וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוסט בפייסבוק הוביל לפיצוץ: הסכסוך בין האחים מאילת שמסעיר את המשטרה

5.11.2020 / 14:24

פרשת השחיתות החמורה מעלה מחדש את המאבק בין הקבלנים סמי ומרוואן נופי, שכולל תביעת דיבה של כמיליון שקלים והאשמות בשוחד שפורסמו ברשתות החברתיות. בלהב 433 טוענים כי הבכיר במרכנתיל שחשוד בפרשה נפש באילת במימון סמי נופי, אך בסביבתו טוענים כי שידרג את החדר בלבד

בווידאו: הארכת מעצר בחשד לשחיתות ברשויות המקומיות/עריכה: איתי עמרם

החקירה הסמויה שהתנהלה בשלוש השנים האחרונות ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 הפכה לגלויה בשבוע שעבר, ושורה של חשודים בעיריית אילת נעצרו ועוכבו לחקירה. המרכזיים שבהם סמי וניסים נופי, קבלנים גדולים בעיר החשודים במתן שוחד וטובות הנאה לעובדי ציבור, בהם גם סמנכ"ל בנק מרכנתיל-דיסקונט, אמיר קליבנוב, וכן מנכ"ל עיריית אילת לשעבר ומנכ"ל החברה הכלכלית אילת כיום, אבי כהן.

נופי וכהן שוחררו אתמול למעצר בית מלא, ואילו האחרון אף הורחק למשך 30 יום מבניין העירייה. שאר החשודים שוחררו אף הם בימים האחרונים, אולם החקירה - שבמרכזה עומד פרויקט נדל"ן בעיר - עדיין נמשכת.

הפרויקט המדובר נבנה בשטח של כ-2.5 דונם למגורים ולמסחר, בשכונת המאפיה באילת שאותו בונה הקבלן סמי נופי. לפי הממצאים שהגיעו לידי המשטרה עולה כי כהן נכנס לשותפות במיזם עם נופי כשהיה אזרח פרטי, אך המשיך באופן סמוי גם כשמונה לתפקיד מנכ"ל החברה הכלכלית אילת בשנת 2014 וקידם לכאורה את המיזם תמורת קבלת שוחד כספי מהקבלנים נופי.

סמי ומרואן נופי. מערכת "יום יום אילת", אתר רשמי
שורה של חשודים נעצרו ועוכבו לחקירה. סמי נופי/אתר רשמי, מערכת "יום יום אילת"

גורמים המקורבים לנופי טוענים כי ברקע החקירה הזו עומדת תביעת דיבה שהגיש סמי נגד אחיו מרוואן שעובד גם כקבלן באילת. שני האחים נמצאים בסכסוך קשה שהגיע לפתחו של בית המשפט השלום באשדוד בשנת 2017, בתביעת דיבה שהגיש סמי נגד אחיו על סך 994,280 שקלים. הדיון בתביעה עדיין מתנהל. לאביהם של האחים, סמעאן נופי, הייתה חברת נדל"ן ותשתיות באילת, ולאחר מותו עברה החברה לניהול המשפחה. הקרע בין האחים הפך לפומבי ברשתות החברתיות מסעיר את אילת כבר כמה שנים.

סמי טען כי אחיו מרוואן הפיץ עליו בפייסבוק שרשרת של פרסומים, בהם סרטונים בהם האשים אותו במעשי גניבה ומרמה בפרויקטים שונים באילת. באחד הסרטונים פונה מרוואן לכהן ומטיח בו: "יש לך תשובה למה ניתנה עבודה לקבלן סמי נופי, האם יש פה איזה משהו שדווקא הוא קיבל את העבודה הזו? מישהו קיבל פה איזה שלמונים או משהו? יש פה איזו קומבינה שיכולה להיות?".

עוד בוואלה!

פשיטה על עיריית אילת: 16 עובדים נעצרו ועוכבו בחשד להטיית מכרזים עבור שוחד

לכתבה המלאה

במהלך השבוע שוחרר למעצר בית מלא קליבנוב, החשוד בלקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ומרמה והפרת אמונים בתאגיד. בית משפט השלום אף קבע כי הוא יורחק למשך 30 ימים מהבנק. מעצרו של כהן הוארך בתחילת השבוע בשלושה ימים, זאת מהסיבה שחלו "התפתחויות המחזקות את החשדות כנגדו".

במהלך החקירה בלהב 433 עלה כי קליבנוב העניק תנאי אשראי חריגים, שלא בסמכותו, לפרויקט תמורת קבלת שוחד, כשאישר לסמי נופי מימון לפרויקט בגובה 80% בזמן שנהלי הבנק אפשרו לו לאשר עד 70% בלבד. קליבנוב אמר בשבוע שעבר בבית המשפט כי "המימון של 80% אושר אישית על ידי מנכ"ל הבנק.

במשטרה טוענים כי קליבנוב הגיע עם רעייתו לנופש בבית המלון "דן" באילת בשנת 2018 במימון של נופי. לידי המשטרה אף הגיעו כמה חשבוניות של בית המלון ובהם ניתן לראות כי נופי שילם מכיסו על הלינה בבית המלון.

גורם בסביבתו של נופי דחה את טענות המשטרה ואמר כי הוא ידוע בתור "חבר מפנק" שדואג לחברים שלו. כמו כן, נטען כי נופי בעל קשרים ענפים באילת ורק דאג לשדרוג החדר של קליבנוב במלון, מה שלדברי מקורבו לא עלה לו כסף. בנוסף, מקורבו אמר כי נופי יודע לארח, אבל לא משלם עבור אחרים ולא נותן מתנות.

בית משפט בראשון לציון, מאי 2015. ראובן קסטרו
הורה לשחרר למעצר בית. בימ"ש השלום בראשון לציון/ראובן קסטרו

במסגרת חקירת הפרשה הזו חלה הסתעפות ועלה חשד נוסף כי סמי נופי רכש יאכטה בסכום של כ-400 אלף שקלים עבור אושרת חקון, מנהלת המחלקה לתשתיות בעיריית אילת ובעלה איתן, מנהל מחלקת מתקני ספורט בעירייה. פרקליטו של נופי, עו"ד עופר ברטל, אמר בבית המשפט כי "סמי עזר להם כדי שלא יעבדו עליהם והפגיש אותם עם איש קשר שלו שם, זה לחלוטין לא משהו שעלה לו כסף".

אושרת חקון, החשודה בקבלת כספים וטובות הנאה, שוחררה לפני יומיים למעצר בית. זאת בעוד שבעניינו של בעלה, שחשוד בלקיחת שוחד, קשירת קשר לפשע ומרמה והפרת אמונים בתאגיד, לא הוגשה בקשה להארכת מעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully