וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לחייהם של 115 מהגרים שטבעו לחופי לוב

26.7.2019 / 9:21

250 מהגרים, רובם מאריתראה, שהו בסירת העץ לפני שהתהפכו אל מול חופי קומס, שממזרח לבירה טריפולי. כ-115 מהם טבעו ו-134 חולצו על ידי הצי הלובי. "הטרגדיה החמורה ביותר בים התיכון השנה"

צילום: רויטרס

כ-115 מהגרים טבעו ו-134 אחרים חולצו אחרי שסירת העץ שנשאה אותם טבעה לחופי לוב - כך אמר אתמול (חמישי) גורם בצי הלובי. לפי אומדן מוקדם יותר של סוכנות הפליטים של האו"ם, היה חשש לחייהם של עד 150 אנשים.

"הטרגדיה החמורה ביותר בים התיכון השנה בדיוק קרתה", כתב ראש הסוכנות פיליפו גרנדי בחשבון הטוויטר שלו. הצי הלובי אמר כי היו כ-250 מהגרים על הסיפון, רובם מאריתריאה וממדינות אחרות ביבשת, כשככלי השיט התהפך לחופי קומס, שממזרח לבירה טריפולי.

המהגרים שניצלו מטביעת הסירה מול חופי לוב - 26/7. רויטרס
גופת אדם שנמשתה מהים. לוב, אתמול/רויטרס

לוב משמשת נקודת יציאה למהגרים ולפליטים, שרבים מהם מנסים להגיע לאירופה בסירות רעועות. יותר מ-600 איש טבעו השנה בים התיכון, כך ש-2019 בדרכה להיות השנה השישית ברציפות עם יותר מאלף מקרי מוות. "עד שלא נטפל בסיבות שבגללן אנשים יוצאים למסעות מסוכנים, לצערנו זאת לא צפויה להיות הטרגדיה האחרונה שאנחנו עדים לה", אמר דובר הסוכנות צ'רלי יקסליי. הוא אמר כי השורדים צפויים להיות מועברים לשני מרכזי מעצר בלוב, שם הם עומדים בפני סכנות נוספות. הוא קרא לשחרורם המידי.

לוב טוענת כי המהגרים נכנסים ויוצאים משטחה באופן לא חוקי, אך האו"ם אומר שמרכזי המעצר הללו משמשים למעשה בתי כלא, החושפים אותם לסכנות מלחמת האזרחים. מוקדם יותר החודש נהרגו יותר מ-50 בני אדם אחרי שמרכז מעצר בטריפולי הותקף מהאוויר, ומהגרים ממשיכים להישלח לשם.

המהגרים שניצלו מטביעת הסירה מול חופי לוב - 26/7. רויטרס
ניצולי טביעת סירת המהגרים מול חופי לוב, אתמול/רויטרס

פעילי זכויות אדם מאשימים גורמים באיחוד האירופי בהעלמת העין ובגרימת מותם של אנשים בשל החשש מתגובת נגד של מצביעים שיראו בהם כמי שנוקטים יד רכה מדי בנוגע להגירה. היבשת התקשתה להתמודד עם גל ההגירה ב-2015, שבמהלכו הגיעו יותר ממיליון פליטים ומהגרים לתחומיה. באיטליה, אחד היעדים הראשונים שאליהם מגיעים רבים מהמהגרים מאפריקה, נוקטת יד קשה מול ההגירה מאז עלייתה של הממשלה הפופוליסטית אשתקד שסגרה את נמלי המדינה בפני מהגרים.

המהגרים שניצלו מטביעת הסירה מול חופי לוב - 26/7. רויטרס
ניצול מטביעת הסירה. לוב, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully