וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: דולפין שננשך על ידי כריש נצפה מול חופי אשדוד

28.10.2020 / 23:15

היונק הימי אותר סמוך לחוף, כשעל גבו סימני נשיכה בולטים. מניתוח הצלקות ומיני הכרישים המתועדים באזורנו חלק מהחוקרים מעריכים כי מדובר בתקיפה של כריש גדול במיוחד. "ב-20 שנים שאני חוקר את הדולפינים בארץ עוד לא ראיתי עדויות לתקיפת כרישים", אמר ד"ר אביעד שיינין

בווידאו: דולפין שהותקף על ידי כריש אותר בישראל/צילום: דוקטור אביעד שיינין

דולפין שהותקף על ידי כריש ונפצע נראה היום (רביעי) על ידי חוקרים שערכו תצפית בחוף הים של אשדוד. הדולפין ועליו צלקות הנשיכה אותר וצולם על ידי חוקרי תחנת מוריס קהאן לחקר הים של בית הספר למדעי הים ע"ש ליאון צ'רני באוניברסיטת חיפה. "במשך 20 שנים שאני חוקר את אוכלוסיית הדולפינים בישראל עוד לא ראיתי עדויות לדולפין שהותקף על ידי כריש", אמר ד"ר אביעד שיינין, ראש תחום טורפי העל באוניברסיטה.

הוא הוסיף כי בכוונת החוקרים להמשיך לעקוב אחר אוכלוסיית הדולפינים, "במטרה להבין האם זהו אירוע תקיפה חריג או תופעה חדשה". לדברי החוקרים, אם יאותרו מקרי תקיפה נוספים, ייתכן והדבר מצביע על הימצאות או עלייה של כמות הכרישים שנמצאים באזור.

תיעוד ראשון של דולפין עם צלקות מתקיפת כריש בישראל. ד"ר אביעד שיינין, תחנת מוריס קהאן לחקר הים, אתר רשמי
הדולפין עם סימני הנשיכה על גבו/אתר רשמי, ד"ר אביעד שיינין, תחנת מוריס קהאן לחקר הים

במסגרת מחקר אקולוגי ארוך טווח של אוכלוסיית הדולפינים המקומית, מקיימים חוקרי אוניברסיטת חיפה בשיתוף המרכז לחינוך וספורט ימי באשדוד, סקר דולפינים שגרתי מול חופי אשדוד. בנובמבר 2019 זיהו החוקרים דולפין שתויג במספר 1359, באורך כשלושה מטרים. כשזיהו אותו שוב לפני כמה שבועות, הם גילו להפתעתם צלקות משוננות על צידי גופו.

לאחר שהתעמקו בתמונות שצילמו ואף התייעצו עם מומחים מהעולם, קבעו כולם כי מדובר בצלקות שמגיעות מתקיפת כריש - ולמעשה, מדובר בתיעוד הראשון בישראל של דולפין חי שעבר תקיפת כריש.

עוד בוואלה!

חדרה וחיפה בראש: רשימת החופים המלוכלכים ביותר בישראל

לכתבה המלאה
תיעוד ראשון של דולפין עם צלקות מתקיפת כריש בישראל. ד"ר אביעד שיינין, תחנת מוריס קהאן לחקר הים, אתר רשמי
"עוד לא ראיתי עדויות כאלו". הדולפין מול חופי אשדוד, היום/אתר רשמי, ד"ר אביעד שיינין, תחנת מוריס קהאן לחקר הים

לדברי ד"ר שיינין, על פי ניתוח הצלקות ומיני הכרישים המתועדים באזורנו חלק מהחוקרים מעריכים כי מדובר בתקיפה של כריש עפרורי, שנע בין אורך של 3-4 מטרים או כריש שש-זים אפור, שיכול להגיע לאורך של כחמישה מטרים. עם זאת, הוא הדגיש כי לא ניתן לקבוע בוודאות את מין הכריש התוקף מצורת הצלקת.

במחקרים שונים בעולם נמצא כי מינים רבים של כרישים תוקפים וצדים דולפינים, אולם במשך 20 שנות מחקריו של ד"ר שיינין בישראל, הוא לא ראה כל עדות לכך. "באזורים שבהם חיים כרישים גדולים כמו עמלץ או כרישי טיגריס אנחנו רואים דולפינים רבים עם סימני צלקות. מכיוון שכאן בישראל לא זיהינו עד כה דולפין אחד עם צלקות הביאה אותנו לחשוב שאין - או כמעט אין - תקיפות כאלה", הסביר ד"ר שיינין. "העדות החדשה מחייבת אותנו לבדוק האם מדובר במקרה בודד או בתופעה חדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully