וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תקלה טכנית: הפסקות חשמל דווחו ברחבי הארץ

עודכן לאחרונה: 30.10.2020 / 9:55

תושבי באר שבע, אשקלון, חיפה, ראשון לציון ויישובים רבים נוספים דיווחו על שיבושים באספקת החשמל למשך דקות ארוכות. לדברי חברת החשמל, הסיבה לכך הייתה תקלה ביחידות ייצור שהובילה להשלת עומס. הסמנכ"ל הבהיר: "אין קשר למתקפת סייבר"

עריכה: אסף דרורי

תושבי יישובים ברחבי הארץ דיווחו הלילה (שישי) על הפסקות חשמל, שנגרמו בשל תקלה טכנית. דיווחים כאלה התקבלו, בין היתר, מבאר שבע, אשקלון, נתניה, ראשון לציון, רעננה, אשדוד, חולון, חיפה, פתח תקווה, הוד השרון, שוהם, פרדס חנה ואורנית. לפי התושבים, השיבושים נמשכו בין רבע שעה לחצי שעה.

לדברי חברת החשמל, הגורם להפסקות היה תקלה ביחידות ייצור. כתוצאה מכך, התרחשה השלת עומס - הפסקות חשמל קצרות, בין עשר דקות לרבע שעה, המתבצעות באופן אוטומטי במטרה לייצב את המערכת על פי תכנית קבועה מראש, ולמנוע התמוטטות כוללת. "כמו בכל אירוע חריג, חברת החשמל בודקת את המקרה ותבצע תחקור", נמסר.

"הפסקות החשמל לא קשורות למתקפת סייבר - נקודה", צייץ סמנכ"ל החברה אורן הלמן בחשבון הטוויטר שלו. "בגלל לחות נוצר קצר בקו-על שמוליך מתח חשמל. הקצר גרם לתקלה בתחנת כח ובעקבותיה בעוד שתיים. בסך הכל 1,200 מגה-וואט מכח הייצור הפסיקו לפעול. המערכת ביצעה 'השלת עומס' כדי להגן על עצמה, ותוך 40 דקות הכל חזר לשגרה. לא סייבר ולא בטיח".

תיקון קו מתח גבוה ברח' ז'בוטינסקי בפתח תקוה. דצמבר 2016. חברת החשמל, מערכת וואלה! NEWS
שיבושים באספקת החשמל ברחבי הארץ/מערכת וואלה! NEWS, חברת החשמל

תחילה, עדכנה חברת החשמל על התקלה בחשבון הטוויטר שלה וכתבה כי "החשמל מוחזר בהדרגה לכלל הלקוחות". לאחר מכן, הוסיפה כי "בשל תקלה ביחידות ייצור מורגשות כעת הפרעות באספקת החשמל בכמה אזורים. תוך כ-15 דקות המערכת תתייצב והאספקה תוחזר. עמכם הסליחה".

בחודש שעבר, אירעה תקלה נוספת באספקת החשמל ברחבי הארץ. בהודעה שפרסמה חברת החשמל אז בחשבון הטוויטר שלה נטען כי זמן הטיפול הממוצע בתקלות הוא שלוש שעות, אך תושבים רבים הלינו על שהייה ממושכת בעלטה וללא אספקה סדירה. זאת, בשיאו של גל חום ששרר ברחבי הארץ. בחברה הסבירו אז כי המקור לתקלות היה מזג האוויר והחום הקיצוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully