וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד במסר מפייס לחרדים: נדון באיסור טיפולי המרה, אך לא תתקיים הצבעה

1.11.2020 / 13:56

גורמים במפלגה מסרו לבכירים בש"ס ויהדות התורה כי הקואליציה לא תצביע על הצעת החוק, שעוררה סערה בקיץ האחרון. זאת, לאחר הביקורת בנוגע לקידום חוק ללא תיאום מראש עמם ובניגוד להסכמות. הצעת החוק תעלה מחר לדיון בלבד בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת

בווידאו: ההצבעה בקריאה טרומית על הצעת החוק האוסרת טיפולי המרה/צילום: ערוץ כנסת, עריכה ניר חן

גורמים בליכוד העבירו מסר לבכירים ביהדות התורה וש"ס, לפיו הקואליציה לא תצביע מחר (שני) על הצעת החוק שאוסרת טיפולי המרה, ויתקיים עליה דיון בלבד בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת. לוואלה! NEWS נודע כי המסר המפייס מהליכוד הגיע לאחר שגורמים חרדים תהו כיצד מפלגת השלטון מקדמת חוק ללא תיאום מראש ובניגוד לסיכום עמם.

הצעת החוק עוררה סערה בקואליציה לאחר שבחודש יולי אושרה במליאה בקריאה טרומית - בתמיכת כחול לבן ובניגוד לעמדת הממשלה. את ההצעה יזמו יו"ר מרצ ניצן הורביץ וח"כ מרב מיכאלי (העבודה), ולפיה ייאסר על פסיכולוגים לבצע טיפולי המרה וטיפולים שמטרתם לשנות נטיה מינית. בנוסף, ההצעה קובעת עבירות משמעת בשל הפרת הוראה זו.

עצרת המחאה של הקהילה הגאה בכיכר רבין 28 ביוני 2020 
(ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
עצרת המחאה של הקהילה הגאה בכיכר רבין, ביוני/ראובן קסטרו

ההצעה מתייחסת לפסיכולוגים מורשים, וקובעת כי "מי שרשאי לעסוק בפסיכולוגיה לא יבצע טיפולי המרה או יציע לבני אדם טיפול מסוג טיפולי המרה". עוד נכתב, כי פסיכולוג שיימצא אשם בעבירת משמעת זו, רישומו בפנקס הפסיכולוגים יותנה לתקופה של לפחות חמש שנים. לפי הצעת החוק, הפרת הוראה זו תהווה עבירה פלילית.

התמיכה של כחול לבן בהצעה בקריאה טרומית גררה מהומת ענק בקואליציה. לאחריה, נשמעו קריאות של חברי כנסת מש"ס ויהדות התורה לעבר יו"ר כחול לבן בני גנץ, ולפיהם "לא תהיה ראש ממשלה". יו"ר יהדות התורה, ח"כ יעקב ליצמן, אמר אז כי זוהי "קריאת תיגר על השותפות עם כחול לבן".

בנימין נתניהו, אריה דרעי ויעקב ליצמן במשרד ראש הממשלה בירושלים. 20 בדצמבר 2015. יונתן זינדל, פלאש 90
מסר מפייס. נתניהו, דרעי וליצמן/פלאש 90, יונתן זינדל

כמו כן, חברי הכנסת של ש"ס נטשו את מליאת הכנסת והחליטו יחד שלא להשתתף בהצבעות "עד להודעה חדשה". ביהדות התורה אף זעמו על השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה וח"כ מיכל שיר שתמכו בהצבעה, ועל עשרה חברי כנסת נוספים מהמפלגה נעדרו מההצבעה.

הדיון מחר בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, צפוי להתקיים בשעה 11:00. את המפלגות החרדיות והדתיות מייצגים בוועדה הח"כים משה אבוטבול (ש"ס) ואופיר סופר (ימינה). בתום הדיון לא תתקיים הצבעה, וישתתפו בו גם נציגי קופות החולים, איגוד מנהלי בתי החולים, הסתדרות הפסיכולוגים, האגודה למען הלהט"ב וגורמים נוספים. לדיון יובאו בין היתר עדויות של אנשים שעברו את הטיפולים, לשם המחשת הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully