וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההמלצה לבחינת כהונתו, נשיא מועצת ש"ס הגן על הרב יוסף: "הרס היהדות"

עודכן לאחרונה: 29.10.2020 / 8:15

הסמכות הרוחנית העליונה של המפלגה, שוחח עם הרב הראשי ותקף את המלצת נציב התלונות על השופטים: "הם רוצים לעשות רפורמה, להרוס את הכול". לפי הדיווח, נשיא מועצת חכמי התורה תקף את הרפורמים: "רוצים להרוס גם פה בארץ הקודש"

אתר רשמי

נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס והסמכות הרוחנית העליונה במפלגה, הרב שלום כהן, שוחח אתמול (רביעי) עם הרב הראשי לישראל והראשון לציון, הרב יצחק יוסף. זאת, לאחר ההמלצה של נציב התלונות על השופטים, השופט בדימוס אורי שוהם, לבחון את המשך כהונתו של הרב יוסף כדיין בבית הדין הרבני הגדול, בשל התבטאויותיו נגד בתי המשפט. בשיחה, תקף הרב כהן את ההמלצה של הנציב ואת המרכז הרפורמי שהגיש את התלונה נגד הרב יוסף.

"כבודו אמר דברים נכונים וברורים מאוד, אסור לנו לשנות את מסורת הדורות", אמר הרב כהן לראשון לציון. "הם רוצים לעשות רפורמה, להרוס את הכול, באים כביכול בשם השוויון ומטרתם היא הרס הרבנות, הרס היהדות".

השיחה התפרסה במלואה היום בעיתון "הדרך", ביטאון ש"ס, ולפי הדיווח, הרב כהן אמר במהלכה כי הרפורמים, שהתלוננו בפני הנציב, "עשו נזק באירופה ובאמריקה, כמה הלכו והתבוללו, ועכשיו רוצים להרוס גם פה בארץ הקודש".

יצחק יוסף. דוד כהן, פלאש 90, פלאש 90
"הם זייפו את התורה". הרב הראשי לישראל יצחק יוסף/פלאש 90, דוד כהן, פלאש 90

הרב כהן הוסיף בשיחה כי "לא די לרפורמים ולכל הרשעים הללו שהם מנסים לעקור את התורה, לסלף את התורה, את המסורת הקדושה שקיבלנו מרבותינו בכל הדורות, עוד הם מעזים להחליף פניהם בפני רבני ישראל וחכמי התורה. אסור לנו לשתוק על בזיון תלמיד חכם".

ההחלטה של השופט שוהם, שפורסמה לראשונה בוואלה! NEWS, התקבלה לאחר תלונה שהגיש המרכז הרפורמי לדת ומדינה, באמצעות עו"ד אורי נרוב, ובה ציטוטים של הרב יוסף נגד בג"ץ. "אתם יודעים שהבג"ץ בכל דבר מרגיש את עצמו מעל כולם, כל דבר הוא מתערב", אמר הרב יוסף במהלך שיעור, בו תקף את הרפורמים, וקבע כי "הם זייפו את התורה". הוא אף הבהיר כי אין בכוונתו לציית להוראת בית המשפט, "אשבית את כל מערכת המבחנים, יהיה בלגן ורעש וישנו".

הדברים של הרב יוסף נאמרו ברקע החלטת המדינה לאפשר לנשים לגשת למבחני הלכה ולזכות בהכרה ממלכתית בידע התורני שלהן. הרב יוסף התבקש להגיב על התלונה, ובתגובה, לא חזר בו מהדברים. הוא אף הבהיר כי הוא "עומד אחרי הדברים באופן מלא", וציין כי הם נאמרו בכובעו כרב הראשי לישראל ובנושא המצוי תחת הרבנות הראשית, ולא כדיין.

הרב שלום כהן בכנס המרכזי של תנועת ש"ס, היכל "הטוטו" חולון, 11 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"אסור לנו לשתוק על בזיון תלמיד חכם". הרב שלום כהן/ראובן קסטרו

בעקבות החלטת השופט שוהם, התעוררה ביקורת חרדית חריפה מצד נציגי ש"ס ויהדות התורה, ורבנים רבים יצאו להגנתו של הרב יוסף. בנוסף, הוועדה לבחירת דיינים, שהייתה אמורה לבחון את המשך דרכו של הרב יוסף, לא תתכנס לדון בסוגיה, זאת בהתאם להחלטת השר לשירותי דת יעקב אביטן מש"ס שמכהן גם כיו"ר שלה.

אביטן אמר כי לא יאפשר פגיעה ברבנים ובאפשרות שלהם לבטא את עמדתם ההלכתית. הוועדה למינוי דיינים פועלת בדומה לוועדה למינוי שופטים, ונציגיה הם הרבנים הראשיים לישראל, שר המשפטים, חברי כנסת ונציגי לשכת עורכי הדין. הוועדה נמצאת בשליטה כמעט מוחלטת של ש"ס, והסיכויים שהמלצה של השופט שוהם תתקבל - נמוך עד לא קיים כלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully