וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמזו לראשי רשויות: אפעל להחמיר את הקריטריון לקביעת ערים אדומות

3.11.2020 / 18:26

ממונה הקורונה אמר כי יבקש להוריד את הציון הקובע את המוקדים בהם יש תחלואה גבוהה מ-7.5 ל-7. לדבריו, "זה יתפוס עוד ערים שאנחנו יודעים שיש בהן התפרצות". גמזו ציין כי תכנית הרמזור תשוב לפעול החל מ-15 בנובמבר

בווידאו: גמזו במפקדת אלון מעריך שיש פי 10 חולים מכפי שיודעים/צילום: לע"מ

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו אמר הערב (שלישי) בשיחת וידאו עם ראשי רשויות כי יפעל להורדת הציון המגדיר ערים אדומות במסגרת תכנית הרמזור. בעקבות זאת, יגדל מספר היישובים שיוגדרו כמוקדי תחלואה בנגיף הקורונה. גמזו ציין כי הוא מתכנן להחזיר את התכנית ב-15 בנובמבר.

"ארצה להוריד את הציון של היישובים האדומים מ-7.5 ל-7. זה יתפוס עוד כמה ערים שאנחנו יודעים שיש בהם התפרצות", אמר גמזו בשיחה. "אבקש מקבינט הקורונה ביום חמישי לקבל את האישור שלהם, ולהגדיר את זה".

ממונה הקורונה רוני גמזו במסיבת עיתונאים בפוריידיס. 31 באוקטובר 2020. שלומי גבאי
יפעל להורדת ציון הערים האדומות ל-7 במקום 7.5. גמזו/שלומי גבאי

ראשי רשויות דרשו ליישם את שינוי הקריטריון בתכנית הרמזור עוד קודם ל-15 בנובמבר. זאת, בשל החשש שכל עיכוב ימנע פעילות דיפרנציאלית. ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, אמר כי "צריך לעשות הכל כדי לתמרץ תושבים על מנת להגדיל את מספר הבדיקות". לדבריו, קיים חשש "שנעשית מניפולציה שיש פחות נדבקים, והתמונה לא מדויקת".

בשיחה השתתף גם יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, שביקש להוציא לפועל את סוגיית הבדיקות המהירות על מנת להפעיל אותן לטובת תרבות ופנאי. גמזו השיב: "הסיפור של הבדיקות המהירות זה עליי".

מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, שנכח גם הוא בשיחה, אמר כי "יש להכניס את הרמזור בדחיפות לפעולה, והממשלה חייבת להעביר סמכויות דיפרנציאליות על פי הרמזור לרשויות המקומיות". הוא הוסיף כי משרד הפנים יעניק 80 מיליון שקלים לסיוע לרשויות המקומיות למשך החודשיים שנותרו עד לסוף שנת 2020.

סגר באלעד 18 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
"חשש שנעשית מניפולציה שיש פחות נדבקים, והתמונה לא מדויקת". סגר באלעד, אוקטובר/ראובן קסטרו

לפי תכנית הרמזור, הטיפול בקורונה יבוצע באופן דיפרנציאלי בין ערים שונות בהתאם לנתוני התחלואה. כל רשות מקומית תקבל ציון בין 10-0 לפי המשתנים הבאים: מספר המאובחנים החדשים בשבוע לעשרת אלפים תושבים, שיעור הבדיקות החיוביות בכל יישוב בשבוע, קצב גידול מספר הנדבקים החדשים בכל רשות מקומית בשבוע. בהתאם לכך ייקבע אם עיר היא "ירוקה" - עם תחלואה נמוכה, "צהובה", "כתומה" או "אדומה" - עם רמת תחלואה שמחייבת הטלת מגבלות.

אחת לשבועיים, על סמך ממוצע הנתונים של כל רשות בשבוע הקודם, ייקבע הסיווג של אותה רשות באופן הבא: רשות שממוצע ציוניה יהיה מעל 7.5 - תוגדר אזור "אדום"; רשות שממוצע ציוניה יהיה בין 7.5-6 - תוגדר אזור "כתום", רשות שממוצע ציוניה יהיה בין 6-4.5 - תוגדר אזור "צהוב". רשות שממוצע ציוניה יהיה מתחת ל-4.5 - תוגדר אזור "ירוק".

הרשויות שמוגדרות כעת אדומות בישראל הן מג'דל שמס ובועיינה-נוג'ידאת. בשבוע שעבר ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל קבעה כי יוטלו מגבלות מחמירות על שטחי המועצה המקומית בועיינה-נוג'ידאת עד ליום חמישי הקרוב. בנוסף, הוחלט על הארכת הסגר במג'דל שמס עד לאותו יום.

בעקבות ההחלטה, כיתות א'-ד' לא נפתחו בשתי הרשויות, אך המסגרות לגיל הרך ממשיכות לפעול כרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully