וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר הורשע בתקיפת קצין צה"ל בחופשה לאחר ש"בלע מסטיק"

במהלך האירוע שהתרחש לפני כ-3 שנים, אז נעצר הקצין בדרגת סגן בגין נהיגה בשכרות. בזמן מעצרו ביקש השוטר, בדרגת פקד, שיזרוק את המסטיק שלעס, אולם לאחר שהסביר שבלע אותו הוא היכה אותו באגרופיו וגרם לו לשבר בארובת העין

בווידאו: מפקד מחוז ירושלים בדיון בועדת הפנים על אלימות המשטרה בהפגנות בלפור/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

בית משפט השלום בנצרת הרשיע אתמול (חמישי) קצין משטרה בתקיפת צעיר בן 22 באגרופיו, לאחר שציין בפניו כי "בלע מסטיק". האירוע התרחש באחד מלילות אפריל 2017. פקד אלון גולדברג מקיבוץ עין זיוון, אז בן 43 ששירת כקצין יחידה באגף התנועה, עמד יחד עם שוטרים בכיכר ריאל פלאזה בטבריה. מתנדבת משטרה הורתה לצעיר לעצור את רכבו ולבצע בדיקת נשיפון. הצעיר, המתגורר בפוריה, יצא מבילוי במועדון עם חבריו. הוא ביצע את הבדיקה ונכשל.

בשלב זה, הורה פקד גולדברג לצעיר להיכנס לניידת משטרה שהייתה במקום. הצעיר נשמע להוראה והתיישב בספסל האחורי של הניידת, בעוד שדלת הניידת נשארה פתוחה.

בהמשך, ביקש קצין המשטרה מהצעיר להוציא מפיו מסטיק שלעס, הוא השיב כי בלע את המסטיק, ואז הכה קצין המשטרה גולדברג את הצעיר במכת אגרוף לעינו השמאלית. כתוצאה ממכת האגרוף, נגרם לצעיר שבר בארובת עינו השמאלית. בבית החולים פוריה הוא נזקק לניתוח ואשפוז למשך שבוע.

נזקי פצעיתו של סרן בחיל האויר בשירות קבע לאחר שהותקף על-ידי שוטר. -, אתר רשמי
"עניתי והוא נתן לי אגרוף". הפציעה שנגרמה לצעיר/אתר רשמי, -

הצעיר שירת אותה עת כקצין בדרגת סגן בחיל האוויר. הוא עדיין משרת בקבע, היום בדרגת סרן. המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירה בעקבות האירוע וגבתה ממנו עדות עוד במהלך אשפוזו בבית החולים.

"בפעם הראשונה הוא ביקש ממני להוציא את המסטיק מהפה והנהנתי לו עם הראש", סיפר הצעיר על האירוע שהותיר אותו בטראומה. "בפעם השנייה הוא ביקש ממני להוציא את המסטיק ואז אמרתי לו שבלעתי אותו ואז הוא נתן לי את האגרוף". הוא הזעיק את אבא שלו שהעיד אחר כך על השיחה שקיבל: "אבא, שוטר נתן לי אגרוף בעין ואני רואה כוכבים".

האבא הגיע למקום ובסופו של דבר היה מי שלקח את הבן למיון בית החולים. הוא נבדק אך לא רצה לעבור בדיקת סי.טי. ושוחרר לביתו. אחרי כמה שעות, ולדבריו לאחר שסבל מבחילות, הוא שב לבית החולים עם כאבים. בצילום סי.טי. התגלה השבר בארובת העין. הוא אושפז ונותח.

משרד מח"ש, ירושלים 2 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
השוטר שמר על שתיקה. משרדי מח"ש/ראובן קסטרו

כתב אישום הוגש שנה אחר כך. המשפט נמשך כבר שנתיים וחצי וטרם הסתיים. השופטת דלית שרון-גרין ציינה כי לאורך חקירתו הראשית ואף במהלך חקירתו הנגדית, הצעיר שמר על אורך רוח והשיב בסבלנות ובאופן מלא לכל השאלות שנשאל. "תשובותיו היו כנות, ענייניות ועקביות וחרף פערים ביחס לנקודות שאינן יורדות לשורשו של עניין, עלו בקנה אחד עם מכלול הראיות בתיק", ציינה והוסיפה כי אף הכיר בטעויות ובאי דיוקים בדברים שמסר בהודעותיו.

מנגד ציינה השופטת שרון-גרין כי לאורך חקירתו במח"ש של קצין המשטרה, לא אחת הוא בחר בזכות השתיקה וכי "בחירתו שלא להתמודד עם הראיות שהוטחו בו, אלא בזכות השתיקה, מעוררת תהיות".

מדובר בקצין משטרה ותיק שעד יום האירוע שירת כבר 21 שנים במשטרה אבל השופטת סיכמה כי אינה יכולה לתת אמון בדבריו ואינה יכולה לסמוך כל ממצא עובדתי על שלל גרסאותיו. היא קבעה כי סבירותה הלוגית של התזה של ההגנה לפיה הצעיר או אביו גרמו לשבר בפרק הזמן שבין הבדיקות בבית החולים, היא אפסית.

השופטת אף קבעה כי גם אין ממש בטענת ההגנה למחדלי חקירה רבים שפגעו באופן חמור ביכולתו של קצין המשטרה להתגונן. היא סיכמה כי המחלקה לחקירות שוטרים הרימה את הנטל המוטל עליה והוכיחה את עובדות כתב האישום מעבר לכל ספק סביר, והרשיעה את קצין המשטרה אלון גולדברג בחבלה חמורה. גזר הדין יינתן לאחר שיישמעו הטיעונים לעונש.

"סמכתי לאורך כל הדרך על בית המשפט ואני שמח על ההחלטה", אמר הצעיר לוואלה! NEWS. הסניגורים, עו"ד דור שוורץ ועו"ד שיראל בר ממשרד שוורץ-בר המייצג את אלון גולדברג, מסרו בתגובה: "אנו מצרים על ההרשעה לאחר שלאורך כל ניהול המשפט הצבענו על כשלים ראייתיים ומחדלי חקירה חמורים שהיו אמורים להוביל לכל הפחות לזיכוי מחמת הספק. בל נשכח כי הכרעת הדין ניתנה זה לא מכבר וכמובן שאנו נלמד אותה לעומקה ונכלכל צעדנו המשפטיים בהתאם. אנו סבורים שנעשה לקצין המשפטי עוול נוראי ומאמינים בחפותו ללא סייג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully