וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ונסון הכריז על סגר שני באנגליה למשך חודש: "אין שום אלטרנטיבה"

31.10.2020 / 21:09

ראש ממשלת בריטניה הנחה את האזרחים להישאר בבתיהם עד תחילת דצמבר, אך בתי הספר והאוניברסיטאות יישארו פתוחים לדבריו, תחלואת הקורונה קשה מהתרחיש הגרוע ביותר. עוד באירופה: יוון ופורטוגל בסגר חלקי

בווידאו: ג'ונסון הכריז על סגר שני באנגליה למשך חודש/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

אנגליה הכריזה הערב (שבת) על סגר כללי, בפעם השנייה מאז פרוץ מגיפת הקורונה. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הודיע כי הסגר יחל ביום חמישי, ויימשך ארבעה שבועות עד לתחילת דצמבר. במסיבת עיתונאים שערך בדאונינג 10, ג'ונסון ביקש מאזרחי המדינה להישאר בבתיהם, אך בתי הספר והאוניברסיטאות יישארו פתוחים לאורך תקופה זו, בניגוד לסגר הקודם שהוטל במדינה.

ההגבלות יחולו באנגליה, שכן בממלכה המאוחדת מחלקים את המאבק בקורונה בכל מדינה שמרכיבה את האיחוד. המהלך מגיע בעקבות זינוק בתחלואה שהביא את מספר החולים בקורונה ליותר ממיליון איש. מניין המתים מהנגיף בבריטניה הוא הגבוה ביותר באירופה, והחמישי בגובהו בעולם - 46,555. עם יותר מ-20 אלף נדבקים ביום, המומחים מזהירים כי אפילו "התרחיש הגרוע ביותר" של 80 אלף מקרים ביום.

כמה מדינות ביבשת החזירו בימים האחרונים את ההגבלות שהוסרו בחודשי הקיץ לאור התפשטות הגל השני, וחלקן - כמו צרפת - הטילו סגר נוקשה כמעט כמו הראשון שהוביל את הכלכלה העולמית למיתון הכבד ביותר זה עשרות שנים. הסגר החדש יגביר את הלחץ על הכלכלה הבריטית, השישית בגודלה בעולם, אחרי שצנחה בחודשי האביב ב-20%.

"זה הזמן לנקוט בפעולה כי אין שום אלטרנטיבה", אמר ראש הממשלה. מלבד תחום החינוך, ג'ונסון מנה עוד כמה תחומים הנחשבים כיוצאים מן הכלל בהגבלות הסגר: עסקים שעובדיהם אינם מסוגלים לעבוד מהבית יישארו פתוחים, תותר פעילות גופנית ובילוי בחוץ, תותר יציאה מהבתים לטיפול רפואי, לרכישת מזון וציוד חיוני וכן סיוע לתושבים הנזקקים לעזרה.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, במסיבת עיתונאים בה הכריז על סגר כללי שני באנגליה למשך כחודש. 31 באוקטובר 2020. AP
הכריז על סגר שני. ג'ונסון, הערב/AP

כמו כן, בתחום המסעדנות, שירותי טייקאווי יורשו להישאר פתוחים, אך פאבים, ברים ומסעדות יצטרכו להיסגר ללקוחות. חנויות המציעות ציוד חיוני יישארו פתוחות, וג'ונסון הדגיש כי "אין צורך להצטייד". ג'ונסון הסביר כי ילדים שהוריהם פרודים יוכלו לעבור בין הבתים. בתי התפילה יישארו פתוחים, אולם ההלוויות יוגבלו לבני משפחה קרובים בלבד.

הוא הוסיף כי הגל השני יהיה קטלני יותר. "המגיפה מתפשטת מהר יותר מהתרחיש הגרוע ביותר שהעלנו", אמר. ג'ונסון התייחס גם למשחקי הליגה הבכירה בכדורגל במדינה, הפריימרליג, ואמר כי "המשחקים בליגה יhמשכו כמתוכנן". עם זאת, הקבוצות החובבניות והילדים יתבקשו לחדול מפעילת.

ג'ונסון אמר כי הסגר צפוי להסתיים ב-2 בדצמבר, ובנקודה זו "אנו ננסה להקל על ההגבלות, ונחזור בהדרגה לשגרה על בסיס מקומי ואזורי על פי הנתונים האחרונים". הוא הביע אופטימיות לגבי עתיד המאבק בקורונה בממלכה, ואמר כי הוא צופה שהחיסון יושק בתחילת השנה הבאה.

"אני אופטימי שזה ירגיש שונה מאוד וטוב יותר באביב. זה לא רק שיש לנו תרופות וטיפולים טובים יותר ויותר, אלא יש תקווה ריאלית לחיסון כבר ברבעון הראשון של השנה הבאה", אמר.

תושבי לונדון, חלקם במסיכות, מחוץ לבר לאחר ההצהרה של רה"מ בוריס ג'ונסון שהכריז על סגר כללי שני באנגליה בעקבות ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה במדינה. 31 באוקטובר 2020. רויטרס
יסגרו לארבעה שבועות. לקוחות מחוץ לבר בלונדון, הערב/רויטרס

הסגר החדש מהווה למעשה הודאה של ג'ונסון בכישלון תכנית "הרמזור" שהפעיל בתחילת החודש, כשחילק את הממלכה לאזורים על פי רמת התחלואה בהם. ההגבלות, מהקשות ביותר שידעה הממלכה בזמני שלום, נועדו לבלום את ההתפשטות על מנת להותיר תקווה לקיום חג המולד בחודש הבא.

ג'ונסון ספג ביקורת מצד יריביו הפוליטיים אחרי שהתעכב בהטלת הסגר הארצי הראשון, שנמשך מ-23 במרץ עד 4 ביולי. הוא נדבק בעצמו בקורונה בסוף מרץ ואושפז בבית חולים בתחילת אפריל. רק לפני שבועיים הוא התעקש כי אין צורך בסגר כללי נוסף, וכשנשאל על ידי הכתבים מדוע שינה את דעתו, אמר ראש הממשלה השמרני כי זהו מאבק מתמשך בין הצורך לשמור על הבריאות לבין השמירה על הפרנסה.

"עלינו לזכור את ההשלכות ואת ההשפעה הכלכלית ארוכת הטווח של הצעדים", אמר ג'ונסון. יועצו הרפואי אמר כי ללא ההגבלות הללו, מערכת הבריאות הלאומית עלולה לקרוס.

מנהיג האופוזיציה, יו"ר הלייבור קיר סטארמר, שקרא להטיל סגר כללי לפני שבועיים, אמר כי העיכוב עלה "בחיי אדם ובמחיר כלכלי". המחוקקים צפויים להצביע על הצעדים ביום רביעי.

יוון ופורטוגל בסגר חלקי, סלובקיה תבדוק את כלל האוכלוסיה

במקביל להצהרתו של ג'ונסון, גם יוון ופורטוגל הכריזו כי יבצעו סגר חלקי בניסיון למנוע את התפשטות התחלואה. שלוש מדינות אלה מצטרפות לצרפת, גרמניה, אוסטריה ובלגיה, שנכנסו במהלך סוף השבוע לסגרים מלאים או חלקיים.

בעוד מקרי ההדבקה בפורטוגל הגיעו למספר שיא, המדינה הודיעה הערב על סגר ברוב חלקיה המיושבים. ההגבלות הוטלו על 120 עיירות, אזורי ליסבון ופורטו שבהם מתגוררים כ-70% מכלל האוכלוסייה במדינה. סלובקיה השיקה תוכנית שאפתנית לבדיקת כלל אוכלוסייתה.

נגיף הקורונה הביא למותם של לפחות 1,189,892 בני אדם ברחבי העולם מאז שהופיע לראשונה בסין בדצמבר האחרון, כך עולה מממצאים רשמיים של סוכנות הידיעות הצרפתית. לפחות 45,650,850 מקרי הדבקה תועדו.

על רבו המדינה 120 עיירות כולל אזורי ליסבון ופורטו בהם מתגוררים כ-70% מכלל האוכלוסייה במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully