וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות 140 מהגרים טבעו למוות מול חופי סנגל בדרכם לאירופה

30.10.2020 / 14:00

רק 60 מ-200 הנוסעים ניצלו במה שמסתמן כאסון הימי הקטלני ביותר השנה. המהגרים על האוניה ביקשו להגיע מאפריקה לאיים הקנריים - טריטוריה ספרדית מול חופי מרוקו, שהתנועה אליה התעצמה בשל הקשחת בקרת הגבולות בכניסה לאירופה

בווידאו: דובר מזכ"ל האום מעדכן על ספינת מהגרים שטבעה מול חופי סנגל/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

לפחות 140 מהגרים שעשו את דרכם מאפריקה לאירופה טבעו למוות מול חופי סנגל, כשסירתם עלתה באש והתהפכה - כך מסרה אתמול (חמישי) סוכנות ההגירה של האו"ם. כ-60 נוסעים נוספים שהיו על סיפון האונייה ניצלו, בזכות סיוע של דייגים מקומיים ושל ציי סנגל וספרד, שלשטחה ביקשו המהגרים להגיע. התקרית מסתמנת כאסון הימי הקטלני ביותר השנה.

בהודעת הארגון הבינלאומי להגירה נמסר כי הסירה, ועל סיפונה כ-200 בני אדם, טבעה כמה שעות לאחר שעזבה את עיירת הדייגים מאבור, כמאה קילומטרים דרומית לבירה דקאר.

בתיעוד האירוע, שפורסם בכלי תקשורת מקומיים, נראית סירת הצלה של דייגים מקומיים מתקרבת לעמוד עשן כהה באוקיינוס ​​הפתוח, בעוד אנשים שוחים לעברה אחוזי טירוף. הצי בסנגל ובספרד, בסיוע דייגים מקומיים, חילצו כ-60 בני אדם, אך לפחות 140 בני אדם טבעו.

מהגרים מאפריקה לאירופה מגיעים לחופי האיים הקנריים. 21 באוקטובר 2020. AP
מהגרים בחופי האיים הקנריים, החודש/AP

תנועת המהגרים לאיים הקנריים, טריטוריה ספרדית שנמצאת מול חופי מרוקו, גדלה השנה ביותר מפי ארבע בהשוואה ל-2019. עד כה, יותר מ-11 אלף בני אדם ניסו להגיע לאיים השנה. התופעה הפכה לשכיחה בין היתר, לאחר שנתיבים מועדפים אחרים לאירופה - דרך לוב או אלג'יריה, ומשם דרך הים התיכון לאירופה - נחסמו בשל הקשחה של בקרת הגבולות בדרך ליבשת.

המעבר הימי לאיים הקנריים, שנחשב למסוכן, היה פעם מסלול מקובל יותר. נסיונות אלו הפכו נדירים יותר אחרי שספרד הגדילה את כמות הסיורים הימיים באזור באמצע שנות האלפיים.

מהגרים מאפריקה לאירופה מגיעים לחופי האיים הקנריים. 21 באוקטובר 2020. AP
המעבר לאירופה דרך האיים הקנריים הפך בעקבות הקשחת הגבולות. מהגרים באיים, החודש/AP

עם זאת, מהגרים המבקשים לברוח מעוני או סכסוכם לוקחים שוב את הנתיב הימי הארוך יותר - הפלגה של כ-1,400 קילומטרים לטריטוריה הספרדית מול חופי מרוקו, לעתים קרובות בסירות רעועות וצפופות עם ציוד מיושן.

לפי הארגון הבינלאומי להגירה 14 סירות שהובילו 663 מהגרים יצאו מסנגל לאיים בספטמבר, וכרבע מהן טבעו או חוו תקלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully