וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריקן חמישי בתוך שנה: "זטא" פגע בלואיזיאנה והותיר מאות אלפים ללא חשמל

עודכן לאחרונה: 29.10.2020 / 9:41

המושל בל אדוארדס דחק בתושבים להתכונן לסופה והבטיח כי סיוע וחילוץ יהיו זמינים עם תום הסערה. ממשל טראמפ הכריז על מצב חירום והחל לספק משאבים נוספים למדינה. בן 55 נהרג בהתחשמלות

בווידאו: הוריקן דלתא מכה בלואיזיאנה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

הוריקן "זטא" פגע אמש (רביעי) בחופי לואיזיאנה עם רוחות עוצמתיות במהירות 175 קמ"ש, במה שפקחים במדינה כינו "נחשול סערה מסכן חיים". זה ההוריקן השלישי שפוגע במדינת חוף מפרץ בארצות הברית השנה. הסערה, שמוגדרת כהוריקן בקטגוריה 2, השוותה שיא בן 15 שנים של כמות סופות ההוריקן הגדולה ביותר במדינה בשנה אחת.

מושל לואיזיאנה ג'ון בל אדוארדס, דחק בתושבים לתפוס מחסה, והבטיח כי סיוע, חילוץ והתאוששות יהיו זמין מיד לאחר עזיבת הסערה. ניו אורלינס עצרה את השירותים העירוניים והמעבר, והמליצה לתושבים המתגוררים מחוץ לאזורים המוגנים במדינה לעזוב לשטחים בהם פני הקרקע גבוהים יותר.

בנוסף לכך, קהילות היושבות באזורים נמוכים ולאורך חוף המפרץ במדינה חוייבו להתפנות מבתיהן. לואיזיאנה ואלבמה הוציאו צווי חירום ממלכתיים, וממשל טראמפ הכריז על מצב חירום המספק משאבים פדרליים נוספים ללואיזיאנה.

דירה שקרסה מהרוחות שהביאה הוריקן זטא בניו אורלינס, לואיזיאנה, ארה"ב, 28 באוקטובר 2020. רויטרס
קהילות לאורך חוף המפרץ נקראו לפינוי חובה. בניין שקרס בלואיזיאנה/רויטרס

נשיא מחוז סנט ברנרד שבלואיזיאנה, גיא מקיניס, אמר כי עובדי החירום עושים כמיטב יכולתם כדי לספק מענה לדיווחים על אנשים במצוקה לאחר שגגותיהם קרסו. "חבר'ה, קיבלנו את הנזק של זטא, והוא נתן לנו אגרוף טוב", אמר לרשת WDSU.

זרמי גשמים זלגו מגגות ברובע הצרפתי של ניו אורלינס, ושלטים מחוץ לברים ומסעדות התעופפו ברוח, שהכתה גם בעצי הדקל ברחובות. כמה מהעצים נפלו, ואחד אף קרס על קווי התשתיות וגרם לשריפה. גורמים רשמיים מסרו כי אדם אושפז עם פציעות קלות לאחר שנפגע בהתמוטטות מבנה.

מאוחר יותר, דווח כי גבר בן 55 התחשמל למוות מקו חשמל שקרס. בכירים ברשויות מסרו כי התנאים מסכני החיים יימשכו עד יום חמישי.

רוחות וגשמים שהביא הוריקן זטא בניו אורלינס, לואיזיאנה, ארה"ב, 28 באוקטובר 2020. רויטרס
"קיבלנו את הנזק של זטא". גשמים ברחובות ניו אורלינס/רויטרס

כמעט 400 אלף בני אדם נותרו ללא חשמל בלואיזיאנה ובמיסיסיפי, יותר מ-280 אלף מהם במטרופולין ניו אורלינס. במדינות חוששים מפני הפסקות חשמל נוספות בלילה, כשהסערה נעה צפונה-מזרח לכיוון דרום העמוק.

עובד בחנות העוגיות "קור ברומפילד" אמר שהסערות השנה חוזרת על עצמן. "הן נמנעו מניו אורלינס, אך לבסוף החליטו להגיע", אמר, כשהוא משליך קופסאות ריקות לפחי האשפה בחוץ, בעוד אחרים עלו לקומות העליונות לקראת הסערה.

בז'אן לאפיט, עיירת דייגים קטנה דרומית לניו אורלינס, המים עלו מעל גובה הרציפים. העובדים בעירייה, שנקראת על שם פיראט צרפתי, הסיעו משאיות של חול לאזורים נמוכים שבהם כבר נערמו אלפי שקיות חול לסופות הקודמות.

"אנחנו הולכים לקבל הרבה מים ומהר", אמר ראש העיר, טים קרנר ג'וניור. הוא הוסיף כי "אני אופטימי בנוגע לזינוק הגאות בגלל מהירות הסערה, אבל אנחנו לא הולכים לקחת את זה כמובן מאליו".

תמונת לוויין של הוריקן זטא בניו אורלינס, לואיזיאנה, ארה"ב, 28 באוקטובר 2020. רויטרס
עלתה לחוף מעל הגבול בטקסס. הוריקן זטא/רויטרס

זטא עברה על פני מפרץ מקסיקו, והתעצמה עד כ-32 קמ"ש כשהיא מתקדמת מעל מי המפרץ. המרכז הלאומי להוריקנים בארצות הברית אמר כי הרוחות הפכו אותה לסערה חזקה בקטגוריה 2 בסולם ספיר-סימפסון בן חמש השלבים.

חזאי מרכז ההוריקן, ריצ'רד פש, אמר כי הרוחות של ההוריקן צפויות להגיע גם לניו אורלינס, כ-98 קילומטרים צפון-מזרח מקוקודרי שבלואיזיאנה, ולהיסחף "על פני חלקים של דרום-מזרח מיסיסיפי, אלבמה וצפון ג'ורג'יה". לדבריו, ניתן היה לחוש משבי רוח קשים ברחבי דרום הרי האפלצ'ים.

הפגיעה בלואיזיאנה הפכה את זטא לסערה החמישית שפגעה ישירות במדינה השנה, אחרי כריסטובל, מרקו, לורה ודלתא. הסופה הטרופית זטא עלתה לחוף מעל הגבול בטקסס, והביאה רוחות וגשמים שוצפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully