וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקשנקו שוחח עם פומפאו: "בלארוס ורוסיה מוכנות להגיב לאיומים"

25.10.2020 / 11:13

בשיחה ראשונה מאז פרוץ המחאה, אמר שליט בלארוס לשר החוץ האמריקני כי מוסקבה לא מתערבת בענייניה הפנימיים של ארצו, אך יחד הן ערוכות לאיומים החיצוניים הגוברים. מחלקת המדינה: השיחה עסקה בשחרור אמריקני. בפברואר נפגש פומפאו עם לוקשנקו, אך מאז התקרב מחדש לרוסיה

בווידאו: הפגנה בבלארוס נגד תוצאות הבחירות/צילום: רויטרס

נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו אמר לשר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו כי בלארוס ורוסיה מוכנות להגיב יחד לאיומים חיצוניים עליהן - כך דיווחו אתמול (שבת) סוכנויות הידיעות בבלארוס וברוסיה. לפי מחלקת המדינה בוושינגטון, פומפאו דן עמו במעצרו של אזרח אמריקני. זאת השיחה הראשונה בין השניים שידוע עליה מאז פרוץ המשבר.

לוקשנקו, הנאחז בשלטון חרף מחאות הנמשכות נגדו יותר מחודשיים, עומד בפני שביתה ארצית שאמורה להתחיל מחר אחרי אולטימטום שהציבה לו האופוזיציה. השליט של הרפובליקה הסובייטית לשעבר ב-26 השנים האחרונות לא הראה סימנים לכך שהוא מתכוון להתפטר, ומכחיש שהבחירות ב-9 באוגוסט זויפו לטובתו.

שר החוץ של ארה"ב מייק פומפאו בפגישה עם שליט בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, 1 בפברואר 2020. רויטרס
המצב השתנה דרמטית. פומפאו נפגש עם לוקשנקו במינסק, פברואר/רויטרס

לפני פרוץ המשבר הגדול ביותר בתקופת שלטונו, לוקשנקו, המכונה הרודן האחרון של אירופה, רצה לשפר את היחסים עם המערב כדי להפחית את התלות ברוסיה. פומפאו אפילו ביקר במיסנק ונפגש עם לוקשנקו בפברואר, אך מאז הצטרפה וושינגטון למדינות אחרות באירופה והטילה סנקציות על בכירים בבלארוס בעקבות האלימות נגד המפגינים. בעקבות זאת, חלה התקרבות מחודשת בין בלארוס לבין רוסיה.

"רוסיה לא מתערבת בעניינים הפנימיים של בלארוס. במקביל, המדינות מוכנות להגיב יחדים להופעתם של איומים חיצוניים", אמר לוקשנקו, לפי הטלוויזיה הרשמית של בלארוס. "שני הצדדים הסכימו כי אחרי הביקור של פומפאו במינסק בפברואר, המצב השתנה דרמטית עם אתגרים חדשים שעלו ועדיין עולים".

במחלקת המדינה אמרו כי פומפאו קרא לשחרורו המידי של ויטלי שקילרוב, אזרח אמריקני העצור בבלארוס. "הוא הדגיש את תמיכתה של ארצות הברית בשאיפות הדמוקרטיות של אזרחי בלארוס", אמר דובר מטעם מחלקת המדינה על השיחה בין השניים.

אתמול שבו לרחובות מינסק מפגינים, שנופפו בדגלי האופוזיציה בצבעי אדום ולבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully