וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא פולין נמצא חיובי לקורונה: "הוא חש בטוב ונמצא תחת מעקב רפואי"

24.10.2020 / 10:50

לשכתו של אנדז'יי דודה הודיעה כי נדבק בנגיף, ובמשרד הבריאות אמרו כי "הוא צעיר ויחלים ללא בעיות". בימים האחרונים התחלואה בפולין מזנקת עם שיא של יותר מ-13,600 מאובחנים ביממה, וההגבלות על הציבור הוחמרו. הטניסאית איגה שוויונטק נכנסה לבידוד בשל פגישה עם הנשיא

צילום: רויטרס

נשיא פולין, אנדז'יי דודה, נמצא חיובי לנגיף הקורונה - כך הודיעה היום (שבת) לשכתו. על פי ההודעה של השר הממונה על לשכת הנשיאות, בלייז ספיצ'לסקי, דודה בן ה-48 חש בטוב. "הנשיא נבדק אתמול לנגיף הקורונה. התוצאה התבררה כחיובית", כתב השר ספיצ'לסקי בחשבון הטוויטר שלו. "הוא בסדר. אנחנו בקשר מתמיד עם השירותים הרפואיים הרלוונטיים".

סגן שר הבריאות בפולין, ולדימיר קרסקה אמר כי "הנשיא הוא צעיר, אני חושב שהוא יעבור את הזיהום ללא בעיות". הוא הוסיף כי הוא מצפה מכל מי שהיה בקשר עם דודה בימים האחרונים ייכנס לבידוד מידי.

אחד מהאנשים שפגשו את דודה לאחרונה היא כוכבת הטניס אייגה שוויונטק, שזכתה החודש באליפות צרפת הפתוחה וקיבלה אתמול מדודה אות כבוד. זמן קצר לאחר הודעת לשכת הנשיא, היא הודיעה כי היא חשה בטוב, אך תיכנס לבידוד.

נשיא פולין אנדז'יי דודה בקלפי בקרקוב בבחירות לנשיאות, 12 ביולי 2020. רויטרס
"הוא בסדר". נשיא פולין אנדז'יי דודה/רויטרס

"לא אני ולא חברי הצוות שלי סובלים מסימפטומים של נגיף הקורונה", כתבה הטניסאית בת ה-19 בחשבון הטוויטר שלה. "אנו מבצעים בדיקות באופן קבוע. ניכנס לבידוד בהתאם לנהלים הקיימים כיום". הזכייה הטרייה באליפות צרפת הפתוחה הפכה את שוויונטק לגיבורה לאומית, ובשישי כאמור העניק לה דודה את אות "צלב הזהב" על הישגיה בספורט וקידום המדינה בעולם.

ההודעה על אבחונו של דודה מגיעה ברקע הזינוק בתחלואה בקורונה בפולין בשבוע האחרון, שרשמה אתמול את מספר הנדבקים היומי הגבוה מאז פרוץ המגיפה במדינה - יותר מ-13,600 בני אדם. בנוסף, משרד הבריאות הפולני מסר כי ביממה האחרונה מתו 153 חולי קורונה מהנגיף.

בעקבות העלייה בתחלואה בפולין, היום נכנסות לתוקף מגבלות נוספות לבלימת התפשטות הנגיף במדינה, בהן השבתה למשך שבועיים של מסעדות וברים והגבלת התקהלויות עד חמישה בני אדם.

עוד בוואלה!

בית המשפט העליון של פולין אסר כמעט לחלוטין על הפלות

לכתבה המלאה

הנשיא הפולני ממלא תפקיד טקסי בעיקרו, אך בכוחו להטיל וטו על חקיקה. הוא בעל ברית של מפלגת השלטון הלאומנית "החוק והצדק", שנתונה בימים האחרונים לביקורת מצד האופוזיציה על כך שהמדינה אינה מוכנה לגל התחלואה השני.

למרות המגבלות החדשות, אלפים זרמו לרחובות הלילה כדי למחות על פסק הדין של הטריבונל בבית הדין החוקתי של פולין, שהטיל בחמישי איסור כמעט מוחלט על הפלות במדינה, כשביטל למעשה חוק המאפשר הפלות במקרה של מומים מולדים. ביטול החוק מגביל כמעט לחלוטין את האפשרות להפלות במדינה הקתולית, בה האיסור הקיים בנושא מוגבל.

הפגנות בוורשה בירת פולין נגד פסיקת בית המשפט העליון במדינה שאוסרת כמעט לחלוטין על הפלות. 24 באוקטובר 2020. רויטרס
אלפים יצאו למחות למרות ההגבלות. הפגנה נגד פסיקת ביה"מ בוורשה, הלילה/רויטרס

האופוזיציה וארגוני זכויות נשים גינו את הפסיקה, שמרחיקה את ורשה עוד יותר מהמיינסטרים האירופי, וכן טענו כי היא התקבלה במחטף בזמן שהמגיפה מגבילה את ההתקהלויות במדינה, שנחשבת ליחידה באיחוד האירופי שמגבילה משמעותית את הזכות להפלות פרט למלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully