וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד הסכימו לדחות את העלאת הקנסות מחשש שחוק נגד נתניהו יאושר

4.11.2020 / 19:20

לפי גורמים פוליטיים, איומי יהדות התורה למרוד במשמעת הקואליציונית והיעדרות כחול לבן העלו אפשרות שהצעה לביטול פטור ממס לרה"מ תעבור. במטרה למנוע זאת, לוין וזוהר הציעו לבכירים במפלגה החרדית לעכב את החמרת האכיפה עד לדיון משותף. הליכוד: הטענות משוללות כל יסוד

בווידאו: גפני מקבל טלפון מזוהר במהלך דיון בוועדת הכספים/מערכת וואלה! NEWS

בליכוד הסכימו שלא לקדם את ההצעה להעלאת הקנסות על הפרת הנחיות הקורונה עד שיתקיים דיון משותף עם יהדות התורה - כך אמרו היום (רביעי) גורמים פוליטיים. ההצעה באה בעקבות חשש שהצעת חוק לביטול פטור ממס לתשלומים ושירותים הניתנים לראש הממשלה תאושר בקריאה טרומית במליאת הכנסת, לאחר שביהדות התורה איימו למרוד במשמעת הקואליציונית.

יו"ר הכנסת יריב לוין ויו"ר הקואליציה מיקי זוהר מהליכוד בחנו בבוקר עם בכירים ביהדות התורה אם דחייה של העלאת הקנסות תוביל לכך שחברי הכנסת של המפלגה יצביעו יחד עם הקואליציה. לוין לא ציין בשיחה את החשש מאישור ההצעה הספציפית אבל ביהדות התורה הבינו מאוחר יותר מה הייתה מטרת השיחה. במקרה שחברי הכנסת של יהדות התורה היו יוצאים מהמליאה ונעדרים בהצבעה הזו, להצעת החוק היו סיכויים גבוהים לעבור, לאור היעדרות מכוונת של כחול לבן.

את מידת הלחץ בליכוד ניתן היה לראות בסרטונים מישיבת ועדת הכספים אתמול. במהלך הישיבה ח"כ משה גפני קיבל טלפון מח"כ זוהר, בו עודכן בסיכומים. בסרטון נשמע גפני אומר לזוהר: "זה (הקנסות) יידחה לשבוע הבא ואנחנו מצביעים עם הקואליציה, סיכמנו". אגב, גפני עדכן את זוהר כי קדמה לכך שיחה של גפני עם יו"ר הכנסת לוין.

בנימין נתניהו, משה גפני. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
הביאו לדחיית ההצעה נגד ראש הממשלה. נתניהו וגפני/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

מאוחר יותר, המליאה דחתה לבסוף את ההצעה לביטול פטור ממס לתשלומים ושירותים הניתנים לראש הממשלה ברוב של 50 מתנגדים, מול 41 תומכים. יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר בתגובה כי "אנחנו פועלים לשלמות הקואליציה, בלי שום קשר לחוק כזה או אחר", ומהליכוד מסרו: "מדובר בקשקוש והטענות המדוברות משוללות כל יסוד".

הצעת החוק הוגשה על ידי ח"כ מיקי לוי מיש עתיד, בניסיון לבטל בפקודת מס הכנסה את הפטור ממס לתשלומים, שירותים וטובות הנאה המשתלמים או הניתנים מאוצר המדינה לראש הממשלה. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בעת משבר כלכלי חסר תקדים לא ייתכן כי ראש הממשלה יהנה מפטור גורף מתשלום מס בגין הטבות המגיעות לו מקופת המדינה, ובכלל זה תחזוקת ביתו הפרטי על כלל המתקנים בו".

לוי אמר במליאה כי "במקום לטפל במיליון מובטלים, 80 אלף עסקים שקרסו וענפים שלמים במשק שנחרבו, ראש הממשלה עסוק בדבר אחד - בסידור הטבות מס לעצמו. אנשים מאבדים את כל עולמם, אין תקציב מדינה כבר שנתיים והגירעון מטפס הרחק מעבר ל-150 מיליארד שקלים. ראש הממשלה פשוט מנותק".

מיקי לוי, במהלך נאומו במליאת הכנסת. -, אתר רשמי
"במקום לטפל במובטלים, רה"מ עסוק בהטבות מס". לוי בהצבעה במליאה/אתר רשמי, -

השר המקשר בין הממשלה לכנסת דודי אמסלם הגיב לדבריו. "ראש הממשלה עובד שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. לפי חישוב שעשיתי הוא מרוויח נטו כ-35 שקלים לשעה. יש מלצרים שמרוויחים יותר ואני אפילו לא מדבר על המפכ"ל, מנדלבליט והשופטים. אבל אתם רוצים לשווק אותו כנהנתן ולא מוסרי. אתם לא מתביישים? הבנאדם הזה יכול להרוויח יותר מחצי מיליון דולר על הרצאה אחת". אמסלם טען כי "יש פה מסע שקרי שאתם בו מובילים את הציבור למעלה משנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully