וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצפות באשדוד, נזקים ביבנה ובפרדס חנה: מזג האוויר החורפי היכה ברחבי הארץ

עודכן לאחרונה: 4.11.2020 / 14:47

מזג האוויר החורפי גרם לנזקים באזור החוף הצפוני, שם נערכו כמה חילוצים ללא נפגעים. חלה ירידה בטמפרטורות ויש צפי לסערות ולסופות רעמים. באשדוד נרשם מספר רב של הצפות, והכוחות פועלים לאיתור לכודים. אחת התושבות סיפרה: "כל הבית שלי הוצף, לא יודעת אם נישאר פה"

בווידאו: הצפות ברחבי הארץ, חשש לשיטפונות/מערכת וואלה! NEWS

מזג האוויר החורפי מוסיף להיות סוער וגשום היום (רביעי), לאחר שבמהלך הלילה ירדו ממטרים בצפון ולאורך מישור החוף. הצפות נרשמו היום בכמה מוקדים ברחבי הארץ, בעיקר במישור החוף, כשהמרכזי בהם באשדוד, שם תושבים רבים נזקקו לחילוץ וחלקם אף פיתחו תסמיני היפותרמיה. במקרה אחר, עלה חשש לחיי אדם שנלכד במרתף של בניין ברחוב המעפילים בעיר. כוחות כבאות פועלים במקום לחלצו.

מכבאות והצלה נמסר כי הכוחות פועלים ללא הרף במספר רב של אירועים באשדוד, כשברובם מדובר באזרחים שנתקעו עם רכביהם לאחר שנכנסו לשלוליות עמוקות.

הצפות באשדוד, 4 בנובמבר 2020. שי מכלוף
משאית שנלכדה בהצפות באשדוד, היום/שי מכלוף

באשדוד פועלים גם צוללנים לחילוץ הלכוד במרתף של בניין שנמצא בשלבי תמ"א. מכבאות והצלה נמסר כי על פי דיווחי אזרחים, במקום לנים לפעמים מחוסרי דיור.

במקום נוכח גם כוח של היחידה לחילוצים מיוחדים מתחנת אשקלון, שסורק את זירת האירוע במטרה לאתר או לשלול לכודים נוספים. בנוסף לכך, הוזנקה למקום ביובית של עיריית אשדוד והחלה בפעולות לשאיבת המים מהמרתף.

אחת מתושבות העיר שביתה הוצף, חן מלול, תיארה את ההתרחשות. "ירד גשם חזק. בהתחלה הצטברו מים במחסן, ואז הם גלשו לכל הבית", סיפרה. "כל הבית הוצף, זה לא נעים בכלל. כרגע שואבים פה את מים, אבל אני לא יודעת אם נישאר בבית".

גם ביתו של רומן, תושב אשדוד הנעזר בכיסא גלגלים, הוצף בשל הגשמים. הוא סיפר כי "קמנו הבוקר וכל הבית מים. אנחנו לא יודעים אם אפשר להישאר בבית, כל הביוב עלה וזה הלחיץ אותנו".

נזקי מזג האוויר בעיר אשדוד

בווידאו: נזקי מזג האוויר באשדוד/צילום: שי מכלוף
חשש לחיי אדם באירוע הצפה במרתף של בניין שנמצא בשלבי תמ"א ברחוב המעפילים באשדוד, 4 בנובמבר 2020. שי מכלוף
אירוע חשש לחיי אדם באשדוד, היום/שי מכלוף

בנוסף לכך, התקבל דיווח מאשדוד על גבר שאותר בעיר כשהוא סובל מהיפותרמיה. הוא נמצא ברכבו כשהוא בהכרה מעורפלת ברחוב מורדי הגטאות. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים אסותא כשמצבו יציב.

מהמשטרה נמסר כי שוטרים פועלים משעות הבוקר ברחבי העיר באירועים שונים של חילוץ תושבים, בעקבות עשרות פניות שהתקבלו בעקבות מעליות שנתקעו ובתים שהוצפו. זאת, בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית.

הצפות באשדוד, 4 בנובמבר 2020. שי מכלוף
הצפות באשדוד, היום/שי מכלוף
גשם בבני ברק, 4 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
גשם בבני ברק, היום/ראובן קסטרו

בעיריית אשדוד החלו בביצוע פעולות בתגובה למשקעים החריגים, בהן חסימת צירים, שחרור של מוקדי הצפות, ציוות כוחות הביטחון העירוני לכוחות החירום ופתיחת מוקד משותף עם כבאות והצלה והמשטרה. בנוסף, בעירייה הורו על הרמת רשתות של מערכת הניקוז בעיר במטרה להגדיל את כושר הספיקה. שני צירי תנועה בעיר - רחוב הנשיא ויצמן עד ז'בוטינסקי והטיילת/כיכר נורדאו - נותרו חסומים.

רכב לכוד בשל הצפות ברחוב הבושם באשדוד. 04 בנובמבר 2020. דוברות כב"ה
רכב שנלכד באשדוד, היום/דוברות כב"ה

באזור חדרה, נרשמו 15 מוקדים בהם נזקקו תושבים לחילוץ של כוחות ההצלה, בהם מקרה אחד בו נקלע מיניבוס לתוך שלולית ונוסעיו חולצו באמצעות סירות.

חילוץ בעקבות הגשמים העזים, הצפות, רחוב דרך למרחב -פרדס חנה, 4 בנובמבר 2020. דוברות כב״ה מחוז חוף (חדרה), דוברות כב"ה
כוחות כבאות והצלה פועלים לחילוץ נוסעי מיניבוס בחדרה, היום/דוברות כב"ה, דוברות כב״ה מחוז חוף (חדרה)

בצומת יגור, אירעו הצפות ובעקבותיהן חלו תקלות בכמה רמזורים. בכביש 653, ליד זיכרון יעקב, נפלו כמה עצים וחסמו את הציר לתנועת כלי רכב. עובדי עירייה שנקראו למקום פינו אותם מהדרך ופתחו את הכביש לתנועה. מפרדס חנה התקבל דיווח על רכב שנתקע בבוץ ונזקק לסיוע.

מהמשטרה נמסר כי בשל תנאי מזג האוויר החריגים, נחסמו כמה כבישים לתנועת מכוניות באזור אשדוד, בהם כביש 41 מערבית למחלף אשדוד והיציאה מכביש 4 מכיוון דרום לכביש 41 לכיוון מערב.

ענני גשם מעל תל אביב, 4 בנובמבר 2020. לירז זרחיה, אתר רשמי
עננים בשמי תל אביב, הבוקר/אתר רשמי, לירז זרחיה

שיאנית הגשמים עד כה היא חדרה עם 33 מ"מ שירדו שם מאז אתמול. במקום השני נמצא קיבוץ גלעד עם 18 מילמטרים, אחריהם תל אביב במקום השלישי, שם ירדו 17 מ"מ. בהמשך הרשימה הכפר הירוק עם 15 מ"מ; קיבוץ אילון בגליל המערבי עם 13; בית דגן 12; זכרון יעקב 11; חרשים וקיבוץ מרום גולן עם תשעה; חיפה עם שמונה; וקיבוץ אפק עם שבעה מ"מ של גשמים.

בקיבוץ נגבה ירדו 6.4 מ"מ של ממטרים, ושישה בגמלא, בית ציידא ומסדה. אחריהם עין השופט, נחשון ואשחר עם מ"מ של גשם.

גשם בבני ברק, 4 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
חשש מהצפות במישור החוף, ת"א במקום 3. גשם בבני ברק, הבוקר/ראובן קסטרו

בהמשך היום, צפוי לרדת גשם לפרקים, בעיקר בצפון הארץ ובמישור החוף, כך על פי עדכון השירות המטארולוגי הבוקר. בעקבות זאת, קיים חשש להצפות בעיקר במרכז הארץ. עוד נמסר כי הרוחות יתחזקו, ותחול ירידה בטמפרטורות, שיהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

החל משעות הערב ולתוך הלילה, צפויים גשמים בדרום הארץ עד לצפון הנגב. בשל כך, קיים חשש לשיטפונות במדבר יהודה וים המלח. במהלך הלילה, צפוי גשם לפרקים המלווה בסופות רעמים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, עם חשש מהצפות לאורך מישור החוף.

מכ"ם הגשם המתעדכן

מזג האוויר החורפי צפוי להימשך גם בסוף השבוע. מחר ירדו גשמים לסירוגין ברחבי הארץ עם היתכנות לסופות רעמים בבוקר, הטמפטורות יוסיפו לרדת ויהיו נמוכות מהרגיל להעונה. בשישי ובשבת צפויים גשמים מקומיים בצפון הארץ ובמרכזה ומזג האוויר יהיה מעונן עד מעונן חלקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully