וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מורדים פרו-טורקים נהרגו בתקיפה אווירית רוסית באידליב

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי לפחות 78 לוחמים מפילק א-שאם נהרגו בתקיפת מחנה אימונים במעוז האופוזיציה. באזור גובשה הפסקת אש בין רוסיה לטורקיה במרץ, אחרי שאסד התקדם במהירות לעבר הגבול

בווידאו: עשרות מורדים פרו-טורקים נהרגו בתקיפה אווירית רוסית באידליב/מתוך טוויטר

78 לוחמי ארגון מורדים סורי הנתמך על ידי טורקיה נהרגו בתקיפה אווירית רוסית - כך דיווח היום (שני) הארגון הסורי לזכויות אדם, שלפיו כ-90 איש נוספים נפצעו כשמטוסים רוסיים תקפו מחנה אימונים של פילק א-שאם באידליב שבצפון-מערב המדינה.

במרץ סיכמו רוסיה, המגבה את משטרו של בשאר אסד, וטורקיה, התומכת באופוזיציה, על הפסקת אש באידליב אחרי מתקפה נרחבת של הכוחות הנאמנים לדמשק, שהובילה לכמיליון עקורים. אידליב הוא המעוז האחרון של המורדים, אחרי כעשר שנות מלחמת אזרחים.

חזית השחרור הלאומית, קואליציית מורדים שהוקמה בגיבוי טורקיה, אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי היא ספגה אבידות בתקיפות הרוסיות על עמדותיה, אך לא מסרה מספרים מדויקים. דובר החזית, סיף רעד, גינה את "המטוסים הרוסיים וכוחות המשטר המפרים כל העת את ההסכם הטורקי-רוסי בתקיפות על עמדות צבא, כפרים ועיירות".

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, זו הייתה המתקפה הקטלנית ביותר באידליב מאז הפסקת האש. בשבוע שעבר נסוג צבא טורקיה מאחד המוצבים הגדולים ביותר שלו בצפון-מערב סוריה, שהיה מכותר בידי כוחות סוריים בשנה האחרונה. המוצב בעיירה מורק היה הגדול ביותר של טורקיה במחוז חמאת, שרובו תחת שליטת המשטר.

חיילים סורים מתקדמים לכפר נבל במחוז אידליב, 3 במרץ 2020. רויטרס
70% משטח המדינה תחת שליטת המשטר. חיילים מצבא אסד במחוז אידליב, מרץ/רויטרס

הפסקת האש באידליב החזיקה מעמד ברובה מאז מרץ, פרט לכמה הפצצות ותקיפות אוויריות. ביום חמישי נהרגו 17 ג'יהאדיסטים בתקיפת מל"ט אמריקני באידליב, לפי דיווח של הארגון הסורי לזכויות אדם.

אידליב נמצאת בשליטת תחריר א-שאם, שהייתה בעבר הזרוע של אל-קאעדה בסוריה, וארגונים הקשורים אליהם. במחוז הגובל בטורקיה חיים כשלושה מיליון בני אדם, רבים מהם במחנות עקורים.

אסד, בתמיכת רוסיה ואיראן וחיזבאללה, הצליח להשתלט מחדש על כ-70% משטח המדינה אחרי שהיה במגננה בשנים הראשונות למלחמה. מאז שפרצה ב-2011 אחרי מחאת "האביב הערבי" נגד המשטר, יותר מ-380 אלף איש נהרגו ומיליונים נעקרו מבתיהם.

סבבי שיחות בלתי-נגמרים בתיווך האו"ם לא הצליחו להביא לסיום המלחמה, ובשנים האחרונות המשא ומתן נעשה ברובו על ידי רוסיה, טורקיה ואיראן.

אתמול הגיע שליח האו"ם לסוריה, גיר פדרסן, לדמשק ונפגש עם שר החוץ ווליד אל-מועלם, שאמור להיפגש גם עם גורמי אופוזיציה. הוא שב על הקריאות להגיע לפתרון פוליטי לסכסוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully