבוע עדכן המשרד כי איטליה, גרמניה, לטביה, ליטא וסרביה יצאו מרשימת המדינות הירוקות החל מיום ראשון הקרוב, לאור רמות התחלואה בהן. בשל כך, נוסעים שיגיעו ממדינות אלו יחויבו גם הם ב-14 יום בידוד.

מנגד, הודיעו במשרד הבריאות כי וייטנאם תתווסף כבר מיום ראשון הקרוב לרשימת המדינות הירוקות, והחוזרים ממנה לא יידרשו בבידוד. זאת בנוסף לרשימה שאושרה בעבר, וכוללת את איסלנד, אסטוניה, איי סיישל, דנמרק, הונג קונג, יוון, ניו זילנד, פינלנד, קנדה, קפריסין, רואנדה, אוסטרליה, אורוגוואי, איחוד האמירויות, טיוואן, נורבגיה, סינגפור, קובה ותאילנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully